Obsah

14

Dobrý den/večer.

Posílám úkoly a informace k závěru školního roku.

Online hovory proběhnou již jen dva, opět v klasickém čase – úterý 16. 6. a 23. 6. vždy od 17:30 do 18:10, stále pod stejným odkazem.

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/5145010204?pwd=L2Q0MmIzWUphTjA5TmlWREo3MCt4QT09
Meeting ID: 514 501 0204
Password: 2121

 

Školní rok končí v úterý 30. 6. (ředitelské volno se nekoná). 

Předání vysvědčení proběhne v úterý 30. 6. na farní zahradě sv. Anežky, v případě deště budeme ve farním sále. Na předání budeme mít 45 min. 

Sraz před farou v 8:35, konec nejdéle 9:20.

 

 ÚKOLY 15. 6. - 19. 6.

ČJ

- PS pětiminutovky - str. 12 - vlastní jména - velká a malá písmena

- PS slohová výchova - str. 27 a 28 - báseň

- PS - hravá čítanka str. 92 – 95 text + úkoly (navíc str. 96 – 99)

- pracovní list nový str. 58 - úkoly - navazující k textu „Já Baryk“ ze str. 57, úkoly vypracuj do sešitu

- dokončit pracovní list str. 33 - cv. 6 (vyjmenovaná slova a pravopis podstatných jmen)

 

Procvičování a opakování pravopisu:

https://www.umimecesky.cz/diktat-be-bje-ve-vje-pe-me-mne-1-uroven/46

https://www.umimecesky.cz/diktat-pribeh-vyprava-k-prameni-potoka-2-uroven/145

 

Ještě jednou připomínám čtenářský deník – zapsané dvě knihy za druhé pololetí, deníky si vyberu na začátku září. J

 

M

- PS početník str. 56 – tabulky a grafy

Procvičování a opakování písemného dělení:

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/pisemne-deleni/priklady-sedmi-trpasliku/vyber.html

 

- Tento týden se podíváme do přírodního společenství louky a řeky. Přečti si str. 72-73 a str. 74-75. 

Z obou kapitolek zpracuj krátký zápisek do sešitu, klidně můžeš použít myšlenkovou mapu ;-)

 

Procvičování a opakování:

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1600-priroda-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik?scroll=47

 

VL

Husitské války – Kdo byli husité?? Jak proběhla bitva u Sudoměře?? Kdo byli křižáci?? To vše se dočteš v učebnici str. 34 – 36, do sešitu zpracuj odpovědi na otázky ze str. 35 a 36

pracovní list z desek – Jan Hus

dějiny udatného národa českého díly 42 - 44

https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=42

kdož sú boží bojovníci: https://www.youtube.com/watch?v=elskCac9wSI

 

AJ

-          nová kapitolka str. 42 – 43 v učebnici i v pracovním sešitě

-          počítejte prosím se středeční online hodinou, odkaz vytvořím a pošlu v pondělí nebo v úterý :-)

 ______________________________________________

Pro tvořivé duše připomínám soutěž Dobřanské pohledy. Poslední termín odevzdání prací je prodloužený do 23. 6., pokud něco vytvoříte předejte práci paní sekretářce na druhém stupni. (Příloze naleznete více informací.)

 

Příjemný nedělní večer.

S pozdravem

H. Troppová

____________________________________________________________________________

13

Dobrý den,

posílám úkoly na druhý červnový týden! :-)

Vážení rodiče, v příloze e-mailu přeposílám dotazníkové šetření od pana ředitele, které se týká

hodnocení výuky na dálku. Prosím, přečtěte si nejprve soubor "K anketě".

Máte-li ve škole více dětí, je na Vás, zda vyplníte jeden nebo více dotazníků. Předem děkujeme.

 

12

Dobrý den

posílám úkoly na první červnový týden, to už dáme! :-)

Pokud Vás zajímá, jak to probíhá s dětmi ve škole, tak posílám krátký report. (Pokud ne, stačí přeskočit tento odstavec..;)

Každodenní dezinfikování a měření teploty je otravné, někdy nepříjemné, pro někoho stresující, a tak teploty skáčou na teploměru hodně různě, otázkou zůstává, jak dobře také bezkontaktní teploměry vlastně měří!! :-O:-D

Dodržování odstupů je dost komplikované, takže v naší skupině už se o to ani nesnažím, vyučovat přes roušku se také moc nedá, musela bych mít mikrofon, aby mi rozuměly děti i v poslední lavici. :-D 

Jinak učení zvládáme dobře, myslím, že zadané množství jsme zvládli poměrně v klidu, občas dáme i něco navíc. Například v pětiminutovkách jsme doplnili i str. 5 a 6. 

 

11

posílám úkoly na další týden.

