Obsah

logo

 

CHVÁLA RŮZNOSTI / ZAHRADNÍ PÁRTY
Chvála různosti
Jak už je zvykem, poslední školní den před Velikonocemi je na 2. stupni věnován Chvále různosti. Letos se objevily jak dílny, které známe z předchozích let – např. kadeřnictví, relaxace, tak i dílny, které zde byly poprvé – Ekopolis, kinball,.. A jak se nám vedlo, líbilo?
 Hudební studio
1Na stanovišti nesoucím název Hudební studio si každý, kdo se přihlásil, mohl vyzkoušet hru na baskytaru, klasickou akustickou kytaru, elektrickou kytaru a zpěv na mikrofon. Bohužel se nám nespustily klávesy a nedostavily se bicí. Tyto problémy nám však nezkazily náladu zahrát a zazpívat si. Hru na nástroje, se kterými se nesetkáváme příliš často, podpořil nástroj zvaný „bas“ neboli heligón, což je největší dechový žesťový nástroj, který se však dnes už ani nevyrábí. Lektorem stanoviště byl pan učitel Jiří Marek, který je sám členem hudební skupiny Ponorka Band.
                                                                                                                          Mary, 6.B  
Stolní tenis
Na tomto stanovišti odehrávajícím se v sokolovně jsme si všichni postupně ve dvojicích zahráli turnaj mezi sebou. K dispozici jsme měli vyhovující prostory, hrací stoly, pinpongové pálky a míčky. Na konci přátelských soubojů každá dvojice svůj výsledek oznámila pánovi, který zapisoval do tabulky výsledky a na konci vyhodnotil nejlepšího hráče a pod ním další místa, na kterých se přihlášení na toto stanoviště umístili. Lektorkou u stolního tenisu byla paní učitelka Marta Weinrebová.
                                                                                                               Mary, 6.B
 
Kinbal
S tímto stanovištěm jsme se letos setkali poprvé a myslím si, že sklidilo úspěch a že se přihlášeným líbilo. Hra s kinbalem se odehrávala ve sportovní hale, která je dost prostorná na vyběhání, vysportování a hraní si s velikým balónem. Lektorkou tohoto stanoviště byla Naděžda Vlasáková.
 
Zeptala jsem se Patrika Jáchyma, jak se mu na stanovišti kinbalu líbilo:
Proč sis zvolil toto stanoviště? Přišlo mi to zajímavé. Co se ti tam nejvíce líbilo? 1,20 metru velký balón. Co bys na stanovišti vylepšil? Aby se nemuselo říkat „omnikin“. V čem si myslíš, že ti bylo toto stanoviště přínosem? Hra s kinbalem vylepšuje chytání. Je stanoviště podle tebe trapné nebo užitečné? Proč? Užitečné, protože 70% hry jsi v pohybu. Myslíš si, že sis zvolil pro tebe vhodné stanoviště? Ano. Jak bys stanoviště zhodnotil? Výborný, skvělý. Co se dělo na stanovišti? Chytalo, podávalo a povídalo J.                        
                                                                                              Mary, 6.B
 
Pečení perníčků
1Musím říct, že pečení perníčků byla vskutku zábava. Paní učitelka Konšalová, která měla právě zde dozor, nám připravila těsto, z kterého pak měla vzniknout ta naše díla :D. Dobré bylo, že jste měli na výběr z mnoha druhů vykrajovátek od kytiček po všelijaké králíky. Poté, co jsme měli vyválené  a vykrájené těsto, jsme vše kladli na plech. Všichni jsme doufali, že se naše výtvory nepřipálí a že je budeme moct sníst rovnou na místě. Nakonec se vše vyvedlo a my jsme si domů (někteří) přinesli opravdu vynikající a hezky nazdobené perníčky.
Zdeněk, 9.B
 
