Navigace

Obsah

Závěr učebnice je věnován létu, pobytu u vody, prázdninám a opakování. V plánu opět chybí poslední strana - závěrečné opakování. To si samozřejmě mohou děti vyplnit i tento týden, nebo si mohou vyplnit až po nějakém čase... 

Děti by měly na konci v 1. ročníku znát: roční období (jejich měsíce), základní stromy (dub,  smrk, borovice, modřín), druhy ovoce a zeleniny, jarní a letní květiny, domácí zvířata a jejich mláďata, hodiny (celé a půl), základy slušného chování v různých kulturních institucích (kino, divadlo, ...).

 

Období: Učebnice PRV
22.6. - 26.6.  str. 77 - 79

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tento týden se bude týkat léta. Děti si zopakují letní měsíce, zamyslí se nad letním počasím, poznají některé letní rostliny a také si zopakují ovoce, které dozrává v létě. Na str. 76 pak děti poznávají  lesní plody a seznámí se i s některými jedovatými a rostlinami.

Cvičení na zopakování letních rostlin a letního ovoce:  https://learningapps.org/watch?v=pv9eccph320

 

Období: Učebnice PRV
15.6. - 19.6.  str. 74 - 76

....................................................................................................................................

Tento týden čeká v prvouce zpočátku spíše literatura - práce s pohádkou - str. 70. Děti mohou pohádku zhlédnout na youtube (dostanou se k odkazu i po absolvování v interaktivního opakování z čj). Jinak odkaz je zde:  https://www.youtube.com/watch?v=TrPB-1QQiEI. Pokud máte knihu O pejskovi a kočičce, dejte jim ji prosím k dětem k nahlédnutí. 

Str. 71 je určena k rychlému opakování. Na str. 72 a 73 si děti prohlédnou letní rostliny a některé plody. Jistě poznají sedmikrásku, slunečnici, hrách, kopretinu, ovoce snad dokáží pojmenovat všechna. Jde jen o to, by si děti uvědomily, že v každém ročním období kvetou či dozrávají jiné rostliny. Pokud se to technicky vydaří, pustím dětem kratičké video o létě na online výuce ve středu.

Období: Učebnice PRV
8.6. - 12.6.  str. 70 - 73

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Děkuji všem za vyplnění testu. Ti, kteří test odevzdali, mají z testu jedničku :-). Vyskytla se jen jedna chybička, o níž si povíme v online výuce.

Tento týden bychom měli pokračovat v lidské práci, děti zkoušejí přijít na to, z čeho jsou různé věci vyrobeny a co vše je potřeba k tomu, aby výrobky vznikly.

Strana 69 je zaměřena na to, jak si lidé práci mohou usnadnit. Děti by měly znát základní domácí spotřebiče a vědět, k čemu se používají. Také by si mohly vyzkoušet jednoduché domácí práce a měly by znát základní pravidla bezpečnosti při práci :-).

I v prvouce doporučuji web didakta, zde např. zde jsou pěkně udělané hodiny - a to v sešitě "chytré kostky" - děti hýbají s ručičkami a pc jim říká, kolik je přesně hodin - video zde.

 

Období: Učebnice PRV
1.6. - 5.6.  str. 68, str. 69

....................................................................................................................................

Tento týden čeká děti test. Klikněte prosím na odkaz, děti test vyplní (zašrktnou správné odpovědi a odešlou). Ti, kteří již chodí do školy, test dělat nemusejí. Prosím o samostatnou práci :-)

Test z prvouky je zde: TEST PRVOUKA

Jinak se zaměříme na nákupy, děti by se měly orientovat v názvech obchodů, také ve zboží, které lze v jednotlivých obchodech koupit. Dobré je si také vyzkoušet scénku "nákup" - jak se v obchodě chovat (např. zdvořile pozdravit, požádat prodavače o pomoc přo výběru, poděkovat, rozloučit se... Můžeme spojit i s matematikou. Pěkné chování si lze vyzkoušet v jakémkoliv obchodě :-)

 Co se týče zaměstnání, děti by měly znát zobrazená povolání, měly by umět v jednoduchých větách vysvětlit, co které zaměstnání znamená a v čem je dané zaměstnání pro nás všechny prospěšné. Žáci se zamyslí i nad tím, které věci lidé při vykonávání svých povolání využívají atd. Pokud budete mít čas a chuť, zahrajte si s dětmi "My jsme chudí vandrovníci". (My jsme chudí vandrovníci, překousli jsme jitrnici. Z jednoho konce vylezlo K a a druhého konce vylezlo I (např. Kadeřníci). - Pantomimicky se ztvární povolání, ostatní hádají).

 

Období: Učebnice PRV
25.5. - 29.5.  str. 66, str. 67

....................................................................................................................................