Děkuji všem, kdo již potvrdili objednávku pracovních sešitů do páté třídy, kdo tak ještě neučinil, prosím o reakci do středy 27. 5. Děkuji.

Také děkuji všem, kdo již vyzvedli věci ze školy i těm, s kterými už jsem se domluvila na náhradním termínu.

 

10

https://us04web.zoom.us/j/5145010204?pwd=L2Q0MmIzWUphTjA5TmlWREo3MCt4QT09
Meeting ID: 514 501 0204
Password: 2121

9

Přeji hezký den.

Důležitá oprava - v dokumentu Žádost o zařazení žáka do učební skupiny ZŠ Dobřany  je špatně uvedený email pro odesílání žádostí. Prosím ty z vás, kteří budete posílat žádost elektronicky odešlete jej na - vitova.miroslava@seznam.cz

Děkuji všem rodičům, kteří vyplnili dotazník k internetové výuce. Z výsledků vyplývá, že o výuku na dálku zájem je, a tak bych ráda rozběhla setkání 2x týdně. Úterý a čtvrtek - vždy dvě 40 minutové hodiny za sebou s krátkou přestávkou, začátek stále od 10:00. Zůstane i odpolední úterní hodina, která je odpočinková a hravá. Dopolední hodiny budou pracovní a vysvětlující. Vím, že ne vždy se všichni budou moci připojit, pokusím se tedy shrnout setkání (co jsme vypracovali) na konci týdne. (Pokud mají děti svůj chytrý telefon a mohou se připojit na internet, myslím, že by se mohly naučit připojovat i samy.)

V úterý nás bude čekat vyhodnocení testů z minulého týdne (ČJ II. a PŘ II.) Zopakuji s dětmi slovesa určitá a neurčitá. Souvětí a větný vzorec, procvičíme si vyjmenovaná slova, vypracujeme nějaké cvičení z PS z matematiky.

 

V úterý 5. 5. odpoledne jsem s dětmi hrála AZ kvíz Junior. Kdo by si taky chtěl zahrát a třeba i někoho opravdu vyzvat na souboj, posílám odkaz na hru. https://decko.ceskatelevize.cz/az-kviz-junior

Ukazovala jsem dětem ještě jednu logickou hru, také s déčka. https://decko.ceskatelevize.cz/hry (Hádej, šunte) :-)

Mám radost, že děti vyplňují online testíky a posílám slíbenou další várku. :-)

VL II. - https://forms.gle/Nd85cnw9URpqwNjMA

M II. -  https://forms.gle/d9PCdJyGYxFaLoTP9

Úkoly 11. 5. - 15. 5.

ČJ

- PS pětiminutovky str. 26 a 27 - opakování vyjmenovaných slov a pozor na koncovky přítomných slovesných tvarů

- PS Hravá čítanka str. 60 - 63 (téma čas a Staroměstský orloj)

- PS Slohová výchova - str. 18 - tvorba Zprávy a co vyjadřuje; str. 19 - zopakuj si, jak se píše adresa

- ještě připomínám čtenářský deník, některým dětem při video hovoru jsem již řekla, že vybírat ho budu v září, ale stále platí mít přečtené minimálně dvě knihy a vytvořit zápis do čtenářského deníku (název, autor, hlavní postavy, obsah knihy - alespoň 5 vět, co se v knize odehrává a vlastní hodnocení knihy, co se mi líbilo, co se mi nelíbilo a proč, zápisek je veselejší, když je doplněný obrázkem)

M

- Pracovní listy z desek - Opakování str. 58 a jednu další stránku si vyber (myslím, že už nám jich moc nezbývá, ale něco asi najdeš ;)

- PS červený str. 60 (cv. 10 vypracujeme společně v úterý)

- početník str. 46 a 51

- další kapitola - opakování - Rozmnožování člověka - str. 58, 59 - někteří z žáků téma listovali již od začátku školního roku.. :-D , proto jsme kapitolu probírali trochu dopředu..

- připomeňte si, že stejně jako u zvířat při oplodnění musí dojít k splynutí samčích a samičích buněk. Jaké jsou samčí a samičí buňky u člověka? Jak se nazývá mužské a ženské pohlavní ústrojí? 

- kdo si zopakoval a myslí si, že ví, zkusí si vyplnit následující test, tak schválně, kdo bude mít úspěšnost 100%??? :-) 

8

Dobrý den :-D

_______________________________

Těším se na viděnou a slyšenou opět v úterý ve stejných časech.

Přeji klidný týden

S pozdravem

H. Troppová

____________________________________________________________________________

7

Krásný dobrý den.

