Navigace
Obsah
Trocha sportu neuškodí neboli ENDORFIN BĚH

Každá třída si mohla zvolit nějaký pokřik, anebo si všichni mohli vzít na sebe nějaký jednotící prvek – např. stejnou barvu trička. Pro vítězné třídy a běžce jsou připraveny ceny, ceně neuniknou ani největší sympaťáci. Endorfin běh se bude určitě konat i příští rok, tak se tam možná potkáme.
Bára, 7.A
Sychravé počasí. Už je u nás podzim.
Podzim je jedno ze čtyř ročních období. Je mezi létem a zimou. Na podzim se krásně zbarvují listy stromů, které později opadají… Dny jsou čím dál kratší a noci delší. Hodně prší a střídá se počasí v průběhu týdne. Proto je teď mnoho lidí i učitelů nemocných☺. Podzim začíná podzimní rovnodenností, tj. 23. zářím, a končí zimním slunovratem, tj. 21. prosincem. Já mám podzim ráda, protože při procházce krajinou mohu vidět hodně barev. A proč ho máte rádi vy?
Proč máte rádi podzim? Verča, 8.A: Protože je všechno tak hezky barevné. Bára, 7.A: Jsou všude krásné barvy. Kačka, 7.B: Protože je tam hodně listí a skvělé pozadí pro fotky☺. Matěj, 7.A: Protože je všude hodně barev. Emma, 2.B: Protože je drakiáda a lampionový průvod. Verča K.: Když svítí sluníčko, je to všechno krásné.
Proč nemáte rádi podzim? Verča, 8. A: Protože je zima a chladno. Bára, 7. A: Protože je ošklivé a sychravé počasí. Kačka, 7. B: Protože moc fouká a rozcuchá mi to moje načechrané vlasy☺. Matěj, 7.A: Protože pořád prší. Emma, 2.B: Protože je zima. Verča K.: Protože jsou plískanice.
☻ PODČÁRNÍK ☻
Myslím, myslím…
Přemýšlím o podzimu a napadá mě, že pro některé toto slovo znamená jen pouhé roční období s náplní sychravého počasí, různých epidemií a všech možných nemocí, ale pro některé může být podzim znakem romantických procházek mezi spadaným barevným listím, sbíraní a zakládání suchých listů, sběr kaštanů, pouštění draků apod. Podzim je období, při kterém opouštějí barevné listy své stromy a vydávají se na dlouhý let městem, děti se těší na svátek všech ošklivých masek - Halloween, nebo chodí se svými rodiči na procházky do parků nebo na hřbitovy uctít památku zesnulých. Podzim, 3. roční období, období barevných listů.
Mary, 7. B
ŠKOLNÍ PARLAMENT
Senát 4.10.2011
Přítomni: Jan Impseil, 5.A; Sára Ženíšková, 5.B; Jana Ulrichová, 5.C; Olga Přibylová, 6.A; Marie Kordíková, Dominika Hrádková, 7.B; Adéla Krestýnová, Michal Líška, 8.A; Petra Richterová, Kristýna Bauerová, 8.B; Šárka Kučerová, 9.B; Mgr. Jaroslav Šedivý, Mgr. Jitka Netolická
Předsedající: Marie Kordíková
Program:
1) Adopce na dálku: po nečekaném stěhování Johnsona jsme se rozhodli pro adopci jedenáctileté ugandské dívky. Z posledního příspěvku pro Johnsona nám byla vrácena velká část a nám zbývá dovybrat ještě 3 300 Kč do konce března. Do tříd byly umístěny plakátky a na pouti na Kamínku bude kasička.
