Obsah

logologo      logo2

              logo1

 

Valentýnská soutěž na 1. stupni
V pátek 11.2. se na 1. stupni konala Valentýnská soutěž. Soutěž probíhala v dobré náladě a všem se líbila. Měli jsme soutěže jak pro diváky, tak i pro soutěžící. Naši soutěžící se nám ukázali ve svých krásných kostýmech. Blahopřejeme všem výhercům.
Jiřina, 8.A
 
Anketa mezi diváky:
Chtěl/a by ses příště zúčastnit? Tomáš Blažek: Určitě, chtěl bych si zasoutěžit. Lenka Štichová: Ano, chtěla bych mít diplom.
Změnil/a bys na tom něco? Co? Lenka Štichová: Ne, líbí se mi to takhle. Ctirad Kučera: Ne, nic bych neměnil. Je to hezké takhle.
Je nějaká disciplína, kterou by sis chtěl/a vyzkoušet? Kačka Kofroňová: Volnou disciplínu (tanec). Moc mě baví tančit.Simona: Ne, víc mě baví se koukat.
Kdo je tvůj favorit? Filip Farkaš: Míša Štichová. Simona: Matěj Jindra.
Nelíbí se ti něco? Co? Proč? Emma Přibylová: Mně se líbí všechno. Tomáš Blažek: Nevím… líbí se mi vše.
Jaké by měla mít podle tebe miss vlastnosti? Kačka Kofroňová: Měla by být aktivní. Tereza Heryánová: Musí být milá a společenská.
Jaká disciplína se ti nejvíce líbila? Patrik: Volná disciplína. Tereza Heriánová: Určitě volná disciplína.
Olga, 6.A
Anketa mezi soutěžícími:
Proč si se přihlásil/a? Filip,1.A: Je to zábavné. Natálka,3.B: Abych si vyzkoušela něco nového. Verča, 4.A: Prostě jsem se chtěla pobavit. Terka, 1.A: Abych se mohla naučit něco nového.
Máš trému? Julča, 2.B: Nemám. Terka,1.A: Ne. Evička,1.B: Nemám, já už jsem si zvykla. Emma,1.B: Docela ano. Filip, 1.A: Jenom trošku. Klárka,1.A: Ani moc ne. Valča,4.B: Moc ne. Aneta, 5.B: Ano mám a velkou. Kačenka, 1.C: Nemám.
Jakou disciplínu máš nejraději? Klárka, 1.A: Asi volnou. Evička, 1.B: Já mám ráda všechno. Dášenka, 2.C: Já mám nejraději masky. Valinka, 4.B: Já mám ráda volnou. Filip,1.B: Masky.
Proč sis zvolil/a zrovna tento kostým? Terezka,1.A(nevěsta): Líbí se mi. Kačenka,1.C (princezna): Já jsem jiný neměla. Emma,1.B (čertík): Líbil se mi nejvíc. Valinka, 4.B (havajská tanečnice): Líbí se mi. Filip,1.B (doktor, policajt, hasič): Líbí se mi.
Stydíš se před diváky vystupovat? Evička,1.B: Ani ne. Emma,1.B: Ano. Aneta,5.B: Jenom trošku. Verča, 4.A: Docela ano. Filip,1.B: Ne. Terezka,1.A: Nestydím se. Valča, 4.B: Ani moc ne. Klárka,1.A: Ano, ale včera to bylo horší. Dášenka, 2.C: Ne.
Bára, 6.A

Valentýn1Valentýn 2

Valentýn 4 Valentýn 3

 

Na sněhu

Dne 20.2. 2011 v neděli ráno po jarních prázdninách jsme třídy 7.B a 7.A odjely na šestidenní lyžařský výcvik do Krušných hor. Doprovodem nám byli pan učitel Kouřil, paní učitelka Tomanová a paní učitelka Šindelářová. Cesta trvala asi 2 hodiny, cílem bylo město Jáchymov, chata Lesanka v Mariánské. Když jsme dojeli, obsadili jsme si pokoje a vybalili věci, poté jsme se oblékli do lyžařského a šli společně na svah, který byl od chaty asi kilometr daleko, abychom si ukázali, jak umíme lyžovat. Podle toho jsme byli zařazeni do skupin 1, 2. Skupina 1 jezdila na kotvě a skupina 2 jezdila na pomě. Tak, jak jsme spali na pokojích, jsme si vymysleli svoji přezdívku, charakteristiku a obrázek k tématu: doba ledová a nalepili papír na dveře. Každý večer jsme se všichni sešli ve společenské místnosti, kde bylo udělování oříšku. Oříšek bylo možné získat třeba za zlepšení dovednosti lyžování. Také byla každý den přidělena služba na druhý den.

