Aktuální počasí

Počasí dnes:

20. 9. 2020

skoroj

Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno. Denní teploty 18 až 22°C. Noční teploty 7 až 3°C.

Obsah

Přeji hezký den!

Je před námi již poslední týden distanční výuky! :-) V plánu na tento týden nejsou zahrnuty poslední stránky ve slabikáři, ani v písance. Tyto stránky si děti mohou vyplnit v následujícím týdnu, či o prázdninách. 

Doporučuji, aby děti i v dobách prázdnin pravidelně četly (jakoukoliv pro ně oblíbenou či zajímavou knihu). Též doporučuji nadále trénovat psaní (mohou např. napsat komukoliv pohled z prázdnin, zapisovat si zážitky z prázdnin, vyplňovat písanky z jiných nakladatelství atd.). Samozřejmě vše s rozumem, odpočinout si děti od školy musí :-) Věřte, že se dětem toto úsilí mnohonásobně vrátí :-).

Tento týden bude výjimečně online výuka přesunuta ze čtvrtka dopoledne na středu od 10h, pro děti ve škole a jiné zájemce se uvidíme i ve středu od 18h, což bude naše poslední online setkání v tomto roce. 

V úterý bychom spolu s dětmi přečetli s. 112 ve slabikáři a ve středu nachystám nějaké opakovací herní aktivity

VYSVĚDČENÍ sebude předávat 30.6., sraz v 7.30 ve třídě, s sebou ROUŠKU a POTVRZENÍ O BEZINFEKČNOSTI - ke stažení zde (netýká se dětí, které nyní do školy chodí a potvrzení již daly). Kdo nepřijde z důvodu rizika, mohou si vysvědčení vyzvednut od 8.45 do 9.15 od TU před školou. Kdo si vysvědčení nevyzvedne 30.6. do 9.15, může si ho vyzvednout kdykoliv v úředních hodinách v kanceláři na 2. stupni ZŠ.

Závěrem bych Vám i dětem, babičkám, děděčkům, ... chtěla moc poděkovat za pomoc a spolupráci ve výuce. Děkuji, že jste s dětmi pravidelně pracovali, odevzdávali a posílali úkoly, básničky...,  že jste umožnili dětem být se mnou  v kontaktu, ať již v rámci online výuky, či jiným způsobem.

Ještě jednou DĚKUJI a přeji Vám i dětem krásné pohodové klidné zasloužené prázdniny!!

Jindřiška Ježková

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
22.6 - 26.6. s. 110 - 116  s.  63 - 64 str. 34 - 39

....................................................................................................................................

Dobrý den,

pomalu, ale jistě se blížíme ke konci školního roku. Budeme stále opakovat, a to čtení i psaní, děti by měly již textům rozumět, měly by vědět, o čem text je. Po přečtení textu se proto dětí ptáme na různé otázky,  díky nimž poznáme, jak děti text chápou. 

V rámci online výuky bychom si společně přečetli str. 106 (út)107 (čt), tyto strany tedy prosím vynechejte. Děkuji!

Stopovačka (možní i pokladu) v úterý platí, nebyla by pouze v případě velmi nepříznivého počasí. Konkrétní místo a čas napíšu všem zítra do sms. Počítejte příbližně od 15 h (děti z družiny bych vyzvedla po domluvě s vámi), konec počítáme cca v 18h u školy... BUDEME SE NA VÁS TĚŠIT, DĚTI!!! :-)

 

Pro zájemce: Povolani_komiks.pdf (522.9 kB)

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
15.6 - 19.6. s. 104 - 109  s.  61 - 62 str. 28 - 33

....................................................................................................................................

Hezký den,

předně děkuji za Vaši spolupráci a básničky, které jste poslali :-). Jsou před námi poslední tři týdny výuky. Nyní se bude jen opakovat a opakovat, naším cílem bude zvýšit plynulost čtení. Zaměříme se také na výrazné čtení (žáci by již měli také začít dbát na interpunkci) a samozřejmě nejdůležitější pro nás bude porozumění čtenému. Texty ve slabikáři jsou delší, slova náročnější, nyní to chce už jen stále dokola číst...

Texty ve slabikáři  již nemusíte číst všechny, berte to jako možné texty na procvičení čtení. V rámci online výuky bych s dětmi ráda pracovala s úkoly na str. 99 (út) a 103 (čt). Pro zájemce bude online výuka i ve středu, a to od 18 cca do 18.40h

Co se týče psaní, děti by měly již psát také rychleji a jistěji, než tomu bylo zpočátku, proto mají za úkol napsat i více stránek z písanek (nemělo by jim to již zabrat tolik času, pokud psaní zatím dělá problémy, nechte děti psát po menších celcích, ale častěji). Děti čekají skupiny di ti ny a dy ty ny, skupiny bě pě vě a skupina mě. 

