Navigace

Obsah

V matematice stále procvičujeme přechod přes 20, některé děti si stále nejsou jisté - do sešitu píší např. 15 - 7 = 15 - 5 - 2 = 8,      8 + 7 = 8 + 2 + 5 = 15

Dobré je při počítání do 100 používat 100 tabulku (např. v sešitě) - aby se děti orientovaly na číselné ose. Např. která čísla jsou mezi 36 a 40... Všímají si sloupců, že jsou pod sebou čísla o 10 větší... 

19.10. - 23.10

červená M do str. 30 (zatím vynechejte autobus, pavučiny, cyklotrasy, zvířátka: zkusíme stihnout online, také uděláme společně soupec 21 v Počítejme zpaměti. 

Na parkety doporučuji použít papírové parkety s plánkem, u 29 cv. 8: děti doplní barvy a do tabulky doplní, kolikrát se daná barva v řádku objevuje, pté sečtou jednotlivá čísla v řádcích (C vpravo nahoře) a ve sloupcích (C vlevo dole).

 

....................................................................................................................................

St 14.10. 

M červená - str. 22/ děda lesoň (cv. 3):

tahák pro rodiče na straně 68 - zvířátka mají různou sílu, rozdělíme je na stejně silná družsta. Doporučuji si pomoci s vylamovacími zvířátky z učebnice, případně si zvířátka (symboly) nakreslíme na papírky a měníme je (děti znají ze školy) - správně: žlutá barva: kočka + kočka = pes, zelená: myš + husa = myš + myš + kočka, růžová: pes + myš = husa + kočka, modrá: kočka  + myš + myš  = pes

str. 23 celá  (u 4) pokud nemáte kostky, losujte např. lístečky s papíry od 1 do 6 - děto napíší první číslo do modré pole a druhé číslo je počet šipek, o kolik se posunou - červené políčko je výsledek - cv. je např. na str. 17.

výstaviště: děti znají a většinou umějí: musí políčka očíslovat od 1 do 10 tak, aby se nevracely...

U hry doporučuji rozdělit peníze od nějvětšího  každému (5 kč), aby se pak zbyly nejmenší mince - děti mohou zkoušet a přijít na to samy.

Počítáme zpaměti: další jeden sloupec

 

15. - 16.10.

- červená M do str. 25 včetně

- některé příklady na str. 24 budou pro většinu dětí ještě složité - doporučuji si příklad rozdělit (14 + 14 = 10 + 10 + 4 + 4), (15 + ? = 30) - umím do 20 - nejdříve 15 a kolik je 20 a potom 20 a poté kolik ještě potřebuji do 30? - (může pomoci 100 tabulka)

(str. 24 bych ráda uděla s dětmi v čtvrtek - ovšem nevím, jak stihneme)

Počítejme zpaměti: dodělat do 20. sloupce

19.10. - 23.10

červená M do str. 30 (zatím vynechejte autobus, pavučiny, cyklotrasy, zvířátka: zkusíme stihnout online, také uděláme společně soupec 21 v Počítejme zpaměti. 

Na parkety doporučuji použít papírové parkety s plánkem, u 21 cv. 8: děti doplní barvy a do tabulky doplní, kolikrát se daná barva v řádku objevuje, pté sečtou jednotlivá čísla v řádcích (C vpravo nahoře) a ve sloupcích (C vlevo dole).