Jak nevyhodit školu do povětří
2Škola vyhozena do povětří nebyla, tak jsem mohl Míše Koubovské položit několik otázek, abychom se dozvěděli, co se dělo právě zde.
Proč sis zvolila toto stanoviště? Protože mě pokusy z chemie baví. Co se ti tam nejvíce líbilo? Nejvíc se mi líbilo to, že jsem mohla ostatním ukazovat, jak se pokus dělá a jaké látky jsou v něm použity. Co bys na stanovišti vylepšila? Asi nic. V čem si myslíš, že ti bylo toto stanoviště přínosem? Myslím, že je to dobré ke zpestření chemie. Je stanoviště podle tebe trapné, nebo užitečné? Proč? Užitečné, protože je to něco nového, co si nemůžeme jen tak v normální vyučovací hodině dovolit. Myslíš si, že sis zvolila pro tebe vhodné stanoviště? Myslím, že ano. Jak bys stanoviště zhodnotila? Stanoviště „Jak nevyhodit školu do povětří“ bych zařadila mezi nejlepší. Co se dělo na stanovišti? Na stanovišti si všichni účastníci zkoušeli pokusy, které jsou bezpečné. Nebezpečné pokusy dělal pouze Jakub.
Milan, 9.B
 
Lanová lávka
3Už jste někdy chodili po lanech ve výšce? Máte pocit, že to je snadné? Odpovědi na různé otázky, která vás napadnou, má například Dan Pachl, který se o chůzi na laně pokoušel.
Proč sis zvolil toto stanoviště? Chtěl jsem vidět, jaké to tam bude. Co se ti tam nejvíce líbilo? Líbilo se mi, jak jsem spadl. Co bys na stanovišti vylepšil? Aby lanová dráha byla větší. V čem si myslíš, že ti bylo toto stanoviště přínosem? V procvičení rovnováhy a soustředění. Je stanoviště podle tebe trapné nebo užitečné? Proč? Je to trapné i užitečné. Myslíš si, že sis zvolil pro tebe vhodné stanoviště? Ne!! Jak bys stanoviště zhodnotil? Celkem dobré, někdy nuda. Co se dělo na stanovišti? Lezlo se po laně a padalo J.
Katy, 6.B
 
Kamera, akce, střih, jedeme
Jedno ze stanovišť, které se objevilo v tento den, neslo název Dokumentační tým. V dokumentačním týmu se zpracovává video a dělá prezentace. Prezentace se dělá z fotek, které vyfotili sami účastníci dokumentačního týmu. Video se sestříhá z více videí, které pořídila druhá parta dokumentačního týmu. Kdo si zvolí dokumentační tým, ten už si nic jiného nevybírá, protože dokumentační tým je čtyřhodinový, aby se vše stihlo a video s prezentací se mohlo pustit na odpolední zahradní párty. Letos byla práce dokumentačního týmu vynikající, poněvadž hlavním vedoucím byl bývalý, zkušený a samozřejmě vynikající student, dnes už student SŠ elektrotechnické na Slovanech, Martin Úbl. Vše se odehrávalo v učebně počítačů.
Milan, 9.B
 
Jak být krásný tělem i duší
4Bude řeč o stanovišti, které bylo zaměřeno na relaxaci. Mohli jste si zde vyzkoušet cviky na orgány vašeho těla. Když jsme se naučili několik cviků, mohli jsme se navzájem namasírovat. Cviky byly cílené na tlusté střevo, srdce, obal srdce, tenké střevo, žaludek, ledviny, slezinu a mnoho dalších orgánů. Vyučovala nás paní lektorka, která byla velmi zkušená. Prozradila nám, že už se cvičením zabývá 20 let. Učí malé děti, jak se správně starat o svoje tělo a orgány. Masáž byla velmi příjemná. Krásně jsme se odreagovali. Cítili jsme se jako na pláži. Toto stanoviště určitě doporučujeme těm, kteří mají problémy se zády nebo bolestmi břicha.
                                                                                                                        Katy a Domís, 6.B    
 
Jak jsme budovali město
5Na jednom ze stanovišť, na které jste se mohli přihlásit, byla připravena desková hra Ekopolis. Kdo chodí na biologická praktika, Ekotým a do 9. roč., tuto hru zná a hrál ji. Ve hře jde o to postavit město za pomoci červených, modrých a zelených staveb, přičemž každá barva karet představuje jiné odvětví města. Modrá - stavby k bydlení, obchody, zelená- ekologické stavby a červená- průmysl, neekologické stavby. Hra navíc může být obohacena o karty událostí, tj. rozšířená verze. Karty představují různé události ovlivňující především body. Po příchodu byla vysvětlena pravidla, žáci byli seznámeni s hrou. Napřed byla hrána základní verze - bez karet událostí, kde se většinou počítaly body společně, jednalo se hlavně o procvičení hry. Poté byla hrána rozšířená varianta s kartami událostí, kdy si hráči počítají body zvlášť. Při hře je možno dojít k odlišným názorům.
Honza, 9.A
 