Denní program byl následující: v půl osmé služba budila. V 8.00 se snídalo, v 9.00 jsme odcházeli na svah a vraceli jsme se před obědem, poté byl 2 hodiny polední klid. Pak se šlo zase lyžovat. Celý večer bylo osobní volno (s výjimkou večeře a jiného programu, který pro nás připravili učitelé), při kterém jsme měli prostor na různé aktivity – mohli jsme koukat na televizi, hrát ping pong nebo kulečník. V půl desáté byl čas na hygienu a v deset se šlo spát.

Každý den jsme chodili na svah blízko chaty. Výjimkou byl čtvrtek, kdy jsme se přepravili autobusem na Klínovec, kde jsme jezdili sedačkovými lanovkami po trojicích. Na Klínovci byly tři typy sjezdovek: modrá, červená a černá. Na modré jezdili ti méně zdatní a na červené více zdatní. Po příjezdu jsme si odpočinuli a  šli jsme na túru k rozhledně, která byla vzdálena asi 2,5 kilometru. V pátek jsme jeli autobusem na Boží Dar, kde se jezdilo na červené sjezdovce, a zdatnější jezdili na černé, protože na modré nefungovala lanovka. Ten den jsme šli ještě na svah u chaty a jezdili jsme závody v maskách, které jsme si přinesli nebo sami vytvořili na téma zvířata. Skoro všichni je donesli až na pár výjimek. Na svahu pro nás byly připraveny různé překážky, které jsme museli překonat, abychom se dostali do cíle. Když skončil závod, tak jsme se odebrali zpět do chaty.

V sobotu, poslední den, jsme šli ráno zase lyžovat a poté jsme se vrátili na oběd. Po obědě jsme si sbalili věci a sešli se všichni ve společenské místnosti, abychom vyhlásili výsledky výcviku. Všichni dostali diplom a cenu, nejvíce oříšků nasbíral Pavel Sloup, který byl také nejrychlejší v závodech. Po vyhlášení jsme se odebrali k autobusu, který nás odvezl domů. Myslím si, že se lyžák velice vydařil a všichni se naučili lyžovat, i ti, kteří to neuměli.

Aneta, 7.B

Lyžák2lyžák3Lyžák1

lyžák5 lyžák6lyžák4

 

Učitelský koncert
Dne 2. 2. 2011 se uskutečnil učitelský koncert, na kterém učitelé ze Základní umělecké školy J. S. Bacha v Dobřanech ukazovali, že umí vystupovat na pódiu jako jejich žáci a předvést, jaký umělec v nich dřímá.
Jako každý rok byla polovina koncertu vážná a druhá vtipná s různými vystoupeními jakéhokoliv žánru, o legraci a zábavu nebyla nouze. Letos bylo první zábavné vystoupení pod vedením paní učitelky nově otevřeného tanečního oboru v ZUŠ. O druhé vtipné vystoupení se postaral sám pan ředitel Vozár spolu s panem učitelem na klarinet, panem Křemenákem, panem učitelem Vackem, který učí na akordeon, a s Václavem Kordíkem, který v ZUŠ „školníkuje“. A co bylo to vtipné vystoupení, které nikdo nečekal? Tito muži, které jsem jmenovala, si totiž nacvičili vystoupení z baletu Labutí jezero. Jediné, co baletkám chybělo, byly krásné saténové sukničky!!!J
Maruška, 6. B
 
 
ŠKOLNÍ PARLAMENT


Jednání Senátu 3.2.2011
Přítomni: Milena Blažková a Andrea Kadlecová, 5.A, Daniel Hůrka a Matyáš Kryštof, 5.B, Bára Málková a Olga Přibylová, 6.A, Dominika Hrádková a Marie Kordíková, 6.B, Michal Líška a Pavel Sloup, 7.A, Kristýna Bauerová, 7.B, Jiřina Paluchová, 8.A, Šárka Kučerová, 8.B, Jan Pokorný, 9.A, Mgr. Jitka Netolická, Mgr. Naděžda Vlasáková, Mgr. Jaroslav Šedivý
 
