Navigace

Obsah

V matematice stále procvičujeme + - s přechodem. Pro počítání do 100 využijte stovkovou tabulku.

Webové stránky, kde lze matematiku procvičit:

 


Týden 12.4. - 16.4.

Učivo: opakování, obvod, obsah, násobení 8, sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu přes desítku, slovní úlohy

ONLINE: Bingo (prosím připravit si tabulku 3 x 3 s čísly (20 - 29), práce s PS, didaktické hry...

Samostatná práce 

 


Týden 6.4. - 9.4.

Učivo: opakování, násobení a dělení do 7, sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu přes desítku.

ONLINE: práce s PS, didaktické hry, ...

Samostatná práce 

 


Týden 29.3. - 31.3.

Učivo: opakování, násobení a dělení do 7, sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu přes desítku.

ONLINE: práce s PS, didaktické hry, ...

Samostatná práce 

 


Týden 22.3. - 26.3.

GEODESKA na vyzkoušení (u cv. 25/10)

Učivo: opakování, násobení a dělení (do 7), sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu, geometrie

ONLINE: práce s PS, kvízy, procvičování do sešitu, rýsování (na čtvrtek si prosím připravte čistý papír (sešit na geometrii, kdo má) pravítko, ořezanou tužku a gumu).

Samostatná práce tento týden

 


Týden 15.3. - 19.3.

Na výuku si prosím připravte kartičky s písmeny A, B, C, D. Děkuji!

Pondělí

 

Úterý

 

Středa 

 

Čtvrtek

 

Pátek

 

 

 

 

 


Týden 1.3. - 5.3.

- násobení do 6, slovní úlohy, sčítání dvojciferných čísel bez přechodu, 

PS (červený): do str. 19

PZ 2: do 76

PZ 3: do 69 (chybějící 54 - 56 - děti samy za dú)

Spolu jsme udělali: PZ 2/73, PZ3 66, červ. M: 18/2, 19/7, 8, 9a, b, 19/6

Domácí úkoly: 2.3. : na 4.3. PZ 2, sl. 74

V pátek 5.4. : PZ2: 75, 76  a PZ3 sl.68, 69, červ. m: 19/11

 

 


Pondělí 16. 11. 

online: PS 39/6, 7, 8 (pokud stihneme, tak část cv. 5)

 


9. 11. - 13. 11. 

Pondělí

Úterý

Středa

Čtvrtek

Pátek

 


2.11. - 6. 11. 

Pondělí

 

Úterý 

 

Středa 

 

Čtvrtek

 

Pátek

 

Příklady si co nejvíc zjednodušujeme (při sčítání můžeme sčítance obrátit, dopočítáváme, odčítáme postupně). Ukázat si opět, že ze 3 čísel mohu udělat 4 příklady: (25 - 4 = 21, 21 + 4 = 25, 4 + 21 = 25, 25 - 21 = 4).

Pokud děti mají stále potíže s +- do 20, doporučuji trénovat jeden den např. stále se stejným sčítancem (8 + 4, 8 + 5, 8 + 6) a to samé s odčítáním (12 - 3, 12 - 4). Lze použít manipulativ (knoflíky, kamínky, ...).

 

...................................................................................................................................

19.10. - 23.10

červená M do str. 30 (zatím vynechejte autobus, pavučiny, cyklotrasy, zvířátka: zkusíme stihnout online, také uděláme společně soupec 21 v Počítejme zpaměti. 

Na parkety doporučuji použít papírové parkety s plánkem, u 29 cv. 8: děti doplní barvy a do tabulky doplní, kolikrát se daná barva v řádku objevuje, pté sečtou jednotlivá čísla v řádcích (C vpravo nahoře) a ve sloupcích (C vlevo dole).

 

....................................................................................................................................

St 14.10. 

M červená - str. 22/ děda lesoň (cv. 3):

tahák pro rodiče na straně 68 - zvířátka mají různou sílu, rozdělíme je na stejně silná družsta. Doporučuji si pomoci s vylamovacími zvířátky z učebnice, případně si zvířátka (symboly) nakreslíme na papírky a měníme je (děti znají ze školy) - správně: žlutá barva: kočka + kočka = pes, zelená: myš + husa = myš + myš + kočka, růžová: pes + myš = husa + kočka, modrá: kočka  + myš + myš  = pes

str. 23 celá  (u 4) pokud nemáte kostky, losujte např. lístečky s papíry od 1 do 6 - děto napíší první číslo do modré pole a druhé číslo je počet šipek, o kolik se posunou - červené políčko je výsledek - cv. je např. na str. 17.

výstaviště: děti znají a většinou umějí: musí políčka očíslovat od 1 do 10 tak, aby se nevracely...

U hry doporučuji rozdělit peníze od nějvětšího  každému (5 kč), aby se pak zbyly nejmenší mince - děti mohou zkoušet a přijít na to samy.

Počítáme zpaměti: další jeden sloupec

 

15. - 16.10.

- červená M do str. 25 včetně

- některé příklady na str. 24 budou pro většinu dětí ještě složité - doporučuji si příklad rozdělit (14 + 14 = 10 + 10 + 4 + 4), (15 + ? = 30) - umím do 20 - nejdříve 15 a kolik je 20 a potom 20 a poté kolik ještě potřebuji do 30? - (může pomoci 100 tabulka)

(str. 24 bych ráda uděla s dětmi v čtvrtek - ovšem nevím, jak stihneme)

Počítejme zpaměti: dodělat do 20. sloupce

19.10. - 23.10

červená M do str. 30 (zatím vynechejte autobus, pavučiny, cyklotrasy, zvířátka: zkusíme stihnout online, také uděláme společně soupec 21 v Počítejme zpaměti. 

Na parkety doporučuji použít papírové parkety s plánkem, u 21 cv. 8: děti doplní barvy a do tabulky doplní, kolikrát se daná barva v řádku objevuje, pté sečtou jednotlivá čísla v řádcích (C vpravo nahoře) a ve sloupcích (C vlevo dole).