Navigace

Obsah

Období 22. - 26. 6. 2020

Př 39 řešení.pdf (466.68 kB)

Dobrý den, 

píšu Vám v tomto školním roce naposledy. Chtěla bych poděkovat dětem i rodičům za spolupráci, za to, jak jste pěkně plnili zadané úkoly. Vím, že to nebylo lehké. Děkuji hlavně za čas, který jste učení věnovali. Užijte si prázdniny a dovolené a na shledanou v příštím školním roce. 

Jana Machová

Tento týden ještě prosím v PS str. 39, shrnutí posledních lekcí.

Období 15. - 19. 6. 2020

řešení Př řetězce.pdf (512.9 kB)

Dobrý den,

tento týden nás čeká kapitola: Všechny organismy jsou důležité. 

V uč. na str. 64 a 65, v PS str. 38.

Zápis do sešitu:

Všechny organismy jsou důležité

V přírodě má každý organismus své místo, každý je důležitý.

Význam rostlin - producenti - vyrábí živiny

               živočichů - konzumenti - pojídají potravu

               hub - rozkladači - rozkládají mrtvé organismy

Potravní rětězec = vztahy mezi "potravou" a konzumentem.

Nakresli nebo nalep obr. potravního řetězce v přírodě. (google)

Období 8. - 12. 6. 2020

řešení Houby.pdf (601.54 kB)

Dobrý den, 

tentokrát nás čeká téma Houby. V lese už dokonce rostou. 

Uč. str. 63, Ps str. 37

Zápis do sešitu:

Houby - organismy nejen našich lesů

Dělení:

  1.  rozkladači - rozkládají odumřelé organismy
  2. parazité - využívají živé organismy
  3. houby žijící v symbióze s rostlinami (lišejníky)
  4. plísně
  5. kvasinky

Houby rostou na jednom místě - jako rostliny, vodu získávají z půdy - jako rostliny, neumí využít energii ze Slunce - jako živočichové.

Do sešitu nakresli a popiš stavbu těla houby. 

Mrkni na www.skolasnadhledem.cz   kód: 409 037

 

Období 1. - 5. 6. 2020

řešení Př 36.pdf (574.07 kB)

Dobrý den, 

tento týden se vrhneme na živočichy. Přečtěte si v učebnici str. 60, 61, 62.

V PS str. 36 celá. Nápověda ke cv. 2:

sýkora, zajíc, kapr, bělásek, žížala, želva, pstruh, mlok, korálovka, holub, rak, hraboš, křižák, ještěrka, rosnička, hlemýžď

Zápis do sešitu:

Živočichové - organismy v neustálém pohybu

Důvod pohybu - hledání potravy

                          - únik před nepřítelem

Dělení dle potravy - býložravci (rostlinná potrava)

                                - masožravci (živočišná potrava)

                                - všežravci (roslinná i živočišná potrava)

Dělení dle stavby těla - obratlovci (mají páteř z obratlů)

                                               ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci

                                       - bezobratlí (nemají páteř)

                                               kroužkovci, měkkýši, členovci (korýši, pavoukovci,

                                                                                                      hmyz)

Namaluj nebo nalep obrázek nějakého živočicha.

Období 25. - 29. 5. 2020

Dobrý den, 

tento týden prosím vypracujte stranu 35 v PS. 

Nápověda:

Rostliny-shrnutí.pdf (629.99 kB)

Procvičujte na www.skolasnadhledem.cz 409 035

Období 18. - 22. 5. 2020

Dobrý den, 

tento týden se dozvíme něco nového o rostlinách. Přečtěte si texty na str. 58 a 59, prohlédněte si obrázky.

Zápis do sešitu:

Rostliny - zelené organismy naší planety

Význam: potrava, úkryt, surovina pro oblečení, stavbu příbytků, k léčení nemocí                  člověka

Mají zelenou barvu (obsahují zelené barvivo)

Třídění - podle způsobu rozmnožování:

  1. výtrusné rostliny - mechy, kapradiny, přesličky
  2. semenné rostliny - jehličnaté/nahosemenné

                                       - krytosemenné - všechny rostliny s plody

Fotosyntéza = získávání energie rostlin

 - probíhá v zelených částech rostlin za světla

 - z vody a oxidu uhličitého vzniká "cukr" a kyslík

https://cs.wikipedia.org/wiki/Fotosynt%C3%A9za - obrázek nakresli do sešitu

 

Období 11. - 15. 5. 2020

Dobrý den, 

pokračujeme v kapitole Živý nebo neživý.