Děti by si měly v tomto týdnu pro jistotu zopakovat minulé učivo - dny v týdnu, roční období, měsíce v roce. Možnost zopakování je např. zde. V nové učivu se zaměříme na znalost různých kulturních akcí: divadlo, kino, koncerty, výstavy, muzea, kina. Děti by měly znát základní pravidla chování v těchto institucích, měly by také vědět, jak se na taková místa vhodně obléknout (s. 64). 

Strana 65 je věnována zájmovým aktivitám. 

 

Období: Učebnice PRV
18.5. - 22.5.  str.  64 a str. 65

....................................................................................................................................

I učivo prvouky není dle mého názoru dětem neznámé. Děti by měly vědět, že žijí v České republice, měly by poznat českou vlajku, dobré je zmínit naše hlavní město, poslechnout si hymnu a připomenout si lípu jako náš národní strom. 

V kapitole na výletě jde spíše o povídání, kde byly děti na výletě, jak tam jely (nebo tam šly, ...), co je vhodné si vzít na výlet s sebou a co nikoli...

 

Období: Učebnice PRV
11.5. - 15.5.  str.  62 a str. 63

....................................................................................................................................

Tento týden si děti budou opakovat hodiny a celkovou orientaci v čase. Cvičení s hodinami  na str. 60 (doplnit ručičky dle pokynů) by děti mohly dělat již samostatně. Stranu 61 by děti také již mohly zkusit samy přečíst a doplnit dle svých znalostí. 

Procvičení (milionář) - měsíce v roce atd.: https://learningapps.org/view10127051

 

Období: Učebnice PRV
4.5. - 7.5.  str.  60 a str. 61

....................................................................................................................................

Děti by si měly zopakovat dny v týdnu (orientovat se v čase -  co je za den dnes, včera, co bude zítra ...), rozeznávat víkend od všedních dnů. Také se tento týden zaměříme na celé hodiny - většina umí :-). 

 

Období: Učebnice PRV
27.4. - 30.4.  str.  58 a str. 59

....................................................................................................................................

Děti si zopakují si jarní květiny (vrátíme se k nim snad i v rámci online výuky), také si připomenou roční období a měsíce a zapamatují si den, kdy slaví své narozeniny (příadně i svátek). 

Online aktivity na zopakování učiva prvouky:

Zopakujte si stavbu bylinhttps://learningapps.org/watch?v=pugy7e74a20

a názvy jarních květinhttps://learningapps.org/watch?v=p81aarru220

                                

Období: Učebnice PRV
20.4. - 24.4.  str.  53 a str. 57

 

...................................................................................................................................

Povídání o tom, co se dá na jaře venku dělat, jak si můžeme hrát...

Úkoly pro děti:

 

Období: Učebnice PRV
14.3. - 17.4.  str.  52

 

....................................................................................................................................

Tento týden se vše točí okolo Velikonoc, zahrajte si "Milionáře", kde na děti čekají lehké i těžší otázky :-)  https://learningapps.org/display?v=pzcb9yyd520

 

Období: Učebnice PRV
6.3. - 8.4.  str.  51 

..................................................................................................................................

Tento týden budeme opakovat zvířátka na statku (samice, samec, mláďata). 

Zahrajte si hru a na konci na vás čeká překvapení: https://learningapps.org/watch?v=p3a9guxnt20

 

Období: Učebnice PRV
30.3. - 3.4.  str.  50

 

Období: Učebnice PRV
23.3. - 27.3.  str.  48 - 49

 

Práce na zahradě, stavba keře  a stromu

Pokud máte možnost, sledujte klíčení např. fazole (do zavařovacích sklenic umístěte vatu a na ni fazole, udržujte vlhké, dokud nevyklíčí, dejte na tmavší chladnější místo, poté na světlé teplé místo. (Možno těž zasít osení a do něj si pak na Velikonoce vyrobit nějaký zápich, můžete poslat foto :-)) 

 

Období: Učebnice PRV
11.3. - 20.3.  str. 46 - 47

 

Poznámky: poznávání jarních květin, domácích zvířat a jejich mláďat, znalost jarních měsíců, stavba byliny (kořen, stonek, květ, list)

Učebnice, kterou využíváme, je opět dostupná online v interaktivní verzi, kde naleznete k danému tématu videa, foto i interaktivní cvičení a hry:

http://ucebnice.online/ (Já a můj svět 1)

Poznámky: poznávání jarních květin, domácích zvířat a jejich mláďat, znalost jarních měsíců, stavba byliny (kořen, stonek, květ, list)

Učebnice, kterou využíváme, je opět dostupná online v interaktivní verzi, kde naleznete k danému tématu videa, foto i interaktivní cvičení a hry:

http://ucebnice.online/ (Já a můj svět 1)