Procvičování a opakování na skupiny bě pě vě mě naleznete zde - po vyřešení děti naleznou odkaz na pohádku, která se nám objeví tento týden i v prvouce.

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
8.6 - 12.6. s. 98 - 103  s.  59 - 60 str. 22 - 27

...................................................................................................................................

Přeji hezký den,

v českém jazyce nás čeká poslední slabika , poté už budeme jen opakovat a procvičovat čtení slov složitější stavby. Také v písance se děti naučí letos psát poslední písmenko, a to písmeno "G"

Video k velkému psacímu "G" je zde (možno i vytisknout pracovní list).

Děti by se měly naučit zpaměti báseň o běláskovi na str. 92 ve slabikáři. Vyzkouším si je online, nebo můžete poslat video (někteří již mají splněno :-))

Během online výuky s dětmi uděláme str. 56 v PS (úterý), a  str. 96 ve slabikáři (čtvrtek). Pro zájemce zkusíme obnovit středeční odpolední výuku, aby se mohli připojit i žáci, kteří nyní chodí do školy. (Více info pošlu po osobní domluvě v pondělí).

Ráda bych Vám také doporučila moc hezké webové stránky www.didakta.cz, kde naleznete spoustu zábavného interaktivního procvičování nejen na čj a m, ale naleznete zde i zajímavosti ze světa zvířat, rostlin, lidského těla a mnoho dalších... Tyto stránky jsou zdarma a lze je využít i ve vyšších ročnících :-).

Kdo chce zkusit, jak je na tom s psaním, zde je další běhací diktát :-). (Rozstříhat či opsat věty, roznést po bytě či domě, dítě hledá věty a podle čísel přepisuje psace do bílého sešitu.). 

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
1.6 - 5.6. s. 94 - 97  s.  56 - 58 str. 16 - 21

....................................................................................................................................

Dobrý den,

prosím, čtěte vždy celý text k učivu na daný týden u každého předmětu - někteří nejspíše sledují jen čísla stránek dole v tabulce, bohužel pak neplní zadané úkoly... :-( Děkuji!!!

Tento týden nás čeká procvičení di ti ni / dy ty ny a nové učivo: skupiny bě, pě vě. Děti tyto skupiny číst umějí, spíše ale dělají chyby v psaní (píší, jak slyší). V písance se tento týden zaměříme na nová písmena: f, F, Y a g. Pozor na písmeno f - chtělo by to trénovat i mimo písanku. 

Videa k písmenům: Y, F  a f, g

V online výuce procvičíme čtení v rámci kvízu (typ Riskuj) a podíváme se na str. 92 (Slabikář) a pokud se stihne, tak PS str. 55.

Pro zájemce a trénink si můžete vyluštit přesmyčku

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
25.5 - 29.5. s. 90 - 93  s.  53 - 55 str. 11 - 15

....................................................................................................................................

Dobrý den,

tento týden se budeme učit slova s dě tě nědy ty ny / di ti ni. Rozlišování měkkých a tvrdých souhlásek někomu může ještě v této době dělat potíže. Toto učivo budeme prohlubovat ve 2. ročníku. V rámci online výuky bych s dětmi udělala v čítance str. 87 a ve čtvrtek PS str. 52. 

Z psaní mají tento týden děti psát písmeno "D", ostatní stránky jsou určené k opakování. (video psací D: https://www.youtube.com/watch?v=WygqJzZv4PE).

Připomínám, že některé děti stále ještě nedevzdaly vyplněný test z minulého týdne. Prosím dotyčné, aby tak učinili. Děkuji! 

K procvičení slov s ď ť ň doporučuji: http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/dtn1.htm

Zde je pro zájemce další luštitelský případ

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
18.5 - 22.5. s. 86 - 89  s.  50 - 52 str. 6 - 10

....................................................................................................................................

Zdravím Vás,

opět máme před sebou tzv. "odpočinkový týden". Online výuka bude probíhat podle rozvrhu na stránkách, tzn. út a čt dopoledne a ve st odpoledne. Budeme zejména opakovat. V rámci online výuky bych s dětmi ráda přečetla text v PS (s. 48 - út) a dále bychom se podívali na str. 84 (čt). 

Tento týden naťukneme ď, ť, ň - děti většinou již znají, v psaní se podíváme na L a ch, Ch. 