2) Vánoční soutěž: vzhledem k nepřítomnosti paní uč. Vlasákové, která má tuto akci jako každý rok na starost, jsme sestavili organizační tým a dali návrhy na Vánoční akci. Dostali jsme návrhy na Partičku, Bludiště nebo Za školu.
3) Sportovní přestávky: na 1. stupni už běží každý den o velké přestávce. Na 2. stupni zatím ne, nejspíš díky nedostatku zájmu. Je potřeba větší informovanosti ve třídách a podnítit tak k aktivitě správné lidi, aby si našli dozor.
4) Pouť na Kamínek: Základní škola bude mít 4 stanoviště: Omalovánky, Keramika, Hod šiškou na cíl a Květiny z listů. Bude zde také umístěna kasička na příspěvky pro Adopci na dálku a informační letáčky.
5) Dveře: byla domalována malba Stromy. Bohužel došla modrá barva a dokoupený odstín je tmavší, takže se bude muset opravit.
6) ČEZ Aréna: jedná se o muzikál Streetlight v mezinárodním projektu Silní bez násilí, který se koná 13.10. právě v ČEZ Aréně v Plzni. Žáci, kteří budou chtít tento muzikál vidět, do pátku 7.10. zaplatí třídnímu učiteli vstupné 50 Kč.
7) Aréna: v pátek 14.10. by mělo opět začít ranní vysílání školního rozhlasu na 2. stupni. Doufáme, že dobrovolníci vytrvají:-D.
Další jednání: v úterý 1.11.2011 ve 12.30 hod. v 7.B
Zapsala: Šárka, 9.B
Ekotým 12.10.2011
Přítomni: Míša Kelíšková, Martina Paluchová, Adam Pokorný a Adéla Špačková, 4.B, Dominik Ners a Vladimír Rathouský, 7.B, Aneta Dobrá a Karolína Rosecká, 8.B, Mgr. Miloslava Beštová, Mgr. Alena Boudová, Mgr. Jaroslav Šedivý
Program:
1. Ukliďme svět! – informace o akci 6.10.2011, cca 300 kg odpadků, 15 dětí a 5 dospělých, promítnutí fotek
2. Pouť na Kamínku – zpráva o akci, fotky; dobrá pomoc žáků školy – 4 školní stanoviště (Senát a Ekotým)
3. Zelená školní zahrada – informace o rozběhu 4.etapy obnovy zahrady, již odbornou firmou obnoven trávník na jižní straně školy, frézování povrchu se zachováním nerovností pro čmelákovníky, osev českou květnatou loukou (40 druhů kvetoucích rostlin) s odlišným režimem sekání; dosev rostlin ve sbírkové části zahrady (javor babyka, růže šípková, vřes a vřesovec, dochan); pokračování po novém roce (domek na nářadí a další aktivity)
4. Rozběh soutěže O (trvale) prima třídu – zimní kolo; obdobná pravidla jako vloni; do konce měsíce října přihlášky tříd
5. Rozpracování Velikonoční akce – dlouhodobá aktivita (do 4.4.2012) zaměřená na svět hmyzu; pracovní název Broučkiáda; dílčí projekty v průběhu roku a výuky, vyvrcholení při zahradní párty
6. Plán činností
7. Různé:
seminář Ekoškoly v Praze 8.11.2011– pojede paní učitelka Boudová a dva vybraní žáci
konference Biopotraviny do školních jídelen 16.11.2011 – zúčastní se ředitel školy Mgr. Šedivý, koordinátorka Ekoškoly Mgr. Boudová a vedoucí školní jídelny paní Bultasová
Další jednání: středa 9.11.2011 od 12.30 hod. v učebně přírodopisu
Zbrusu nová soutěž