Program:
1. Adopce na dálku - současný stav 2.832 Kč od 8 dárců, příspěvek je 4.900Kč
2. Školní bufet na 2.stupni - přestal prodej velkých kofol (požadavek z minulého jednání)
3. Výměnný zájezd do Slovinska - 12. - 15. května, proběhne výběr žáků z těch, kteří již ubytovávali; pak ze Senátu, Ekotýmu, Podlavičníku, florbalistů, pěveckého sboru a dramatické výchovy
4. Reklamní předmět – silikonový náramek, písmo bude bílé, podklad světle modrý
5. Valentýnská soutěž - krátká informace o přípravě
6. Zahradní párty - 20. 4., hledáme organizátory a nápady na stanoviště
7. Vandalismus - návrat vandalismu na školu !!!, např.: prokopnuté dveře, přehozené cedulky u dveří, zničený sádrokarton na stropě na WC …; vedení školy a Senát prosí slušné žáky školy (kterých je většina), aby pomohli vandalismu čelit
8. Aréna - 8.A ztratila klíče od třídy,
                 soutěž O koloběžku – nezlepší-li se účast soutěžících, bude ukončena
Příští jednání ve čtvrtek 3. 3.2011 od 12.30 hod.
Honza, 9.A

Jednání Ekotýmu 9.2.2011
Přítomni: Lucie Ludvíková, 6.A, Jiří Hájek a Vladimír Rathouský, 6.B, Jan Pokorný, 9.A, Mgr. Alena Boudová, Mgr. Miloslava Beštová, Mgr. Jaroslav Šedivý    
 
Program:
1. Soutěž Jíme zdravě – na žádost paní učitelky Šindelářové (rozdělané věci ve Vv na 2.stupni) bude prodlouženo do 28.2.
2. Nápisy k vypínačům – šablony nápisů zhotovili členové ekokroužku, malbu podle nich udělá pan školník; je zájem i na 1.stupni
3.Soutěž Prima třída – seznámení s výsledky zimního kola, úprava pravidel – více vítězů na 1.stupni, rozdělení odměny; na 2.stupni nemá zatím rozdělení smysl při nízkém počtu účastníků; výsledky: 1.stupeň - 1.místo 5.B (průměr 4,55 bodu), 2.místo 1.B a 3.B (4,47); 2.stupeň - 1.místo 8.A, 2. místo 8.B, 3. místo 6.A, 4. místo 6.B; zjistili jsme, že, ve škole je nízká informovanost o soutěži, tento problém už si ale jeden žák vzal na starost.
4.Soutěž O koloběžku - u této internetové školní soutěže je bohužel velmi málo lidí, kteří by se jí zúčastnili; je to škoda; pokračovat, jen zvýší-li se počet účastníků
5.Příprava Zahradní párty – podrobně jsme mluvili o chystaném programu; máme zatím pořadatele ze tříd 5.A, 5.B, 6.A, 6.B, 9.A.
7.Zpracování elektronického auditu Ekoškoly – formou internetového formuláře; odeslání Sdružení Tereza
Zapsal: Jirka, 6.B

 

Ekotým1ekotým2Senát 1Senát2Senát3Ekotým3
 

Hippokrates
soutěžOkresní kolo Dějepisné olympiády 2011, které se konalo v Plzni 2. února 2011, bylo zaměřeno na zdravotnictví stejně jako kolo školní. Oficiální název zněl Od šamana po penicilin. Otázky začínaly v Egyptě a přes Řecko jsme se dostali do minulého století. Otázky byly zaměřeny na průběh mumifikace, jména bohů, doplnění Hippokratova textu a kde tento text vznikl, kdo ho vymyslel, otázka na genetiku, anebo například na pasterizaci. Otázky nebyly úplně lehké, ale také nebyly úplně těžké, každému zajisté něco vyhovovalo. Olympiády se zúčastnili Jakub Fořt, který obsadil 2.místo, a Jan Pokorný, který dosáhl 6. místa. Celkově přijelo na okresní kolo 18 žáků.
Honza, 9.A (obrázek stažen z netu)
 
 
SVÁTEK ZAMILOVANÝCH
Valentýn, Valentýn, Valentýn
            Valentýn je svátek zamilovaných, který se slaví, jak všichni víte, 14. února. Tj. v den, kdy má svátek Valentýn. Tento den se tradičně posílají dárky, květiny, pohlednice. Tento svátek se u nás začal slavit až po roce 1989. 
                Valentýn byl historicky skutečná doložená postava, zemřel v roce 269, byl to římský kněz, který žil v době Claudiovy vlády. Tajně oddával zamilované páry, proto byl uvězněn a odsouzen k smrti, trest byl vykonán 14. února. Jeho poslední slova byla: „Od tvého Valentýna." Odtud vznikla tradice posílání zamilovaných přání. Tradice svátku sv.Valentýna byla obnovena v USA počátkem 20.století.