Zumba
4Bára Sýkorová si zacvičila v rytmu hudby a sdělila nám, že si zvolila toto stanoviště, protože na zumbu chodí a baví ji, jelikož je to zábava a něco nového se naučí. Podle Báry je toto stanoviště užitečné a nic by na něm neměnila ani nevylepšovala. Bára zhodnotila, že je zumba rytmická, rychlá, zábavná a plná života. Pro Báru bylo stanoviště naprosto dokonalé.
 Bára, 6.A
 
Kadeřnictví a kosmetika
6Proč sis zvolila toto stanoviště? Lucka Š., 6.A: Abych byla hezčí. Magda, 6.B: Chtěla jsem to prostě vyzkoušet. Co se ti tady nejvíc líbí? Lucka, 6.A: Jak to umí. Štěpa, 6.B: Udělají nám, co chceme. Eva, 6.B: Jak jsou na nás hodní. Co by si tady chtěla vylepšit? Lucie L., 6.A: Nic. Je to tady perfektní. V čem si myslíš, že je to dobré?Lucka Š., 6.A: Není škola. Je to podle tebe trapné nebo užitečné?: Eva, 6.B: Určitě užitečné. Lucka, 6.A: Užitečné. Myslíš si že, sis zvolila pro tebe vhodné stanoviště? Lucka K., 6.A: Asi ano. Štěpa, 6.B: Ano. Jak bys zhodnotila toto stanoviště? Lucka, 6.A: Skvělý. Magda, 6.B: Je to tady super. Co se dělo na stanovišti? Lucka Š., 6.A: Stříhalo, barvilo, česalo, líčilo, …
                                                                                                             Bára, 6.A
ŠKOLNÍ PARLAMENT
 
Senát 7.4.2011
Přítomni: Martin Adamec a Andrea Kadlecová, 5.A, Daniel Hůrka, Ladislav Bouřil a Matyáš Krištof, 5.B, Bára Málková a Olga Přibylová, 6.A, Dominika Hrádková a Marie Kordíková, 6.B, Kristýna Bauerová a Bára Sýkorová, 7.B, Michal Líška a Pavel Sloup, 7.A, Šárka Kučerová, 8.B, Jan Pokorný, 9.A, Milan Obertík a Zdeněk Linda, 9.B, Mgr. Naděžda Vlasáková, Mgr. Jaroslav Šedivý
Předsedající: Marie Kordíková, zapisující: Pavel Sloup
Program:
  1. Silikonový náramek s logem školy – líbí se
  2. Slovinsko – bude se ještě vybírat, je málo dívek na florbal; již potvrzena návštěva v chorvatském Zagrebu u našich krajanů
  3. Velikonoční jarmark – změna služby (Divadelní Tartas), nově Milan Obertík a Šárka Kučerová – v sobotu 16.4. v 9.00 hod.
  4. Adopce na dálku – zbývá ještě vybrat 1.418 Kč, peníze jsou zřejmě na cestě, ve třídách se vybírá; uzávěrka konec května
  5. Comenius – Vídeň – závěrečná projektová schůzka na konci května; vybráni 4 žáci (z 9.roč. - B.Dumsová, V. Egermaierová, J.Pokorný, J.Pech), kteří zde budou prezentovat projekt, budou ubytováni v rodinách a zřejmě navštíví také vídeňskou zoo
  6. Školní akademie – 4. a 18.5. v Káčku
  7. Velikonoční zahradní párty – 20.4. 13.00 – 15.00 hod.; dobrovolné vstupné české dětské knihy pro krajany v Zagrebu (sbírka); novinkou budou skákací chůdy, vstupenka 25 Kč na půl hodiny (dotované pro žáky), v budově jen několik aktivit – výstava jako obvykle v učebně Hv;
Úkoly a doplnění:
·         Z.Linda sežene chůdy
·         M. Kordíková, D. Hrádková – naučí se skládat šipky a vlaštovky
·         pořadatelé – nesníst odměny!!!
·         Šplh zrušen
·         Domluvit jezdce na stanoviště s jednokolou a koloběžkou (Mgr. Šedivý)
·         Na disciplínu Podlejzačka bude zapotřebí: prostěradlo (hadr), kolíky, provaz, pro dvě dráhy
  1. Výtvarný návrh na „lítací“ dveře – přišel jen jeden, úkol posunut na další měsíc
  2. Aréna – žádná témata
Příští jednání: 5.5.2011