Milí rodiče, milé děti, během tohoto týden jsme vyzkoušeli video hovor a myslím, že to "občerstvilo" nás všechny. Ráda bych tedy zachovala úterní termíny i v dalších týdnech. (Samozřejmě připojení je dobrovolné.) Dopolední setkání od 10:00 hodin (cca 30 - 40 min) a odpolední od 17:30 hodin opět (cca 30 - 40 min).

Odkaz na video hovory pošlu v během pondělí.

Děkuji za postupné vyplňování on-line testů. Gratuluji všem, kterým se podařilo získat plný počet bodů, v testu z ČJ se to podařilo 3 dětem a v testu z PŘ se to podařilo 4. Myslím, že si všichni vedli dobře, některé vyhodnocení by mohlo být vyšší, ale bohužel bodové hodnocení nedokážu nastavit tak, aby, když uděláte jednu chybu ve vícebodové otázce, jste ztratili jen jeden bod a ne všechny. Proto v následující várce testů z VL a M jsou otázky buď za 2 body nebo za 1 bod. :-)

Držím palce při plnění.

Matematika

https://forms.gle/brfB38mSbGjxdyTq9

Vlastivěda

https://forms.gle/qgK1QFmB4fWz46Lm7

 

Zároveň posílám úkoly na další týden (27.4. - 30.4.)

ČJ

- PS pětiminutovky str. 22 a 23 (B, L, M, P, S + V) + kontrola dle řešení

- pracovní list z desek str. 24 a 25

- PS Slohová výchova str. 14 a 15 (výlet můžeš vymyslet - například na rozpočet výdělku z Abecedy peněz - k dispozici máme cca 7000 Kč)

- PS Hravá čítanka - str. 52 - 54 - přečti si text + vyplň úkoly, zahraj si s někým s rodiny překládací hru (1-JAKÝ, 2-KDO, 3-CO DĚLÁ, 4-KDE, 5-KDY, 6-PROČ) :-D 

M

- v příloze posílám ke kontrole vyplněný pracovní list str. 57

- početník str. 42 a 43 dokončit, myslím, že máme již pár cvičení vyplněných, v příloze je pomocná tabulka převodů základních jednotek

- vyber si nějaký pracovní list s příklady z desek - vyplň jednu stranu

- uč. str. 68 a 69 - cv. 13 ústně, cv. 12,14, 15 do sešitu, u slovní úlohy nezapomeň na - zápis, výpočet, odpověď

- PS červený str. 58 - opakování

- uč. str. 54 - 57 - přečti si, v čem se liší člověk od živočichů a v čem jsme stejní

- do sešitu napiš 3 shody a 3 neshody Člověka a živočicha

VL

- zopakuj si kapitolku sv. Václava - do sešitu zapiš odpovědi na 5 otázek - z uč. str. 14

- uč. Alter - přečti si kapitolky ze strany 14 a 15 - Svatý Vojtěch a Oldřich a Božena - do sešitu vytvoř vlastní zápis (stačí stručný - nadpis a kdo to byl)

- PS fialový - Společnost - str. 35 cv. 3

AJ

Vážení rodiče, milé děti,

     příští týden budeme pokračovat v kapitole OBLEČENÍ. Unit 19. Podíváme se alespoň v našich představách k moři na pláž nebo na hory na lyže.

Učebnice str. 50, 51, nová slovíčka do slovníčku, přečíst cv. 1, 4, 5. Gramatika I am not wearing...by neměla dělat problémy.

PS str. 50, 51 celé. U cv. 3 stačí 2 slova v každém odstavci. 

Řešení opět dám na konci týdne na webové str. školy. 

_______________________________________________

Přeji pohodový a odpočinkový víkend.

S pozdravem

Hana Troppová

_____________________________________________________________________________

6

Dobrý den,

posílám informace a úkoly na tento týden. 

Děkuji za několik vyplněných testů z PŘ a ČJ. Doufám, že se postupně objeví další řešitelé, zatím si vedete dobře, někteří výborně. 

Vyplnění zabere jen chviličku. Znovu přikládám odkazy.

čj - https://forms.gle/mL7veqNR3sE8pLij9

př - https://forms.gle/86y3pjNJYGJcZ6DP7

V pátek se můžete těšit na další dva testíky - tentokráte z VL a M. 

Důležitou informací je plánované online setkání. Ráda bych vyzkoušela videohovor s dětmi přes aplikaci google zoom. Kolegyně, které již mají zkušenosti s touto aplikací, byly velmi spokojené a děti setkání hodně bavilo a měly radost, že se vidí s ostatními spolužáky. Proto bych vás rodiče chtěla požádat o prvotní pomoc při spojení. Plánovaná setkání jsou dvě, vždy na 30 minut - zítra v úterý v 10:00 a odpoledne v 17:30 (odpolední setkání je hlavně pro ty z vás, kdo dopoledne nejsou s dětmi doma). 