Anet, 7.B
 

Anketa o zamilovanosti:
V kolika letech ses poprvé zamiloval(a)? Do koho? Bára, 6.B: Poprvé jsem se zamilovala v šesti letech. Jarka: Poprvé jsem se zamilovala v deseti do kluka z devítky. Karolína, 6.B: Poprvé jsem se zamilovala v jedenácti do Kuby. Dan, 6.B: V pěti do Terezy. Lucka, 6.A: V deseti do O. Sýkory. Adéla, 7.A: V deseti do Nikolase.
Vídáš se ještě se svou první láskou? Bára, 6.B: No, občas ano. Jarka: Občas. Karolína, 6.B: Už ne. Dan, 6.B: Už ne. Lucka, 6.A: Ano. Adéla, 7.A: Ano.
Co si představíš jako první při slovu láska? Bára, 6.B: Jako první si představím růže. Jarka: Jako první si představím svíčky. Karolína, 6.B: Při slovu láska si vybavím někoho milovat. Lucka, 6.A: Romantiku. Adéla, 7.A: City.
Jaký jsi měl(a) pocit, když jsi byl(a) zamilovaná? Bára, 6.B: Byl to divný pocit. Jarka: Byl to krásný pocit. Karolína, 6.B: Byl to hezký pocit. Dan, 6.B: Divný pocit. Lucka, 6.A: Že jsem volná. Adéla, 7.A: Že mě někdo doplňoval.
Co tě napadne, když se řekne slovo romantika? Bára, 6.B: Napadnou mě svíčky. Jarka: Když se řekne slovo romantika, napadne mě sex. Karolína, 6.B: Napadnou mě růže. Dan, 6.B: Napadne mě láska. Lucka, 6.A: Sex. Adéla, 7.A: Svíčky.
Jaké místo si představuješ na ideální schůzku? Bára, 6.B: Na ideální schůzku bych jela do Ameriky. Jarka: U mě doma. Karolína, 6.B: Asi v restauraci. Dan, 6.B: V cukrárně. Lucka, 6.A: U fontány. Adéla, 7.A: Kino.
Jsi momentálně zamilovaný(á)? Bára, 6.B: Ano. Jarka: Ano. Karolína, 6.B: Ne. Dan, 6.B: Ne. Lucka, 6.A: Ano. Adéla, 7.A: Ano.
Maruška a Kačka, 6.B
 
Valentýnské básničky
Protože se tento měsíc věnujeme Valentýnu, tak také zamilované básničky jsou nedílnou součástí dne zamilovaných. Určitě se vám budou hodit i v květnu. J Vyjadřují, že někoho máš rád/ráda. Tento měsíc jsme čerpaly z www.romantik.cz .
 

 

Tímto dárkem já chci ti říct
to, co ty přece už dávno víš,
že chci jen tebe jen s tebou být
a modré nebe nad hlavou mít
cítit tvou vůni, nebát se snít
mít spoustu štěstí
prostě jen žít
tímhletím dárkem chci ti jen říct,
že chci jen tebe a už nic víc.
Zamilovaný kvíz
 
1.   Jaká bohyně je bohyní lásky?   
a) Afrodita
b) Héra
c) Isis
 
2.   S kým je ve vztahu Mahulena Bočanová?
a) s Karlem Gottem
b)  s modelem Martinem Černým
c) s Petrem Rychlým
 
 
3.   Co symbolizuje červená růže?
a) Zlost a nenávist
b) Krev
c) Lásku a krásu
 
 
4.   Odkud pochází symbol srdce
a) z Egypta
b) z Řecka
c) z Česka
 
 
5.   Jaký den je v Česku považován také za den zamilovaných?
a) 2. máj
b) 1. duben
1. květen
 
6) Kdo nazpíval píseň Láska je láska?
a) Lucie Bílá
b) Iveta Bartošová
c) Ewa Farná
 
7) Jméno Valentýn pochází z latin.slova valere, což znamená:
a) nemocný
b) zamilovaný
c) zdravý
 
 
8) V jakém jazyce se láska řekne amore?
a) v italském
b) ve španělském
c) v německém
 
Budu ti chlebem a budu ti vodou,
budu ti vzduchem a budu ti půdou,
budu ti, čím si jen budeš přát,
to všechno jen za to,
že mě tvá láska v srdci bude hřát.
 