připravila jsem si pro vás zbrusu novou soutěž. Odměnou bude možnost jet s redakcí Podlavičníku do redakce nějakého časopisu nebo seriálu (minulý rok jsme zavítali do redakce ABC a chystáme se do seriálu Ulice). Jak na to? V každém čísle Podlavičníku bude soutěžní otázka, na kterou naleznete odpověď na stránkách Podlavičníku. Své odpovědi házejte vždy do schránky Podlavičníku v 1. patře. Odpovědi vhazujte napsané na papíře a hlavně se nezapomeňte podepsat a uvést třídu, ale vždy stejně!! Správná odpověď bude vytisknuta v následujícím čísle časopisu. Hodně zdaru!!!
Mary, 7. B
Otázky – říjnové číslo
V jakém článku se hovoří o jiné národnosti než o české (minimálně 3x)? Kdo je jejím autorem článku? O jaké národnosti je řeč?
Rozhovor s paní učitelkou Natálií Bardounovou

Simča, 6.A, a Lucie, 6.B
Byla zima, ale někdo se našel
8. října 2011 se konala první pouť na Kamínku. Byla zima, ale někteří rodiče neodolali a vzali děti na Kamínek. Celá akce začala v jednu hodinu odpoledne a trvala až do pozdních odpoledních hodin. Mohli jste navštívit různá stanoviště věnující se keramice, omalovánkám, výrobě indiánských čelenek, mohli jste si i zaházet šiškami na terč. Po 15. hodině jsme se zaposlouchali do koncertu ZUŠ. Přes počáteční nesladění vystupujících musím říct, že se celé vystoupení zdařilo. Také se vybíralo na Nankingu Resty – nově adoptovanou africkou holčičku.
Bylo patrné, že si všichni dali moc záležet (příprava, průběh, jednotlivé aktivity,…). Výsledek byl opravdu dobrý. Mně osobně se první pouť velmi líbila a přála bych si, aby se konala i příští rok. Jestli byste se na tom také chtěli podílet, tak neváhejte a zajděte za organizátory J.
Oli, 7.A
Výlet sedmých ročníku do ZOO Plzeň
Začátkem října byli žáci 7. A a 7. B v zoologické zahradě. Naším cílem bylo dozvědět se něco o ostrovu jménem Madagaskar. Dozor nad námi měly paní učitelky J.Konšalová a M.Weinrebová, N.Vlasáková a pan učitel V.Kouřil. Nejdříve jsme zoologickou zahradu mohli prozkoumat samostatně a poté jsme se vydali s průvodcem dle programu, který byl zaměřen na Madagaskar. Na začátku jsme dostali od průvodce pracovní listy, které jsme měli vyplňovat v průběhu prohlídky. Dozvěděli jsme se, co na ostrově roste za rostliny, jací tam žijí živočichové. Viděli jsme želvy, opice, pavouky,… Exkurzi jsme si moc užili a velmi se povedla. Zjistili jsme, že Madagaskar je hezký ostrov, který je plný záhad J.
Oli, 7.A, a Káťa, 7.B
Hurá, do lesa!!!


Mary, 7. B
Rozhovor s panílektorkou Lenkou
Co vás na této práci baví? Pobyt v přírodě. Jak dlouho tu pracujete? 1 měsíc. Co jste musela vystudovat? Střední školu - ochrana přírody, vysokou školu - obor lesní inženýrství. Byl to váš nápad pracovat v Ametystu? Nebyl, doporučila mě tu kamarádka. Co je náplní vaší práce? Lektorování, odborné texty na zakázky. Proč jste si tento způsob práce vybrala? Mám na tuto práci kvalifikaci, ráda si hraju, baví mě předávat znalosti a zkušenosti.
Mary, 7. B
Den běhu v Chlumčanech
Dne 15.10. se v Chlumčanech jako každý rok pro více škol pořádal přespolní běh. Je to přírodní a hrbolatá trať. Kdo tam byl, tak ví, že to není jen tak snadné a potřebuje mít nějakou kondičku. Každá kategorie běhala odpovídající počet metrů. Někdo běžel méně, někdo naopak více. Záleželo na věku a ročníku. Hoši běhali 2 či 3 km, dívky 1,5 km. Naštěstí se nikomu nic vážného nestalo, občas došlo jen k malé nehodě. Já jsem tam byla i letos a doufám, že se tam dostanu i příští rok. Moc doporučuji a navíc je to místo školy :D.
Červené bubny – všude vládne mír
(původní reportáž Podlavičníku o muzikálu Streetlight)

Skupina byla založena roku 1966 v malém
městečku u Florencie. Snaží se podporovat snížení násilí, více míru a lásky mezi lidmi. S tímto mottem a se svým talentem procestovala skupina Gen Rosso mnoho zemí světa. Nevynechali ani naši Českou republiku (ve které byli již několikrát) a tentokrát společně s 250 studenty Církevního gymnázia v Plzni nacvičili zajímavou „show“, kterou mnozí z vás mohli vidět. Nevím, jak vy, ale my si myslíme, že založení takovéto skupiny, překonání všech rozdílů a spřátelení se mezi sebou, byl jistě skvělý nápad!!!