Ekotým 13.4.2011
Přítomni: Jan Pokorný, 9.A, Vladimír Rathouský a Josef Pech, 6.B, Lucie Ludvíková, 6.A, Mgr. Alena Boudová, Mgr. Miloslava Beštová, Mgr. Jaroslav Šedivý
Program:
1. Info o podání žádosti o titul Ekoškola - byla podána 7. 4. 2011, vyplněna byla členy Ekotýmu; na 1. st. – vytvořeno orientační schéma, na 2.st. dokončit – J.Šedivý a V.Rathouský; nástěnka Ekoškola na 2.st. – aktualizovat A.Boudová a J.Pokorný; dokončit popis květin na 2.stupni – A.Boudová a žáci BP; do ŠJ instalovat obrázky ze soutěže Jíme zdravě! – J.Šedivý; aktualizovat www stránky školy – projekt Ekoškola
2. Info o akci Ukliďme svět! ve čtvrtek 7. 4. 2011 – 33 dětí i dospělých na Martiňáku; nasbíráno 24 pytlů ve čtyřech skupinách
4. Činnost ekokroužku – proveden střih dřevin na školní zahradě a měření stromů, hrána Ekopolis
5. Ekologická hra Ekopolis aneb Přemýšlíme o městu – dvě bloková dopoledne pro 9.ročník včetně zpracování pracovních listů
5. Ornitologická vycházka bude v neděli 8.5.; v 7:30 sraz u čističky odpadních vod
6. Velikonoční párty – bude se konat ve středu 20.4. na zahradě 2. st.; vše již domluveno a připraveno
 
Příští jednání: ve středu 11.5.2011 od 14 hodin
Zapsal: Vláďa, 6.B
Výlet 6. ročníků do zoo
ZOODne 11.4. jsme jeli do Zoologické a botanické zahrady města Plzeň. Když jsme tam dorazili, měli jsme chvíli na prohlédnutí ZOO bez doprovodu dospělých. V tu dobu jsme si mohli koupit různé mince, suvenýry a podobně. Také jsme viděli spoustu zvířat, která volně v české přírodě neuvidíme např.: pštrosy emu, pštrosy dvouprsté, hrochy, gepardy, lvy, žirafy a mnoho dalších zajímavých živočichů. Po krátkém rozchodu na nás čekal u brány průvodce, se kterým jsme si prošli výběhy týkající se savan a pavilón “Afrika”. Pan průvodce nám řekl zajímavé věci, kde co žije, čím se živí a také jsme si mohli vyzkoušet, jestli jsme rychlejší než gepard. Ale nikomu se nepodařilo geparda porazit.
Mně se exkurze moc líbila, protože jsme získali mnoho nových poznatků. Věděli jste, že se do pštrosího vejce vejde přibližně 26 slepičích vajíček? Myslím si, že bychom si podobný výlet měli někdy zopakovat. J
Oli, 6.A
 
Rozhovor s průvodcem zoologické zahrady:
Jak se jmenujete? Jmenuji se Petr Slavík. Jak dlouho pracujete v zoologické zahradě? Půl roku. Co vás inspirovalo dělat tuhle práci? Mám rád přírodu a studuji biologii. Baví vás pracovat se zvířaty? Proč? Určitě, nejsou zákeřná. Jaké je vaše nejoblíbenější zvíře? Proč? Prase, líbí se mi jeho vzhled a zuby. Máte domácího mazlíčka? Jakého? Ano, mám kočku. Chtěl jste již v mládí pracovat v zoo? V zoo ne, ale se zvířaty ano. 
                                                                                              Mary, 6.B
 