Zápis do sešitu:

Živý nebo neživý

Přírodniny = výtvory přírody

Lidské výtvory = výtvory člověka

Přírodniny

  1. živé = živé organismy - živočichové, rostliny, houby
  2. neživé - minerály, horniny, voda, vzduch, sleneční záření

Znaky živých organismů

PS 34/3

Použijte tyto přírodniny:

borovice, motýl, voda, kámen, veverka

Období 4. - 7. 5. 2020

Dobrý den,

tento týden nás čeká kapitola Živý nebo neživý.

Přečtěte si prosím v učebnici str. 56 a 57. V PS str. 34/ 1, 2.

www.skolakov.cz  kód 409 034  Třídění přírodnin

 

Období 27. - 30. 4. 2020

Dobrý den, 

tentokrát si přečtěte v učebnici str. 54, 55.

V Ps na str. 32 si vyberte 3 rostliny a splňte úkol 1 a 2.

Zápis do sešitu - stačí nalepit:

Př4 Zoo.pdf (523.89 kB)

Období 20. - 24. 4. 2020

Dobrý den, 

tento týden si procvičte učivo poslední kapitoly pomocí 

www.skolasnadhledem.cz kód: 409 028, 409 029, 409 030, 409 033.

V PS: str. 31 + kód 409 031

Období 14. - 17. 4. 2020

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000013/video/759926 Podnebné pásy - názorně

 Dobrý den, děkuji za fotky osení, krásně Vám vyrostlo. Venku už nám to začíná krásně kvést, trávníky se zbarvují žlutě pampeliškami, vypadá to veseleji. 

Vás tento týden čeká shrnutí kapitoly Příroda, kterou u nás nemáme. Ale dívejte se kolem sebe a všímejte si, jak vypadá příroda, kterou u nás máme :-)

PS str. 28 a str. 33 bez cv. 3

Nápověda 33/1 přeházené pořadí

tropický deštný les, savany a pampy, poušť, stále zelené keřovité porosty, tundra, příroda mírného pásu

Nápověda 33/4

lev, los, gorila, sojka, fenek, zebra, jelen, cikáda, sovice sněžná, štír, želva, pštros, medvěd lední, chameleon, velbloud

Období 6. - 8. 4. + Velikonoce

Ahoj děti, moc děkuju za zprávy na whatsapp a v e-mailu. Alespoň vím, jak se vám daří. Už vám roste osení? Nám už ano, už je vysoké asi 3 cm. 

Tento týden se vrátíme opět k tématu Vegetační pásy. Čas máte až do úterka po Velikonocích, tak si práci rozložte, nemusíte dělat vše najednou. 

Učebnice: str. 51, 52, 53 přečíst, prohlédnout obrázky

Zápis do sešitu: 

Horké pouště

Oblasti blízko obratníků.

Málo srážek - sucho.

Vysoká teplota během dne, nízká v noci.

Rostliny: kaktusy, sukulenty.

Živočichové: plazi, savci (velbloud).

 

Travnaté pláně tropů - savany, pampy

V tropickém pásmu.

Travnaté oblasti.

Teplo celý rok, střídání období dešťů a sucha.

Rostliny: byliny.

Živočichové: sloni, žirafy, zebry, antilopy, pakoně.

 

Tropické deštné lesy

Oblasti okolo rovníku.

Teplo a vlhko celý rok.

Rostliny: vysoké stromy, lijány, orchideje.

Živočichové: hmyz, savci, barevní ptáci, plazi, obojživelníci, ryby, opice.