Domí a Mary, 7. B
Motivace v trochu jiném světle
13.10. 2011 se do plzeňské ČEZ Arény vydalo mnoho žáků z mnoha škol (včetně
naší – nás bylo 120) za účelem zhlédnutí muzikálu Streetlight. Muzikál Streetlight přijel do Plzně jen s jednou myšlenkou, omezit násilí mezi dětmi ve školách.

Muzikál vypráví skutečný příběh afro-amerického kluka. V muzikále se často zpívá, tančí a mluví anglicky. Proto vedle pódia byla umístěna plátna, na kterých běžel český text jak mluveného slova, tak i písniček. Studenti z Církevního gymnázia v Plzni namalovali úžasné kulisy, které se velmi hodily do prostředí ulic (na pódiu). Celá scéna byla velmi dobře zaplněná jak zpěváky a herci, tak i samotnými studenty. Muzikál byl o lásce a touze, o tom, že násilí nic neřeší, že je třeba hledat jiné cesty řešení neshod.
Muzikál mě opravdu motivoval a myslím, že nejen mě. Muzikál se skupině Gen Rosso velmi povedl. Mnozí z nás si o muzikálu povídali ještě několik dní poté.
Káťa, 7.B
Rozhovory se členy skupiny Gen Rosso:
Nando

Chuan

Tomek
Co se vám nejvíce líbí v České republice? Proč? Češi, protože jste velmi upřímní
, krásní, otevření. Každý národ je odlišný, národy jsou odlišné. Ale první, co mě tady oslovilo, je tohle. Jezdíte často domů? Když to je možné, tak se vždycky zastavím doma, jinak se snažím telefonovat, přes skype, abych byl v kontaktu. Jak se vám pracovalo se studenty? Tady to byla opravdu nádherná práce. Věřím, že jsme tady dokázali pracovat společně, jako tým. A nebylo důležité, který workshop byl lepší, ale všichni jsme byli společně. A tohoto se dá dosáhnout jenom tehdy, když ze strany studentů je dobrá spolupráce. Máte v plánu udělat další muzikál s podobnou tematikou? Už ho děláme. Nahráváme teď poslední písničky. Můžu říct jenom tohle, protože to je tajemství. Bude se týkat problému terorismu. Je to další způsob násilí. Máte ještě chuť zavítat k nám do Plzně? Já si to přeju. Do Dobřan též. Máte hodně společného s postavou, kterou jste ztvárnil v muzikálu? Myslím si, že mám hodně společného. Hlavně proto, že 90% života je rozhodovat se, dělat volby. Malé, velké volby, ale pořád se musíme pro něco rozhodovat. I to se děje v mém životě a stalo se to v mém životě. (Tomek vyprávěl studentům gymnázia svůj osobní příběh o životě v jedné čtvrti v Polsku a o své cestě od zla k dobru.)

Překladatel Vít Walter (Tlumočil rozhovory, jelikož vše probíhalo v italštině.)
Jak dlouho se skupinou spolupracujete? Dva roky. Žil jsem v Itálii, poznal jsem tuto skupinu už tam. Když jsou pak v České republice, tak s nimi spolupracuji. Jinak žiji v Praze. Nepletou se vám pak ty jazyky? Umím jen češtinu a italštinu. Jaký to je pocit pracovat s touto skupinou? Jsou to kamarádi, kterých si moc vážím, protože opravdu hodně „makají“. Jejich život je hodně náročný. Od rána do večera jsou v zápřahu, který bych já osobně nevydržel.
Ptaly se Bára, 7.A, a Domí, Maruška, Káťa, 7.B
Svět kolem nás

Domina, 8.A
Jak se vytančit za jednu hodinu
Jak všichni jistě víte, kroužek Rytmik pořádá u nás v tělocvičně každý pátek Latinsko
-americké tance a v pondělí Karate. Tyto aktivity jsou drahé, ale po první hodině si řeknete: Za ty peníze to stojí! Každá minuta, každá vteřina jsou plné zábavy a radosti.