Koncert pro nás
Koncem března proběhl v Káčku rockový koncert věnovaný 90. létům. Koncertu se zúčastnili žáci 2. stupně. Pořad uváděli dva moderátoři. Jeden z nich hrál na kytaru a zpíval. Říkali nám, co a kdo dříve zpíval a jaké skupiny. Padlo tam i několik otázek pro nás diváky a pro paní učitelky. Zazpívali nám různé písničky a něco nám o nich a období 90.let řekli. Nakonec zazpívali píseň 2+2. Koncert se velmi vydařil a myslím si, že stojí za to si něco od nich poslechnout a něco málo se i dozvědět.
                                                                                                                                Bára, 6.A
Vzhůru na divadelní prkna
divadloVe dnech 15. – 17.4. se konaly v „Káčku“ divadelní dny Tartas, při kterých hrály různé divadelní soubory z gymnázií, základních škol, ale i z dramatických kroužků. Divadelní hry byly opravdu různorodé. Za divadelními představeními, která si teenageři připravili, byla velká dřina a mnoho hodin zkoušení. Přijeli k nám divadelníci z Plzně, Rokycan, Kdyně a okolí. Celý Tartas odstartoval v pátek 15.4. v 17:00 hodin, a to veselým tartasovým průvodem a rozdělením do jednotlivých divadelních dílniček. Všichni účastníci přespávali v tělocvičně 2. stupně. Sobotní program začal již v 9:00 hodin. Z Káčka se všichni přesunuli do „hudebky“. Tam si je vzali na starost vedoucí dílniček, do kterých se v pátek přihlásili. V neděli bylo slavnostní zakončení. Dobřanský dramatický kroužek na slavnostním zakončení zahrál pohádku „Princezna na hrášku“. Podle našich názorů se letošní Tartas velmi vydařil.
                                                                                                                      Katy a Domís, 6.B
Rozhovor s paní učitelkou Petrou Pokladníkovou:
Jakou školu jste vystudovala? Sportovní gymnázium a momentálně studuji pedagogickou fakultu. Proč jste si vybrala učit na naší škole? Na této škole mi bylo nabídnuto místo. Odkud pocházíte? Pocházím z Kralovic. Jaké máte záliby a koníčky? Pěší turistiku, stolní tenis, hrála jsem ho i závodně, běh a především mám ráda četbu a jsem ráda v okolí svých přátel. Baví vás práce s dětmi? Z jakého důvodu? Ano. Není to monotónní práce, je to naopak práce kreativní a ráda pozoruji výsledky, vývoj a úspěchy žáků. Jaké předměty vás nejvíce bavily? Nejvíce mě bavil český jazyk, anglický jazyk a německý jazyk.
              
                                                                           Mary a Katy, 6.B
Olympiády – soutěžíme a soutěžíme / Rozhovor s Jakubem Fořtem
Jakých olympiád ses v poslední době zúčastnil a jaká místa jsi obsadil? Zeměpisná olympiáda - 4. místo ve škole, olympiáda z češtiny - 3. místo ve škole, konverzační soutěž z Aj - 5. místo v okrese, matematická olympiáda - 2. místo v okrese, Pythagoriáda - 1. místo v okrese a nevím, jaké místo v kraji, biologická olympiáda - 1. místo v okrese a pojedu do kraje, dějepisná olympiáda - 1. místo v okrese a 6. místo v kraji. Chystáš se na nějakou další olympiádu? Ještě jedu na krajské kolo biologické olympiády. Připravuji se na ni doma sám a ve škole s paní učitelkou Weinrebovou, která byla tak laskavá a zapůjčila mi mikroskop. Zúčastnil ses dějepisné olympiády. Jaký byl její průběh a jaké byly otázky? Průběh v okrese i v kraji byl stejný; přišlo se, napsal se test, opravil, vyhlásily se výsledky a jelo se domů. Letošní téma bylo zdravotnictví v průběhu času, slavní lékaři, slavné objevy v biologii atd. Příklad otázek: Kdo a kdy vynalezl penicilin? Co to je fagocytóza? Která nemoc přenášená ve středověku krysami se rozšířila po většině Evropy a jaká byla procentuelně úmrtnost? Kubovi gratulujeme k úspěchům.
Honza, 9.A
 
Zase v hale
1V letošním roce byl pořádán turnaj ve volejbale mezi žáky / žákyněmi osmých a devátých tříd. Místem konání byla sportovní hala města Dobřan kvůli malé kapacitě naší tělocvičny.
Hrálo se na dva vítězné sety do 20 bodů. Původně jsme mysleli, že budou hrát děvčata zvlášť a kluci taky zvlášť, nakonec jsme museli udělat od každé třídy jedno smíšené družstvo. Ve všech družstvech bylo málo žáků, ostatní nejevili zájem hrát a pouze přihlíželi, bacily nám zkazily tu natěšenost. Utkání osmých tříd vyhrálo družstvo třídy „A“, které zvítězilo 2:1 na sety. Podpora fanoušků byla na straně vítězného týmu. Utkání devátých tříd ovládla třída 9.B, která porazila třídu 9.A. Vítězové byli odměněni.
Celkový dojem nebyl příliš hřejivý, protože bylo opravdu málo lidí, ale i tak se nám turnaj povedl a doufám, že bude i příští rok.
Milan, 9.B (obrázek stažen z netu)
 