 
Jsem snílek a jsem sám,
Jsem snílek a od života nic nečekám.
Jsem komik s duší básníka,
Jsem básník s duší komika.
Jsem herec a svět je mé divadlo,
Jsem herec a ty si mé zrcadlo.
Jsem smolař a štěstí mám jen málo,
Možná by se ale někde koupit dalo.
Jsem jen jedna pralinka, na celém širém světě,
A ty jsi má květinka co tak krásně kvete.
Jsem rád za ty chvíle, když jsem s tebou jen,
A tím se mi vždy splní můj životní sen.
 
Správné odpovědi : 1 a) 2 b) 3 c) 4 b) 5c) 6a) 7c) 8a)     
 

 

Oli, 6.A

 

Svůdník jménem CASANOVA
            Co to znamená, když ti někdo řekne, že jsi Casanova? Casanova byl italský spisovatel, kněz, dobrodruh, ale především velký milovník žen. Psal knihy o svých zážitcích s ženami. On uměl svádět ženy jako nikdo jiný. Ženám se líbila jeho okouzlivá tvář a svůdný pohled.
            Ale dále k jeho životu: narodil se 2. dubna 1725Benátkách a pozor - zemřel 4. června 1798 v Duchově (ČR). I když byl původně Ital, psal většinu svých děl ve francouzštině.
            Takže už víš, kdo to byl Casanova, a kdyby ti někdo tak říkal, je to poklona, ne urážka.
Zdeněk, 9.B
 
Pusinka odjinud?
USA
V USA se tento svátek slaví jinak nežli třeba v Americe. V Americe je to svátek, při kterém se slaví láska mezi rodinou, přáteli a partnery. V USA tento svátek slaví ti, kteří jsou v páru. Slaví ho děti ve škole, tím že si darují dárky, hrají si spolu apod. Nejsou to však jenom děti, slaví ho dospělí lidé a nezapomenou na něj ani lidé v domově důchodců. Zapomenout na tenhle svátek prostě nejde, reklama je obrovská. Nejvíce se v USA cení, když partnerce koupíte růži, dáte jí originální dárek a uvaříte vynikající večeři. V Americe je také populární tzv. Valentine´s parties, což v podstatě znamená, že více lidí se sejde u někoho doma a popovídají si a sní večeři.
 
Francie
Ve Francii se sv. Valentýn velice hodně cení, je to jedinečná příležitost dostat partnera do kuchyně. Muž totiž vaří ženě slavnostní večeři. V této zemi nerozhoduje originalita, ale nejvíce ženu potěší nějaký ten šperk, nebo spodní prádlo. Hlavním centrem je Paříž, nejromantičtější místo Francie. Francouzi to takhle však neberou, radši by jeli někam do Itálie např. do Benátek, Říma apod.
Velká Británie
Anglie se řadí mezi státy, které totálně podlehly dni sv. Valentýna. Všude jsou vidět barvy, které jsou laděny do červena. Dárek převážně tvoří veliké čokoládová srdce a plyšoví medvídci. K slavnostní večeři se nalévá sklenička luxusního sektu. Večeře je obvykle doplněna zpěvem dětí, které jsou odměněny buď penězi, sladkostmi, nebo ovocem. Partner pro svoji milou skládá krátké verše. Tato tradice nevymizela a asi nikdy nevymizí vzhledem k literárním a uměleckým velikánům. Největší tradice tady mají valentýnské kartičky, které nejsou podepsány a na obálku se napíše S.W.A.L.K., což znamená Sealed with a loving kiss.
 