Hodiny v rytmu probíhají následovně: Nejdříve se trochu rozcvičíme chůzí a pak jdeme na věc. Tančíme a tančíme. Všichni se zpotíme, a myslím, že lektorce dáváme pěkně zabrat J. Nakonec se vydýcháme, pochválíme se, ukloníme a končíme. Je to tam moc fajn, učíme se krátké a lehké sestavičky, ale pro netrénovaná těla je tančení docela náročné. Paní lektorka je velice příjemná.
Pro mě je to nejpříjemnější část dne. Moc se mi tam líbí a předpokládám, že se budu tohoto kroužku účastnit i dál. Rytmiku doporučuji všem lidem, kteří se rádi hýbou J.
Oli, 7.A
Něco málo o Saxáně

U nás je Saxána velmi známá, tento film však znají i v zahraničí. Například v Polsku i v Kanadě. Kanadská producentka, která se věnuje dětským filmům, se dozvěděla, že bude pokračování Saxány, a hned přijela do Česka.
V hlavních rolích se setkáte s Jiřinou Bohdalovou, Janem Hrušínským, Jiřím Lábusem, Petrem Nárožným, Naďou Konvalinkovou,…
Kouzlení po 40 letech :-)

Dnes hlavní roli Saxány nehraje Petra Černocká, ale v roli malé Saxánky se objevila Helena Nováčková. Začátek filmu pojednává o tom, že malá Saxánka chodí do školy s pořádným zlobičem a ten sní o tom, že bude velký pán jako z jednoho časopisu. Dá malé Saxánce komiks domů a ona, než jde spát, si ho čte. Její maminka vyzvídá, co to čte za nesmysly, tak se Saxánka začne zajímat o to, co četla její maminka jako malá, kde je její oblíbená kniha z dětství. Maminka sdělila Saxánce, že kniha je někde na půdě. Malé Saxánce to nedalo a vydala se na půdu. Při hledání knihy Saxánka objevila maminčin kouzelný plášť a knihu kouzel. Při prohlížení knihy vyslovila kouzlo a vedle Saxánky se náhle ocitl skřítek. Skřítek byl nešťastný a hledal cestu, jak se vrátit zpět. Spolu našli řešení - návrat pomocí studny. Saxánka však do studny skočila se skřítkem. A co pozná Saxánka díky skřítkovi, jak to všechno dopadne? Tento film vám velmi doporučuji.
Domča, 7.B
Jak do středu Země a zpět
Nedávno jsem byla v knihovně a hledala nějakou zajímavou knihu. Při svém hledán
í jsem objevila knihu Julese Verna - Cesta do středu Země. Byla jsem zvědavá, protože jsem pod tímto názvem viděla film.