Úkoly na období (20. 4. - 24. 4.)

ČJ

- PS pětiminutovky str. 20 a 21 (vyjmenovaná slova B, L, M, P a S) + následná kontrola

- pracovní list z desek - str. 22 a 23

- PS Hravá čítanka - str. 48 - 51 - přečíst text + úkoly k textu (zopakuj si pádové otázky, pokud nevíš najdeš je v učebnici str. 48)

- PS Slohová výchova - charakteristika osobnosti str. 12 a 13

M

- pokračujeme v převodu jednotek délky a v jejich měření, tentokráte přidáme i kilometr - 1 kilometr = 1000 metrů!! POČETNÍK str. 40

- pracovní list z desek - opakování str. 57 (řešení pošlu v pátek, poté si bodově ohodnotíš svůj výkon)

- PS červený str. 56 a 57 - práce s osou souměrnosti

- zopakuj si kapitolu Pohyb a Potravní řetězec, přečti si zápisky v sešitě

- přečti si úvod v učebnici do další části - Poznáváme člověka a lidské tělo str. 52 a 53

- kdo je zvídavý a má rád různé pokusy a zajímavosti doporučuji tato videa 

https://www.youtube.com/playlist?list=PLJHHveFosbSxQ22mUYx85bP9whyXRn42b

VL

- zopakuj si probrané učivo uč. ALTER str. 5 - 11 (bude se ti hodit na opakovací testík)

- jak to bylo se svatým Václavem? Připomeň si tuto kapitolu uč. str. 12 a 13, kdy si v kalendáři připomínáme sv. Václava

- pobav se u veselých videí udatného národa českého (díl 8 - 13)

https://www.youtube.com/watch?v=6IH9Ct8oRSE&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=8 

AJ

- tento týden je opět příležitost dodělat resty, procvičovat, opakovat, podívat se na hry, písničky, příběhy - viz. tridy/tridy/skolni-rok-2019-2020/trida-4c/anglicky-jazyk/

+ UČ.: 52 -53 komiks - přečíst si a přeložit ústně

_____________________________

Ještě připomínám soutěž Dobřanské pohledy (leták dávám do přílohy).

Dobřanské pohledy pokračují v novém časovém horizontu takto: výběr výtvarných, literárních a fotografických děl bude prodloužen do 30. června 2020. O prázdninách by byla instalována výstava do svatého Víta a vyhodnocení děl by se konalo až na závěrečné dernisáži v druhé polovině září.

Přeji hezké pondělí a těším se na zítřejší online setkání.

S pozdravem

Hana Troppová

____________________________________________________________________________

5

Přeji dobrý den a hezký vstup do zkráceného týdne.

Předně doufám, že jste si užili Velikonoce a nabrali jste energii na další dny. 

Děkuji všem za zaslané fotografie mamutů, moc se všem povedly.

 

Úkoly na období (14. 4. - 17. 4.)

ČJ

- napište si diktát (inspirace modrý PS Drak str. 38)

- PS Hravá čítanka - str. 44 - 47 - přečíst text + úkoly k textu

- pracovní list z desek - tabulky číslo 2 a 3 - určit mluvnické kategorie podstatných jmen

- učebnice str. 92 (přečíst úvodní text) cv. 1, 2 a 3 ústně, cv. 4 písemně do sešitu

M

- PS početník str. 36 - cv. 1 - počítání se závorkami, cv. 2 - počítání bez závorek - dej pozor na pravidlo: Násobení a dělení má přednost před sčítáním a odčítáním, (cv. 3 jen pro zdatnější)

- pracovní list z desek - připomeň si převody jednotek délky - str. 60 - bez rovnic, 61 a 62

- do sešitu vymysli a vypočítej 4 příklady na písemné sčítání a 4 příklady na písemné odčítání (nezapomeň, že při odčítání musí být první číslo větší než to, které odečítáme) - použij alespoň trojciferná čísla, maximálně pěticiferná, kontrolu proveď na kalkulačce

- v příloze je matematický kvíz, schválně kolik se rovná čtvrtá řádka??? musím přiznat, že jsem se pěkně zapotila a měla jsem ho správně až na třetí pokus, v pátek pošlu řešení

- učebnice str. 50 a 51 - Všechny organismy jsou důležité (potravní řetězec) - přečíst text, do sešitu zapsat vysvětlení pojmů - producent, konzument, rozkladač; vymysli a zakresli do sešitu 2 potravní řetězce, kde bude kočka a káně (do řetězce mohou patřit i rostliny :-) 

 