Dánsko
Žena může na sv. Valentýna požádat muže o ruku, není to divné, tento zvyk je v Dánsku už od 13. století. Pokud muž odmítne ruku ženy, musí jí koupit 12 párů hedvábných rukavic nebo punčoch. Dánští muži obdarovávají ženy bílými květinami a zasílají tzv. geakkebrev, neboli romantický dopis ve verších, který je napsán vtipnou formou. Zároveň je ale odesílatel neznámý a odhalit ho žena může podle teček na konci dopisu, každá tečka znamená jedno písmeno z jeho jména. A pokud ho žena uhodne, o Velikonocích dostane dárek. V Dánsku navíc ani není příliš běžné, že by muži dostávali dárky.
 
Japonsko
V zemi vycházejícího slunce oslavují lásku dokonce celý měsíc, a to od 14. 2. do 14. 3. Navíc poslední den je označován jako „Bílý den“, kdy ženy běžně darují svému muži čokoládu. Ale pozor! Ženy se nespokojí s kupovanou, a proto nejčastěji čokoládu či jiné sladkosti připravují doma samy. Lásku na oplátku pak opětují jen muži, kteří čokoládu dostali.
Milan, 9.B (obrázek stažen z netu)
 
Hanba jim…
Lidé, kteří se stávali rytíři, to neměli ve středověku jednoduché, jejich výchova začínala od 7 let u nějakého rytíře, stali se pážaty a obsluhovali svého pána, také se společně s nimi zúčastňovali bitev a po několika letech dostali od panovníka titul. Od rytířů se ve středověku čekala čestnost, kulturnost, ochrana nemocných, chudých a slabých, k rytířům také patřily turnaje a hostiny, ale také dvoření. Rytíři se museli dvořit dámám a dokázat, že jsou hodni jejich srdce.
Nebyli to však jen a pouze rytíři, jak je uvedeno, ale byli to i trubadúři, zpívající hradním dámám pod okny a básníci, kteří pěli o dvornosti, víře a lásce. S jejich chováním je také spojena jedna legenda o vzniku Podvazkového řádu. Hraběnce měl při hostině spadnout podvazek a přítomní rytíři se začali smát. Král Eduard III. hraběnce přispěchal na pomoc, podle tehdejších ctností, a prohlásil: „Hanba tomu, kdo ve zlém to myslí!“ a zachránil hraběnce čest. Později se stalo ctí být v Podvazkovém řádu.
Honza, 9.A
 

KINO

Nickyho rodina

Tento film vypráví o události z roku 1939, o záchraně 669 československých židovských dětí. Vypráví o lidech, kteří se pokoušeli převézt co nejvíce dětí do zahraničí. Izrael, USA a další státy děti odmítaly, jedině Velká Británie byla otevřená. Tím začaly převozy dětí. Vlakem z Prahy, přes Německo a Holandsko, poté lodí do Anglie, odtud vlakem do Londýna a do rodin. Film ukazuje těžkosti převozu, shánění dokumentů. Proběhlo několik převozů. Ten další se měl konat 1. září 1939, v den, kdy bylo napadeno Polsko. Tehdy mělo být převezeno 250 dětí. Nakonec se převoz nekonal, tím se číslo zastavilo na 669 dětech. O několik desítek let později našla manželka muže, který se z velké části zasloužil o tyto převozy, knihu výstřižků obsahující jména, fotky a adresy dětí. Muž se jmenuje sir Nicholas Winton. Winton byl oceněn řádem T. G. Masaryka, řádem Britského impéria a mnohými dalšími. Film dále vypráví o odkazu, který se snaží Winton šířit. I dnes, přes svůj vysoký věk, tento rok se dožije 102 let, se snaží aktivně pomáhat, kde může, např. lidem trpícím Alzheimerovou chorobou.

            Film je třetím v pořadí, který Martin Mináč na toto téma vytvořil. Film je velice inspirující. Škoda je jen, že se nepřišlo podívat více diváků, v Káčku jich bylo 11. Jediné, co by se dalo vytknout, je způsob dabingu, kde je v pozadí ponechána originální zvuková stopa.

Honza, 9.A (obrázek stažen z netu)

Na vlásku

            Od 27. února 2011 běží v kinech animovaný, romantický a vtipný film Na vlásku. Film je o dívce, jménem Locika. Locika má neskutečně dlouhé vlasy a ke všemu jsou ještě kouzelné, když jim Locika zazpívá.