Volejbal na okrese
2Začátkem dubna vyrazil tým dobřanských hráčů z 9. ročníku na turnaj do Přeštic. Po příjezdu a po zahájení turnaje jsme mohli poznat protihráče z Kasejovic, Nepomuka, Přeštic a Chlumčan. Ze začátku byla utkání vyrovnaná, ale pak se některé týmy odtrhly a začaly rychle postupovat. Neměli jsme na vybranou, museli jsme udělat to samé. Nepomuk si stále držel první příčku, ale my jsme byli odhodlaní je dohnat. Byl tu poslední zápas a my jsme věděli, že už Nepomuk nedoženeme. Ale mohli jsme ještě získat druhé místo, stačila nám jedna výhra, a to výhra nad Kasejovicemi. Konečně jsme se na okresním kole umístili nějak dobře, vybojovali jsme si druhé místo a jsme za něj rádi, i když by samozřejmě bylo lepší místo první :D. Domů jsme si odvezli pohár a to je hlavní. 
                                                                                                                                     Zdeněk, 9.B
 
Turnaj v přehazované (6. ročníky - dívky)
2Dne 1. dubna se konal mezi 6.A a 6.B přátelský turnaj v přehazované. Nejdříve se sportovci rozcvičili a potom šli hrát. Hrálo se na 15 bodů. Všichni se moc snažili a také se u toho zasmáli. Síly byly poměrně vyrovnané. První set vyhrála děvčata ze 6.A, ale druhý a třetí vyhrála 6.B. Vítězem tedy byla 6.B. Na závěr utkání si všichni podali ruce a šlo se domů.
Bylo to moc fajn. Myslím, že teď mluvím za všechny, když řeknu, že se nám utkání moc líbilo a doufáme, že se něco podobného bude opakovat i ve vyšších ročnících.
Oli, 6.A (obrázek stažen z netu)
 
 
Zase na zahradě...:)
1Ve středu po dopoledním programu s názvem „Chvála různosti“ proběhla odpoledne naše již tradiční párty na oslavu Dne Země, který je 22. dubna. Naše párty byla pojmenovaná po místu, kde se odehrává, proto název Zahradní párty. Letošní párty se řídila sloganem Cestou necestou. Tomu odpovídaly i aktivity, které byly zacílené na různé možnosti přesunů z bodu A do bodu B.
Celou akcí nás provedli Jan Pokorný a Milan Obertík, muziku a vše kolem ní obstaral pan učitel Marek. Akce se dělila na dvě hlavní expozice, vnitřní expozice a vnější expozice. Ve vnitřní expozici se nacházelo video a prezentace, které vytvořil dokumentační tým. Uvnitř se nalévaly i čaje z nejrůznějších zemí světa. Venkovní expozice se také dělila na dvě části, první byla před hlavním vchodem a druhá před podiem. Nejvíce lidí bylo před hlavní budovou školy, kde byla unikátní možnost vyzkoušet si, jaké to je, když běháte na skákacích chůdách. Skákací chůdy byly půjčeny komukoli za menší poplatek 25 Kč na 2půl hodiny. Nejdříve vás učili vyškolení lektoři, poté vás nechali běhat samostatně. O kousek dál byla postavena pec, kterou bedlivě sledovala paní učitelka Šindelářová s žáky. Tato pec byla jimi vlastnoručně postavena během dopoledne. Celou dobu jste mohli sledovat dění kolem pece. Před podiem bylo 6 stanovišť, která měli na starosti žáci, kteří byli ochotni strávit odpoledne ve škole. Na programu bylo chození na chůdách, skákání v pytlích, slalom na koloběžce, hod do dálky vlaštovkou nebo jízda na trakaři.
Na závěr proběhlo vyhlášení výsledků dvou soutěží, které se konaly. Akce byla zaměřena na dopravu, stejně tak i soutěže. První soutěž, pouze pro 1.st., byla zaměřena na mapování cest - výletů, kam se žáci podívali. Druhá soutěž měla název Cestou necestou. Na toto téma byly vytvářeny různé obrázky, texty,… Výsledky z obou soutěží byly zveřejněny na výstavě, která se konala souběžně s akcí. Další internetová soutěž O koloběžku byla předčasně ukončena v průběhu roku kvůli pasivitě žáků.
Párty byla zakončena vyhlášením výsledků soutěží, výherci obdrželi sladké odměny.
Celá akce se velice vydařila, a doufám, že se líbila i vám. Závěrem bychom chtěli poděkovat všem, kteří zůstali a pomohli s úklidem…. Ještě jednou díky za všechny.
Milan, 9.B, a Honza, 9.A
 