VL

- PS fialový (Fraus) - str. 32 a 33 - opakování Slované a Velká Morava 

- učebnice ALTER přečíst str. 9, 10, 11, do sešitu odpovědět na první 4 otázky, doplnit obrázkem rotundy (např. rotunda sv. Petra a Pavla ve Starém Plzenci - v jakém stavebním slohu byla postavena?? :-)

VV 

- pro výtvarné a soutěživé duše s trochou angličtiny ...

https://ucebnice.fraus.cz/cs/nezavisle-stranky/soutez-muj-skritek?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=clientTemplate-bodyPartsAsMap-eso9categories-clientTemplate-bodyPartsAsMap-esoCode-2020-04-09

 

Ráda bych vyzkoušela kvízy přes google aplikace, v pátek bych vám zaslala odkaz k vyplnění, samozřejmě kvíz bude pro děti.  :-) Takový testík na dálku. 

Přeji hezký týden a ještě přikládám jeden video jarní pozdrav z naší domácí líhně (dětem jsem vyprávěla zážitky z líhnutí v minulém roce):-D

Pěkný den

S pozdravem

Hana Troppová

___________________________________________________________________________

4

Všem přeji hezký den,

děkuji za hladký průběh předání materiálů v minulém týdnu, nyní by je měli mít k dispozici již všichni žáci.

Blíží se nám další týden, tentokráte zkrácený. Věřím, že úkoly zmáknete raz dva a zbude vám i dětem čas na velikonoční radovánky (i když asi trochu v jiném stylu než-li každý rok).

Úkoly 6. 4. - 8. 4. 

ČJ

- PS Slohová výchova str 10 a 11 - téma moje rodina J

- pracovní list z desek - čj - str. 20 a 21 (vzory podst. jmen)

- pracovní list z desek - čj - tabulka na určování mluvnických kategorií u podstatných jmen číslo 1 (pád, číslo, rod a vzor)

M

- pracovní list z desek z matematiky, vyber si jaký chceš stačí jedna strana

- PS početník str. 38 (procvičování zlomků)

- geometrie - na list papíru narýsuj obrázek, pozor vše musí být narýsované! (použij pravítko, kružítko)

                       - na druhý list papíru načrtni tvar velikonočního vajíčka (přes celý papír) - jen obrys, vyzdob si ho geometrickými tvary,
                         nezapomeň  použít barvy J

- zopakovat učivo dvou posledních kapitol (rozmnožování a pohyb)

  - nech se od rodičů vyzkoušet (ústně) - schválně jakou známku získáš??? 

- přidávám stejný odkaz na cvičení jako v minulých týdnech, kdo cvičení již plnil, může si zopakovat ta, která mu nešla..

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1600-priroda-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik/1804-poznavame-zive-organismy?scroll=0

VL 

- pokračujeme v učebnici ALTER (z desek, které jste obdrželi ze školy) - přečíst - str. 6 - Velkomoravská říše a str. 7 a 8 Konstantin a Metoděj

   - Konstantina a Metoděje, určitě znáte, ale jednomu se říká jinak.. Jak? To zjistíš v textu..
       V kalendáři vyhledej, kdy slavíme státní svátek příchodu slovanských věrozvěstů..

- do sešitu zapiš nadpis Velkomoravská říše a odpověz na 4 otázky z učebnice

- zapiš i kapitolu Konstantin a Metoděj, také vypracuj jen 4 otázky, zpestři si sešit obrázkem.. třeba hlaholicí J

PČ 

- v deskách ze školy najdeš tři listy, kde se nachází kostra mamuta a jednoduchý návod, zvládneš ho sestavit???

  (jak dopadl můj mamut uvidíš na fotce v příloze :))) na podlepení doporučuji tenčí karton - třeba krabičku od čaje, ale možná bude stačit klasická čtvrtka, připevnění kostky na podložku mi moc nešlo, možná vymyslíš něco lepšího (těším se na vaše výtvory - pořiď fotku) 

Dále doporučuji odpočívat a hrát si.. ;)

- mrkni na stránky déčka a užij si barevné a hravé velikonoce, dá se tu najít třeba návod jako z vajíčka vytvořit hopík.. :-D

https://decko.ceskatelevize.cz/hry/velikonocni

Než se rozloučím, posílám pro děti (i rodiče) zpracované foto z loňského roku - tedy 3. C.

 https://staryplzenc.rajce.idnes.cz/skolni_rok_3.C/

Přeji krásné a pokud možno Veselé Velikonoce.

S pozdravem

Hana Troppová

____________________________________________________________________________

3

Dobrý den.