 

Pracovní sešit:

str. 30

  1.  poušť

         Afrika, Jižní Amerika, Austrálie

        B

        kaktusy, sukulenty, palma datlová

        velbloud, fenek, zmije písečná, štír

   2.  savana, pampa

        Afrika, Jižní Amerika

        C

        baobab, traviny

       zebra, slon, nosorožec, pštros, žirafa, lev, gepard

   3.  tropický deštný les

        Afrika, Jižní Amerika, Oceánie

       F

       vanilkovník, orchideje, kapradiny

       gorila, orangután, kolibřík, papoušek, tukan, anakonda

 

 

 

Období 30. 3. - 3. 4. 2020

Ahoj děti, mám pro Vás dobrou zprávu. Tento týden bude od školy trochu odpočinkový. Z přírodovědy mám pro Vás jen dobrovolný úkol: Kdo má možnost, zasejte do květináče (misky) osení. Pozorujte, za jak dlouho začne klíčit a za kolik dní dosáhne výšky 10 cm. Můžete si poznamenat do sešitu. Kdo by se nudil, může osení ozdobit velikonočními zápichy, mašličkami a poslat mi fotku třeba přes whatsapp z mobilu. Kdo nemá osení, může zasít nějaké bylinky, které se budou mamince hodit do kuchyně. Komu kvete něco hezkého na zahrádce, může také vyfotit a poslat. 

Mějte se hezky a nezlobte maminky a tatínky. Mají Vás rádi, ale také mají dost starostí :-)

Období  23. - 27. 3. 2020

Nezapomeňte si zkontrolovat str. 27 v Ps. Výsledky jsem vám napsala níže.

Začneme novou kapitolu: Příroda, kterou u nás nemáme. Nelekněte se, že je toho hodně. Vše jsem zjednodušila na minimum a vezmeme to rychle.

Přečtěte si v učebnici str. 46-50

Mrkněte na You Tube: Introduction to Biomes

Zápis do sešitu:

Příroda pokaždé jiná

Vzhled krajiny ovlivňuje podnebí (teplota, množství srážek)

Tundra:

Krajina v oblasti polárního kruhu. 

Krátké léto, dlouhá zima, sníh a mráz.

Lesy a stepi mírného podnebného pásma

Střídání 4 ročních období.

Severnější oblasti - jehličnaté lesy (tajga)

                                - vřesy

                                - los, bobr, datlovití ptáci

Teplejší oblasti  - listnaté lesy

                             - rozmanití živočichové

Sušší oblasti (stepi) - travnaté pláně

                                    - luční rostliny

Keřovité porosty subtropů

 Oblasti mezi tropickým a mírným pásmem.

Dlouhé léto, málo srážek, mírná zima.

Ovoce, zelenina, hmyz a ptáci.

Pracovní sešit str. 29

CV. 3

1)tundra

   Severní Amerika, Evropa, Asie, Antarktida

   D

   mechy, lišejníky, bylinné vrby

   polární liška, lední medvěd, sob

2)příroda mírného pásma

   Severní a Jižní Amerika, Evropa, Asie

   A

   buk, dub, lípa, smrk, borovice, modřín, sasanka, jaterník, orsej, bledule

   jelen, srnec, zajíc, veverka, plch, brhlík, mlok, skokan, užovka

3)keřovité porosty subtropů

   Asie, Austrálie, Severní a Jižní Amerika, Jižní Evropa, Afrika

   E

   datlovník, citrusovník, levandule, vavřín

   želvy, ještěrka zelená, cikáda, dudek, otakárek

 

Pokud si s něčím nebudete vědět rady, napište mi na e-mail, ráda odpovím.

Držím palce. 

 

Učivo 11. - 20. 3. 

- UČ str. 44-45 pročíst

- PS str. 26, 27 celé (27/2 ústně)

- dobrovolně: www.skolasnadhledem.cz kód 409 026, 409 027

Ahoj děti, 

posílám řešení z PS str. 27. Prosím, abyste si zkontrolovaly, případně doplnily,  s čím jste si nevěděly rady. Str. 26 jste doufám zvládly.

CV. 1

podnebná pásma - mírné

podnebí - oceánské

meteorologické prvky - teplota

podnebné oblasti - teplá

meteor.roční období - 1. prosinec

adaptace na zimu - zimní spánek

živelní pohromy - povodně, požáry

 

CV. 3

vlevo nahoře A

vpravo nahoře C

vlevo dole B

vpravo dole A