Video - psaní L: https://www.youtube.com/watch?v=xsXX01Ccu3k (toto písmeno někomu může dělat potíže, chce to čas...)

Zde je pexeso na procvičení (slova s f, g, ď, ť, ň).       

A zde je takový zkušební testík na prozumění textu - prosím, aby si všechny děti samy přečetly a zkusily i odpovědět (mají na výběr ze 3 odpovědí, pouze 1odpověď je vždy správná,  poté formulář odešlete. (Text obsahuje několik málo slov s "di ti ni", děti by měly přesto v zvládnout.) Pro vyplnění testu klikněte zde: test_čj1

Děkuji! 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 4
11.5 - 15.5. s. 83 - 85  s.  47 - 49 str. 2 - 5

....................................................................................................................................

Přeji hezký následující zkrácený týden, 

v českém jazyce se zaměříme na písmeno f, v závěru týdne se seznámíme s písmenem g. V psaní se děti naučí velká písmena K a E. Odkazy na videa jsou níže. 

Písmeno K: https://www.youtube.com/watch?v=IHF9tNkYTH4

Písmeno E: https://www.youtube.com/watch?v=MqyqD6qrabk

(doporučuji si videa zpomalit v nastavení youtube)

Co se týče videosetkání, budu se opět těšit v úterý a ve čtvrtek dopoledne, abychom se mohli vidět opravdu všichni, přidávám ještě videosetkání odpolední - středa. Více informací nejen o online výuce zasílám v emailu. Zde najdete též info o pracovních sešitech do 2. ročníku. 

Aktivita na procvičování čtění - uvědomění si počet slabik: zde.

Pokud budete mít chuť, zkuste si vyřešit záludný voňavý případ :-). 

V tomto pololetí se nám nepodařilo navštívit divadlo Alfa, ale pokud dětem chybí kultura, je možné se na některá představení podívat online. Po zhlédnutí je možné mi poslat kráťoučkou zprávu či obrázek. :-)

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3 Písanka 4
4.5 - 7.5. s. 79 - 82  s.  46 do str. 40 str. 1

....................................................................................................................................

Dobrý den,

i tento týden se budu těšit na videosetkání v úterý i čtvrtek - (čas zůstává stejný). Od příštího týdne bych ráda zařadila jednu výuku (1 blok 40 min.) i v odpoledních hodinách - alespoň jeden den v týdnu, aby se měli možnost zapojit i žáci, kteří se nemohou připojit dopoledne, ale o videosetkání zájem mají.

V rámci online výuky z čj bych s dětmi ráda prošla Slabikář str. 77, tuto stranu tedy prosím s dětmi nedělejte. Děkuji

Učiva je opět o trochu méně vzhledem k 1.5. - děti zapracují zejména na psaní, čeká je písmeno ř, Ř (varianty bez háčků opět znají). Děti by už měly zvládnout samy napsat jednoduché věty - např. Naše mamka je hodná. Eva je doma. Máme nové auto. ...

Na trénování psaní doporučuji aktivitu: "běhací diktát" - postup popsán v odkazu, je možné si věty upravit dle svého :-).

Zde něco na procvičení slov typu kapr, drdol... 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
27.4. - 30.4. s. 76 - 78  s.  45 do str. 37


....................................................................................................................................

 

Zdravím Vás,

jsou za námi další 3 týdny, tudíž nás opět čeká spíše odpočinkový týden, budeme zejména opakovat. Online výuka se ustálila na frekvenci 2x týdně (Út, Čt - budou vždy dva bloky (10.00 - 10.35, krátká přestávka, 10.45 - 11.20). 

Psaní: písmena Č, ž a Ž děti zvládnou, jelikož již umějí tvary písmen C, z a Z. 

V online výuce si vyzkouším některé děti z básničky, ti, co se nemohou výuky zúčastnit, či se na ně nedostane řada, mohou poslat video, nebo zavolám. V úterý budeme pracovat ve slabikáři s. 74, ve čtvrtek v PS s. 44.

 

Zde je opět pexeso na procvičení písmena "ch": 

https://learningapps.org/watch?v=pd3f5su9c20

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
20.4 - 24.4. s. 73 - 75  s.  43 - 44 do str. 32

....................................................................................................................................

Dobrý den, 

tento týden zahájíme online výuku 2x týdně, a to v úterý a čvrtek od 10.00 - vždy Čj i M (30 min M, pauza, 30 min. ČJ), odkaz bude stejný - viz email z min. týdne (lze se přihlásit i pomocí mého ID po stiknutí JOIN - také v emailu). Prosím, přihlašujte se o maličko dříve, ať můžeme v 10 již začít (do té doby můžete nechat vypnuté kamery i zvuk). Děkuji! :-)

Děti budou mít při ruce pracovní sešity z M  i ČJ, pokud bude možnost, tak také stírací tabulku s fixem (případně papír a psací potřeby).   