Vážení rodiče a milé děti, omlouvám se za špatně zadané úkoly z ČJ v minulém týdnu z učebnice a hlavně za neúměrné množství.
Co si žáci měli odnést, bylo určování slovesného způsobu – oznamovací, rozkazovací, podmiňovací. Proto se to pokusím napravit, a pokud někdo s učebnicí ještě nepracoval, zaměřte se prosím na žlutooranžové rámečky v učebnici str. 86 a 87, cv. 9 písemně do sešitu. Na str. 88 je zmínka o přítomném čase, vše až na podmiňovací způsob je opakování.

Blížíme se k začátku třetího týdne samostudia a dáme si ho hlavně procvičovací. (ČJ, AJ a M) ;-)

Chtěla bych požádat o vyzvednutí materiálů ve škole (předám z okna vedle hlavních vchodových dveří), připravila jsem pro děti pracovní listy na další týdny - z matematiky a češtiny, protože již máme hotové pracovní sešity a ráda bych prostřídala práci s učebnicí, jsou tam i materiály k vlastivědě. Postupně budu zadávat úkoly v pracovních listech z desek, buď dle čísla stran, nebo nechám děti si vybrat. Prosím nepracujte dopředu.

Materiály budou k vyzvednutí v PONDĚLÍ a v ÚTERÝ vždy od 8 hod do 12 hod. Prosím o odpověď, jestli se můžete zastavit a případně který den. Pokud by se vám to z jakýchkoliv důvodů nehodilo, ozvěte se, vymyslíme jiné řešení či jiný termín. Děkuji. J

Zároveň budu ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu, bude-li to v mých silách, pokusím se vašim potřebám přizpůsobit.

Dále v příloze posílám vzkaz pro děti. :-) Moc mě potěší, pokud mi odepíší. Varianty jsou různé – buď mohou napsat elektronicky přes e-mail nebo napíší vzkaz na papír a pošlete mi prosím jeho fotku.

Ještě bych chtěla nabídnout kreativní činnost, která se týká soutěže Dobřanské pohledy – více viz foto v příloze. Loni jsme za společné dílo 3. C vyhráli druhé místo. Letos to bude na jednotlivcích, děti se mohou zapojit různými způsoby – výtvarné dílo, literární dílo nebo fotografie.

 

Úkoly 30. 3. – 3. 4.

ČJ

-        Učebnice str. 90 cv. 24 a 26 ústně, cv. 25 opiš do sešitu, podtrhni slovesa a urči jejich způsob (oznamovací, rozkazovací, podmiňovací)

-        PS pětiminutovky str. 17 a 18 (vyjmenovaná slova po M, B+L+M)

-        PS Hravá čítanka str. 40 – 43 (40 – 41 přečíst text + úkoly k textu str. 42; str. 43 BONUS:)

-        PS SLOH – str. 8 a 9 dokončit kdo nemá, část jsme vyplnili už ve škole

-    Kdo má možnost - pěkné procvičování je na tomto odkazu, cvičení dle vlastního výběru (4. ročník)  https://www.gramar.in/cs/  (přihlašovací jméno je opět v příloze)

 

M

-        Procvičování zlomků – PS Početník str. 37 (většina dětí má sešit ve škole, předám ho v materiálech ze školy, někteří žáci mají sešit doma)
- a učebnice str. 60 cv. 9 a 10 řešení zapiš do sešitu (poznamenej str. učebnice a číslo cvičení)

-        PS červený (část geometrie) str. 50 a 51 – rýsování kružnice a kruh, je to opakování, stejně jako rovnoběžky a kolmice, ale kdo by tápal, tak je to pěkné vysvětlené v učebnici str. 82, 83

-        Vypracuj ještě jeden pracovní list z desek, dle svého výběru, stačí jedna strana :-)

-    Kdo má možnost pěkné procvičování je na těchto odkazech, doporučuji zlatka.in (finanční gramotnost), cvičení dle vlastního výběru
(pro 4. ročník)   https://www.zlatka.in/cs/

https://www.matika.in/cs/  (přihlašovací jméno je opět v příloze) 

 

PŘ 

-        Opakování kapitoly rozmnožování – přečíst si po sobě zápisky v sešitě a zkus poté převyprávět vlastními slovy (třeba rodičům, kamarádovi nebo sourozenci)

-       Přečti si otázky následující otázky a zkus si na ně odpovědět ano/ ne, po přečtení další kapitolky si zkus odpovědět znova, měl jsi první odpovědi správně??? 

o   Mohou se rostliny hýbat?

o   Jsou výtrusy rostlin velké?

o   Mají některé rostliny odpalovací zařízení?

o   Najdeme invazivní rostliny také v ČR?

o   Jsou netopýři savci?

o   Pohybují se živočichové ještě jinak než běháním, skákáním a létáním?

o   Jsou velryby a delfíni ryby?

o   Dovedou se houby samy pohybovat?