            Tato dívka je královského rodu, ale ona sama o tom ještě neví. Pár dní po jejím narození ji totiž královským rodičů ukradla čarodějnice. Ptáte se proč? Dívčiny vlasy totiž svou kouzelnou mocí omlazovaly, a proto ji ta čarodějnice vzala. Do dívčiných osmnácti let bydlely spolu na samotě v lese, kde se schovávaly před celým světem, aby Locika nezjistila, že čarodějnice ji ukradla a není její matka. Z věže, kde bydlely, měla totiž Locika zakázáno vycházet, aby to tajemství nezjistila. V den svých osmnáctých narozenin se Locika rozhodla, že věž opustí.

            Proč a jak to dopadlo, se dozvíte, když se na film plný písniček přijdete podívat. Hlavní hrdinku v českém překladu namluvila Helena Vondráčková. Hezkou zábavu!!!

Maruška,6.B

 

Zamilované žáby

žábyJednou žily u jednoho rybníka dvě žáby. Obě se měly moc rády. Ale jejich láska byla velice tajná. Jeden bohatý sedlák, co rybník vlastnil, byl moc zlý a neměl lásku rád. Obě žabky se proto scházely tajně. Ale jednou, když se žabky zrovna procházely na okraji rybníka, uslyšely, jak se k nim žene sedlák a volá: „Vy žáby zatracený!“ Žáby se polekaly a hned skočily do vody. Když sedlák u rybníka nikoho neviděl, odešel, protože ho zrovna volala jeho žena k obědu. Jakmile sedlák zmizel z dohledu, obě žabky vystrčily hlavu a pomyslely si, kdo je asi tak mohl prozradit.

Druhý den ráno žáby vylezly z rybníka, a co nevidí. Sedlák stojí u vrby a povídá si tam se starým vodníkem. Žabky se schovaly za strom a poslouchaly, jak vodník sedlákovi říká: „Včera jsem je viděl, ty dvě žáby, jak se tady pusinkovaly u rybníka!“ „No ne!“ zvolal sedlák, když to uslyšel. A nastražil past. Vzal síť a chtěl je do ní lapit. Ale žáby měly stejný nápad. Pozvaly si malého Honzíka, aby jim pomohl. Jakmile se sedlák přiblížil se sítí k rybníku, malý Honzík ho strčil, sedlák upadl a už kopal nohama a mával rukama. Volal na ženu a žabky s Honzíkem se popadali za břicho. Když ho jeho žena vytáhla, sedlák se tak naštval, že rybník prodal, a už nemusel řešit žabí lásku. Pán, který rybník koupil, měl lásku velice rád, a proto nechal žabky na pokoji. Mohly se tak dál scházet, procházet,…

Kačka, 6.B (obrázek stažen z netu)

 

  


Podlavičník - časopis pro lidi  školou povinné, začátečníky i pokročilé. Vydává Základní  škola  v  Dobřanech, tř.1.máje 618,  PSČ 334 41, tel. 377 970 467, e-mail: jaroslav.sedivy@zs.dobrany.indos.cz. Žákovská redakce: I.redakční kroužek (Mgr.Michaela Hlaváčová):9.A:Jan Pokorný; 9.B: Milan Obertík, Zdeněk Linda;7.B:Aneta Dobrá, Karolína Rosecká; 6.A: Matěj Hrubý, Bára Málková, Olga Přibylová; 6.B: Marie Kordíková, Kateřina Mafková.II.redakční kroužek (Mgr. Eliška Simbartlová a Mgr.Alena Formánková):  5.A: Martin Adamec, Jakub Brada, Veronika Hesová, Kateřina Kofroňová, Michael Lösch, Simona Plassová;4.A: Michal Veselý; 4.B: Michal Hrubý, Vojtěch Kordík, Sára Ženíšková, Iveta Živná; 1.A: Tereza Hesová. III.redakční kroužek - ePodlavičník; internetová verze na www.zsdobrany.cz  (Mgr.J.Fialová): 9.B: Jiří Pech, Martin Žďánský.  Editace: Mgr.J.Šedivý. Distribuce: 7.B: Aneta Dobrá, Karolína Rosecká. Časopis tiskne a sponzorsky podporuje: Prima Press s.r.o., Borská 44, 316 00 Plzeň. Předplatné časopisu ve školním roce 2010/11: 50 Kč.  Časopis č.6/10/11 předán k tisku 10.3.2011. Veškeré příspěvky, dotazy, soutěžní lístky a inzeráty vhazujte do schránky Podlavičníku či  předávejte redaktorům časopisu.