Příběh je o klukovi jménem Axel, který se se svým strýcem profesorem Lidenbrockem vydal do středu Země kvůli vědeckému odhalení. Když dojeli na Island, přesněji do Reykjavíku, kde si najali průvodce Hanse, vylezli na vyhaslou sopku Sneffels. Na Sneffelsu vlezli do otvoru, kterým se pomalu dostávali do nitra Země. Cesta byla velice náročná a museli se potýkat se spoustou nepříjemností. Mezi nepříjemnosti patřily například nedostatek vody, bloudění, strašlivá bouře, ztroskotání, obři, třídenní stoupání po vroucí vodě,… Nakonec se jejich cesta vyplatila a dostali se domů. Axel se pak vrátil ke své manželce Gretě.
Ve srovnání s filmem je kniha mnohem zajímavější, barvitější. Dozvíte se i více o samotných nepříjemnostech, jak je zdolávali, jaké pomoci se jim dostalo, co jim cesta do středu Země přinesla.
Veronika, 8.A
Bitevní loď a sluneční soustava v obýváku?
Všichni jste si jistě všimli na novinových stáncích i v obchodech nově vycházejících časopisů, které jsou nabity informacemi o sluneční soustavě či bitevní lodi Bismarck, a určitě jste zahlédli části jejich modelů. Tyto časopisy vycházejí jednou za 2 týdny. Za první čísla zaplatíte okolo stokoruny, ale další čísla stojí už kolem 150 Kč. Časopisy jsou vhodné jak pro chlapce, tak pro děvčata. Ale hlavně jsou určeny pro děti, které se rády pouštějí do složitější práce. Takže doporučuji všem malým i velkým modelářům!
Mary, 7. B
Víte o kuželkách?

Pohár mladých nadějí spočívá v přátelských zápasech, které se hrají na kuželnách těchto měst. V těchto přátelských zápasech máte šanci změřit své síly se soupeři, okoukat taktiku nebo se naučit novou techniku hraní. Všichni jsou v našem týmu vřele vítáni. J
Káťa, 7.B
Cyklistický závod

Příští rok bude další závod MTB 2, můžete se domluvit s tatínky anebo s někým z vaší rodiny a přijet. Za umístění se dostávají poháry a ještě tašky s cenami. Mohu všem tento závod doporučit.
Domís, 7.B
Skate 2
Vybral jsem si tuto hru, protože je něčím půvabná, stejně jako ostatní hry tohoto typu. Hra je velice zajímavá a nenáročná, i když se u ní taky občas pěkně zapotíte. Ve hře máte na výběr čtyři úrovně hratelnosti: easy (lehká hra), normal (normální hra), hard (těžká hra), ale jestli si chcete hru fakt užít na maximum, dejte si to na nejtěžší hratelnost. :-) Kromě skvělé zábavy naleznete spoustu výborně propracovaných úkolů, kterými vás hra zabaví fakt na celé hodiny. Je tu i skvěle udělané herní prostředí, graffiti na zdech a na skateparkách a celkově po grafické stránce je na tom hra výborně. Tuto hru od známých EA Sports můžete sehnat ve třech dílech. Každá je o něčem jiném a každá vás něčím pobaví, zaujme. Mám všechny tři díly, ale nejvíc mě baví druhý díl. A aby toho nebylo málo, hra má i výborný playlist, kde si můžete vybrat ze spousty hudebních žánrů, jako jsou punk, punk rock, trash metal, heavy metal. Najdete zde však nejvíce z hip hopu a rapu. Jediná nevýhoda hry je, že pro tuto hru musíte mít aspoň trochu znalost skateboardingu a jezdců, kteří na skateboardech jezdí. Kdybych měl ohodnotit tuto hru od 0 do 100, dal bych 99% ze 100%.
Vašek, 7.A
Věděli jste, že …

Domina, 8.A
Základní informace o Ugandě – zemi naší adoptované kamarádky Retsy Nankinga