Z čj začneme společně v úterý slabikář str. 70

PSANÍ -  písmeno bhttps://www.youtube.com/watch?v=Fr2cDLPPwLk

                písmena a č:  https://www.youtube.com/watch?v=79yFL2tJJyM

 

Děti si mohu procvičit písmeno ř pomocí pexesahttps://learningapps.org/watch?v=p06co6yu220

 

Báseň k zapamatování (do 21.4.)

Týden malých zahradníků

František Hrubín

V pondělí, v pondělí

táta práci rozdělí,

v úterý, v úterý

dá nám čisté zástěry,

ve středu, ve středu

už to s rýčem dovedu,

a když přijde čtvrtek,

ryju jako krtek,

a když přijde pátek,

už čekáme svátek,

v sobotu, v sobotu

skončíme tu lopotu,

a když přijde neděle,

vstává se nám vesele.

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
14.4 - 17.4. s. 70 - 72  s. 42 - v pá do str. 28

...................................................................................................................................

Dobrý den, 

tento týden mají děti ve čtvrtek a pátek velikonoční prázdniny, takže učiva je opět o něco méně.

Děti, které budou v úterý v 10.00 na online výuce, ať si prosím připraví bílou písanku, slabikář a ČJ - PSpenál - zkusíme společně něco ve SL. 68 a PS 40 (v pondělí tedy prosím tyto stránky nedělejte). Děkuji! Odkaz na videosetkání je opět na emailu, měl by platit pro opakovaná setkání. 

Opět posílám pozdrav, tentokrát z naší třídy: https://uloz.to/file/ulPCjySRZbvn/pozdrav-ze-tridy-mp4

Dovolte mi také Vás také upozornit na portál  https://www.vcelka.cz/app/, který doporučuji úplně všem čtenářům (začínajícím i zdatným), je tu k dispozici mnoho různých cvičení dle obtížnosti a opět je na měsíc zdarma (v případě zájmu lze prodloužit). Já osobně aplikaci používám, tady jsem připravila malý nástin, co vše je zde k pro děti k dispozici a jak se dá s aplikací pracovat:  https://uloz.to/file/72uEfqPtoMrX/vcelka-mp4

Psaní - písmeno T:  https://www.youtube.com/watch?v=n4yOipJ53V8

Zde je menší online aktivita ke čtení:  https://learningapps.org/display?v=pz5g7kcct20

 

Hádanka: (děti mi mohou odpověď sdělit např. v úterý)

"Žloutne to - a žloutek není,

mléko má - a kráva není,

chmejří má - a house není,

foukne vítr a má po čepení. "

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
6.4 - 8.4. s. 67 - 69 + článek Velikonoce s. 66  s. 40 - 41 do str. 23 

 


 ...................................................................................................................................

Zdravím Vás i děti (video zde: https://ulozto.cz/file/TnIXkbAxxdQ3/video-1585503258-mp4),

tento týden se ponese spíše v duchu opakování a upevňování učiva a samozřemě i zaslouženého odpočinku.

Také bych ráda uskutečnila jakousi společnou videokonferenci co nejvíce žáků přes program  Zoom (stačí pouze kliknout na odkaz (pošlu emailem) a nainstalovat zdarma)- (viz video https://uloz.to/file/3aaBfbpoxvwO/zoom-mp4), kdybychom se mohli všichni v co největším počtu zatím alespoň pozdravit, později možná zvládneme i trochu společného online učení (bez záruky :-D).  Navrhuji zatím pátek 3.4. od 10.00, pro ty, kteří jsou v zaměstnání ještě v 18.00 - případně navhněte jiný Vám vyhovující termín či čas. Samozřejmě je to dobrovolné, ale myslím, že děti by mohly mít radost. 

Pro zájemce byla zřízena skupina přes WhatsApp, pokud byste v ní ještě nebyli a máte zájem, kontaktujte mne prosím.

Možný opis (do bílé písnky) např. : limonáda, králík, zvonek, smeták, hokej...

Možný přepis: opice, sova, puk, hora, košík

Možný diktát.: Pepa, sůl, jelen, mléko, pórek. 

Věty: Míla vede psa. Co je to? Mám malý pokoj. 

Pozor na velká písmena a interpunkci.