Jak je to správně se dočteš v kapitole učebnice str. 48 a 49 – POHYB, ústně si odpověz na otázky číslo 1, 2, 3 (mezi texty a obrázky)

-        Vytvoř zápisek do sešitu (stačí, když si odpovíš na otázky - Jak se pohybují rostliny? Jak se pohybují živočichové? Jak se pohybují houby?)

-    Opět přikládám stránky na procvičování.. https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1600-priroda-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik/1804-poznavame-zive-organismy?scroll=0

 

VL

-        Pozor změna učebnice, pro tento týden odložíme frauzovské materiály… v materiálech ze školy, který si vyzvednete nebo jste již dostali, je jiná učebnice na vlastivědu – ALTER - Obrazy ze starších českých dějin, budeme pro několik dalších týdnů pracovat s ní, prosím do učebnice nepsat, bude se na konci roku vracet spolu s ostatními učebnicemi.

-        V „nové“ učebnici ALTER přečíst kapitolku str. 5

-        Do sešitu zapsat nadpis – Kupec Sámo a odpovědět na čtyři otázky v učebnici

-        Opět přikládám stránky na procvičení https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1587-spolecnost-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik/1588-historie/1591-nasi-predkove?scroll=94 

 

________________________

 

    Ještě přikládám nabídku od vedení:

Horká linka školní psycholožky

(Sdělení ZŠ Dobřany)

Vážení rodiče,

uvědomujeme si, že domácí výuka nese mnohá úskalí, na která nikdo nebyl předem připraven. Mnohdy to bývá psychicky náročné nejen pro rodiče, ale i pro děti, které se musí adaptovat na jiný režim. V případě, že by někdo z rodičů potřeboval konzultovat postup při práci s dětmi či jiné obtíže související s touto náročnou situací, můžete se telefonicky kontaktovat se školní psycholožkou Dr. Andreou Štětkovou. Napište SMS na telefonní číslo 606 960 818 a zanechte krátký vzkaz. Paní psycholožka se s vámi spojí ihned, jak to bude možné. Domluví si s vámi čas telefonické konzultace, ve které si budete moci v klidu vše prokomunikovat.

 

  Děkuji za Vaši práci, vím, že to teď jako rodiče a učitelé zároveň máte velmi obtížné. Držím Vám palce.

Pokud byste měli dotaz k učivu nebo jinou připomínku, určitě se na mne kdykoliv obraťte.

Poprosím o reakci, zda byste se mohli zastavit ve škole pro připravené materiály a případně kdy nebo najdeme jiný termín či řešení, jak jsem již zmiňovala.

Přeji krásný víkend, snad bude trochu teplejší než tento týden.

Se srdečným pozdravem Hana Troppová

_____________________________________________________________________________

2

Přeji všem dobrý den, rodičům i dětem.

Především doufám, že se Vám daří v rámci možností dobře, že jste zdraví a že nepodléháte pesimismu. Na odlehčení posílám něco pro pobavení - https://www.youtube.com/watch?v=CDnXCPt9Njw

Zároveň si uvědomuji, že škola a učení teď není nejdůležitější věcí na světě, možná mnoho z Vás řeší nelehké životní situace, proto bych ráda zmínila, že pokud nezvládáte úkoly, které dětem zadávám, upravte si ho dle Vašeho uvážení. Všem, kteří poctivě pracují děkuji. 

 

I když teď nejsem s dětmi ve třídě, pilně se připravuji každý den. Procházela jsem (a stále procházím) mnoho zajímavých webových stránek a portálů, které by nám pomohly doplnit procvičování a opakování, ideálně zábavnou formou. Zároveň formou, která má smysl. Určitě není třeba si stahovat online učebnice, postačí ty, které si přinesly děti ze školy. Po očku sleduji i vysílání čt2 - učí-telka a myslím, že je to moc hezky zpracované. :-)

 

Seznam úkolů na týden od 23. 3. - 27. 3. 2020

ČJ - vzory podstatných jmen jsou splněním úkolů z minulého týdne probrané a snad i procvičené (doufám, že se všem dařilo:), podíváme se tedy na další kapitolu a tím budou slovesa (několik cvičení bylo i v pracovním listě z minulého týdne)

- uč. str. 84 - 89 - vždy si přečíst text (84 a 88) a postupně plnit úkoly, v těch, kde se má něco zapsat použít sešit, až narazíte na oranžový rámeček s textem - přečíst několikrát a naučit se ho! (doporučení - PO str. 84 a 85, pak každý den jednu stránku)

- diktát - str. 91 cv. 30 (rodiče diktují, žák píše, kontrola dle učebnice, žáci se mohou sami ohodnotit nebo i rodiče:)

- kromě učebnice procvičovat v Pětiminutovkách vyjmenovaná slova - B a L str. 13 - 16, každý den 2 až 3 sloupečky (klíč k řešení najdete na konci sešitu a prosím ověřte správnost až po vyplnění)

- Hravá čítanka str. 32 - 35 (přečíst text a splnit navazující úkoly)

 

M - navážeme na započaté učivo před uzavřením školy a to na zlomky, uč. str. 56 jsme vypracovali společně - prosím zopakovat, dále pak cvičení ze stran 57, 58 a 59 splnit a zapsat řešení do sešitu (procvičení zápisu zlomku).