Uganda je jednou z nejkrásnějších zemí Afriky. Winston Churchill ji při své návštěvě právem nazval perlou Afriky. Leží na rovníku a má tedy tropické podnebí s letním počasí po celý rok. Vysoká nadmořská výška ji však chrání před nesnesitelnými vedry, nejtepleji je zde od prosince do února, kdy teploty vystoupají na 29° C, nejdeštivějšími měsíci jsou duben a září. Navzdory příjemnému klimatu a příznivým geografickým podmínkám je Uganda jedním z nejchudších a nejméně rozvinutých států světa. Na její neutěšené situaci se výrazně podepsala její pohnutá historie. V roce 1962 získala Uganda samostatnost na Velké Británii. Následovala řada nedemokratických režimů hrubě porušujících lidská práva, které destabilizovaly zemi až do poloviny osmdesátých let. Nejkrvavější bylo období generála Idiho Amina v letech 1971-79, kdy bylo zavražděno na 300 000 Uganďanů, došlo k vyhnání podnikavé indické menšiny a následnému rozvratu ekonomiky. Poté se k moci dostává ještě jednou Milton Obote, který nastolil krutou vojenskou diktaturu. Těsně po jeho nástupu se na západě země zformovala partyzánská armáda vedená Yowerim Musevenim. V zemi se rozpoutala občanská válka, ve které patřilo k běžným praktikám využívání dětských vojáků. Museveni zvítězil a v roce 1986 se dostal k moci. Jeho vláda se ukázala být mnohem demokratičtější než ty předchozí, nicméně jeho již čtvrté znovuzvolení do funkce prezidenta republiky v roce 2006 vnáší řadu pochybností.
Uganda stále bojuje s hlavními velkými problémy – obrovským státním dluhem, negramotností a s ní souvisejícím vysokým počtem obyvatel nakažených HIV a dalšími nemocemi, jakými jsou malárie, břišní tyfus, žloutenka, žlutá zimnice. Epidemie viru HIV, jímž jsou v Ugandě nakaženy asi 3 miliony lidí, navíc brání jakémukoliv ekonomickému růstu.
Nejchudší a nejproblematičtější oblastí je sever země, kde dvě dekády bojovala Armáda božího odporu (anglicky Lord´s Resistance Army, krátce LRA), povstalecká skupina, která usiluje o zřízení křesťanského teokratického státu založeného na deseti přikázáních. Povstalci jsou obviňování z páchání řady zvěrstev jako drancování vesnic, zabíjení, mučení, znásilňování a zotročení dětí a mládeže, které používají jako vojáky nebo sexuální otroky. V srpnu roku 2006 se však objevila první jiskřička naděje. Rebelové podepsali s vládou příměří, které by mělo směřovat k definitivnímu ukončení tohoto dlouhého konfliktu. Během posledních několika let se LRA zaměřuje na sousední státy a Uganďané se tak z uprchlických táborů pomalu vrací do svých vesnic a snaží se znovu si vybudovat své domovy.
Soutěžní otázka: Jaký pták se nachází na státní vlajce Ugandy?
(odpovědi do schránky Podlavičníku do středy 23.11.2011; na jednoho výherce čeká odměna)
Podlavičník - časopis pro lidi školou povinné, začátečníky i pokročilé. Vydává Základní škola v Dobřanech, okres Plzeň – jih, tř.1.máje 618, PSČ 334 41, tel. 377 970 467, e-mail: jaroslav.sedivy@zs.dobrany.indos.cz. Žákovská redakce: I.redakční kroužek pod vedením Mgr.Michaela Hlaváčové: 6.A: Simona Plassová, 6.B: Lucie Matusová, 7.A: Matěj Hrubý, Bára Málková, Olina Přibylová, 7.B: Dominika Hrádková, Marie Kordíková, Kateřina Mafková, 8.A: Veronika Plačková, Kateřina Schejbalová, Dominika Strejcová, 8.B: Alena Klímová, Karolína Rosecká, Barbora Sýkorová.II.redakční kroužek – zatím neustaven; koordinátorka přispěvatelů z 1.stupně Mgr. Alena Formánková. III.redakční kroužek - ePodlavičník;internetová verze na www.zsdobrany.cz pod vedením Mgr. Jany Fialové: zatím neustaven. Editace: Mgr.J.Šedivý. Distribuce: zatím neustavena. Časopis tiskne a sponzorsky podporuje: Prima Press s.r.o., Borská 44, 316 00 Plzeň. Předplatné časopisu ve školním roce 2011/12: 50 Kč. Časopis č.2/11/12 předán k tisku 30.10.2011. Veškeré příspěvky, dotazy, soutěžní lístky a inzeráty vhazujte do schránky Podlavičníku či předávejte redaktorům časopisu.