Fííí...a letí....
Na zahradní párty konající se 29. 4. od 13:00 na zahradě 2. stupně naší školy byla různě rozmístěna stanoviště. Jedním ze stanovišť byl i hod do dálky výrobkem, který si dotyčný vyrobil nebo složil z papíru a vyzdobil barevnými fixami. Zde bylo potřeba vytvořit si dvojici s nějakým svým kamarádem (kamarádkou). Po vytvoření výrobku se dvojice přesunula na startovní čáru a soutěžící si hodili svým výrobkem do dálky. Komu dopadl dál, ten si mohl vybrat drobnou sladkou odměnu. U tohoto stanoviště jste se mohli setkat s M. Kordíkovou a D. Hrádkovou.
                                                                                                Mary, 6.B
 
 


 

Udělá to fuk a je po šimě
1Jistě víte, že před několika desetiletími byl v Japonsku velký chaos. Tento chaos zapříčinily atomové bomby, které byly svrženy na přístavní město Nagasaki a na Hirošimu. Něco podobného se stalo i tento rok, sice nebouchla atomová bomba, ale explodoval vodík v jaderné elektrárně, která nese název Fukušima. Fukušima se dělí na Fukušimu I a Fukušimu II. K výbuchu došlo poté, co bylo Japonsko zasaženo přírodní katastrofou, a to vlnou tsunami. Vinou tsunami došlo k problémům s Fukušimou. Na stupnici jaderných událostí, která má nejvyšší stupeň 7, byla ohodnocena stupněm 7, to znamená nejvyšším stupněm. Tato havárie je téměř srovnatelná s havárií v Černobylu. Havárii se nepodařilo plně dostat pod kontrolu ani po měsíci. Z ochranného pásma o průměru několika desítek kilometrů bylo evakuováno přes 200 000 lidí, po rozšíření této zprávy v jiných zemích, začali politici jednat o jaderné energetice. V momentě, kdy nastaly problémy s Fukušimou, byly v provozu jen první tři reaktory, zatímco další tři reaktory byly kontrolovány, jestli jsou v pořádku. Hned po katastrofě se tři běžící reaktory zastavily. Vlna tsunami také způsobila to, že se zastavily generátory, které ochlazují reaktory. Záložním zdrojům se podařilo zchladit pouze reaktory číslo 2 a 3, v reaktoru 1 ubývala voda a narůstal tlak. Aby odborníci snížili tlak, museli upustit radioaktivní páru z kontejnmentu (kontejnment ochraňuje, aby neucházely látky do ovzduší, zároveň je to kovový obal). Výbuch vodíku zcela zdevastoval betonovou střechu, která chránila reaktor před počasím, nebyl však poškozen reaktor. Jelikož se Fukušima nachází u pobřeží, použila se k ochlazení i mořská (velmi slaná J ) voda. Po kratší době nestačilo chlazení ani u reaktoru číslo 3, zde se také odpustila pára a použila se voda. Nebylo to však nic moc platné, výbuch stejně nastal, ale reaktoru se naštěstí nic nestalo. Další výbuch nastal v reaktoru 2, tento výbuch poškodil i nádobu reaktoru, aby to ho nebylo málo, chytla nádrž s vyhořelým palivem u reaktoru 4, přestože byl požár uhašen brzy, výbuch způsobil veliké škody.
                Věříte, že bude konec světa v roce 2012? Jestli ano, tak tohle je jenom začátek toho, co teprve přijde.
 
 


 

SOUTÉŽ
1.              Podle jakého kalendáře bude „údajně“ konec světa?
2.              Kolikátého dne skončí mayský kalendář?
3.              Myslíš, že opravdu bude konec světa (svou odpověď zdůvodni)?
Napiš příjmení a své odpovědi na všechny tři otázky vhoď do schránky Podlavičníku, která se nachází v prvním patře naproti bufetu. Vítěz bude odměněn … ANONYMY NEBEREME…
Milan, 9.B (obrázek stažen z netu)