Zde je opět odkaz na jinou pohádku: https://ulozto.cz/file/4EXffJvicJue/video-1585503173-mp4.

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
30.3 - 3.4. do str. 66 - ne článek Velikonoce  s. 39 do str. 20 

 

....................................................................................................................................

Dobrý den,

někteří mi posílají fotografie písanek, sešitů atd. či různá videa a já Vám za ně moc děkuji! Někteří využívají raději telefonického kontaktu - je to čistě jen na Vás. V případě Vašeho zájmu posílejte písanky či sešity ke kontrole či rovnou volejte, ovšem je to samozřejmě zcela dobrovolné , já na tom netrvám :-).

Zde posílám pro děti malý pozdrav (heslo v sms) : https://uloz.to/file/rQDXcud6SmdE/video-1584906275-mp4

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
23.3. - 27.3. str. 62  - 63 do str. 38 do str. 18

 

Pro zájemce dále posílám video s pohádkou, již čtu. https://uloz.to/file/1FTHLzWynp3s/video-1584899260-mp4 (heslo stejné jako u matematiky) a k ní posílám i odkaz k porozumění textu - kde děti mohou vybírat správné slovo do textu: https://learningapps.org/display?v=p3fxrqzqn20

Stále platí další aktivity k procvičení jako jsou opis přepis slov a přepis krátkých vět, dále také prosím o skládání slov z písmenek.

Nová slova typu kočka doporučuji vytleskávat na slabiky, u slov ve sloupci na straně 63 dělejte obloučky, případně barevně odlišujte jednotlivé slabiky. Uvědomění si rozhraní slabik pomáhá snáze přečít slova s shlukem hlásek uprostřed. Děti by první slabiku neměly opakovat, ale číst rovnou i druhou, i kdyby pomalejším tempem.

 

Animace a videa k psacímu C:  interaktivní slabikář Nová škola (s. 48), youtube: https://www.youtube.com/watch?v=T4B96HaTRz4

Animace a videa k psacímu Z: interaktivní slabikář NŠ (s. 26), youtube: https://www.youtube.com/watch?v=FzOc74QreyE

Animace a videa k psacímu h: interaktivní slabikář NŠ (s. 54), youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7egCKPpxaow

Možnost procvičení čj: https://skolakov.eu/cesky-jazyk-1-trida

                                         http://www.rysava.websnadno.cz/Cteni.html

                                         http://www.rysava.websnadno.cz/Psani-1-trida.html

 

Nová škola spustila online vyučování pro 1. ročníky na youtube: (lze se podívat i zpětně (pracuje se tam s jiným slabikářem, ale postupy jsou stejné.) Je to další možnost, ale zase aby toho nebylo moc...  Pouze pro Vaše info. 

Včera písmeno B: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1108&v=p8Yz78vqil4&feature=emb_title

Všechny činnosti, jež vyžadují online připojení jsou dobrovolné, nejdůležitější je samostatná práce  žáků (ve slabikáři, PS, písankách).

 

Období: Slabikář Prac. sešit Písanka 3
11.3. - 20.3. do str. 60 do str. 34 do str. 12 


poznámky:

Učivo je zaměřeno zejména na jednoslabičná slova se skupinou hlásek na začátku (např. král), dále na slova se skupinou hlásek uprostřed slova (kočka). Podle Vašich časových možností zkoušejte opis a přepis slov a přepis krátkých vět. (např. ze slabikáře či písanky). 

Pokud byste měli možnost, velice doporučuji pracovat i s interaktivní učebnicí (Slabikář ABC), kde naleznete spoustu interaktivních aktivit určených k procvičení, jež děti znají a umějí s nimi pracovat. 

Stačí se jen zaregistrovat (pouze email a Vámi zvolené heslo), poté si vyberete učebnici a kliknete na vyzkoušet (máte verzi na 30 dní zdarma), emailem pošlu jakýsi návod, jak lze s učebnicemi pracovat. 

Kdo by již chtěl zkusit hned: http://ucebnice.online/

- animaci k psaní písmene "R" naleznete v interaktivním slabikáři na str. 42

r

Pokud by Vám nešla animace spustit, zde jsem se pokusila vytvořit návod, jak ji snad spustíte. Návod na spuštění Adobe Flash Player 

Pokud by Vám interaktivní učebnice nevyhovovala, psaní písmena R naleznete i zde: https://www.youtube.com/watch?v=5_s8fYS62Dw, (video lze zpomalit v nastavení)

V průběhu dalších dnů budu vkládat a hledat další možnosti, jak zadané učivo procvičovat či upevňovat, berte to však jen jako nápady, ne jako povinnost...