- procvičit písemné násobení a dělení - počítat do sešitu - příklady jsou v uč. str. 48 cv. 6 celé a str. 51 cv. 2 - tři sloupečky dle svého výběru (zdatní počtáři se nemusí šetřit)

- geometrie - PS str. 48 a 49 - rýsujeme rovnoběžky a kolmice, procházející daným bodem

 

NĚCO NAVÍC ;-) (není povinné)

Ráda bych Vám a dětem doporučila jako online procvičování webové stránky ... procvičování je rozdělené do jednotlivých ročníků a témat, kromě cvičení jsou tam i hry.

https://www.gramar.in/cs/ 

https://www.zlatka.in/cs/

https://www.matika.in/cs/

Na těchto stránkách jsem založila naši virtuální třídu - 4. CB-)  

Když se děti na kterékoliv stránce přihlásí (přihlašovací jméno je uvedeno v příloze), všechny úkoly a hry se vždy po splnění rovnou vyhodnotí a uloží, zároveň se mě jako učiteli zobrazí, jak jednotliví žáci postupují, co se jim daří a co ne. :) 

Prostřednictvím toho portálu mohu s dětmi komunikovat, přes zprávy po přihlášení. Doporučuji po přihlášení nastavit i přihlašovací heslo. Máte-li tedy možnost, aby děti pracovaly na počítači s internetem, věřím že je to bude bavit  :-)   

 

 - kapitolu - Dýchání - zopakovat, doufám, že se dětem podařil nějaký zápisek do sešitu

- další kapitola je rozmnožování - uč. str. 46 a 47 - pečlivě předčíst, zamyslet se nad doplňujícími otázkami, pro zjednodušení jsem připravila zápis do sešitu (viz příloha), pokud máte možnost vytisknout a nalepit nebo opsat nebo si klidně děti mohou napsat informace podle svého výběru

- jako zpestření výuky přikládám odkaz na portál škola s nadhledem, kde mají pěkná cvičení, která obsahují tématicky i něco navíc, děti znají ze školy (pokud by vám nefungovaly cvičení, zkuste otevřít v jiném prohlížeči, občas to zlobí) 

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1600-priroda-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik/1804-poznavame-zive-organismy?scroll=0

 

VL - musím přiznat, že mne mrzí, že přicházím o historickou část vlastivědy s dětmi, těšila jsem se na ni od září, ale nevadí... 

- opakování minulé kapitoly - Keltové, Germáni a příchod Slovanů

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/1587-spolecnost-clovek-a-jeho-svet/1586-4-rocnik/1588-historie/1591-nasi-predkove?scroll=94 

- PS str. 31 cv. 3, 

- uč. str. 62 a 63 přečíst

- do sešitu zaznamenat nadpisy z učebnice a zajímavost, kterou si zapamatovali při čtení textu

- přikládám odkaz na vtipná, ale zároveň poučná videa - dějiny udatného českého národa (sledovat díly 1 - 7:) 

 https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

 

AJ - posílám i úkoly od paní učitelky na angličtinu, záměrně přeskočila kapitolu čas, která je poměrně obtížná, čeká Vás tedy kapitola o oblečení. 8-)

- Uč. i PS str. 46-47. Z učebnice přepsat slovíčka do slovníčku a naučit se je, přečíst a přeložit texty v učebnici + vyplnit cvičení v PS. 

- Do školního sešitu nakreslit 3 postavy - sebe/člena rodiny/modelku a popsat, co má na sobě - anglicky. ;-)

 

Asi jsem Vás zahltila, ale úkoly jsou na celý příští týden, prosím zkuste opět pracovat průběžně. V pátek 27. 3. můžete očekávat zadání dalších úkolů na týden od 30. 3. do 3. 4. 2020, uvidíme, jak dlouho toto opatření potrvá. Máte svůj tip, kdy se děti vrátí do školy???

 

Pro matematické borce ještě tento odkaz ...

https://www.matematickyklokan.net/index.php/sborniky

 

Čtení může být dobrý skutek...

Ještě nabízím tuto stránku, která je spojená s dobrým skutkem... více na.. https://www.ctenipomaha.cz/

Pokud děti přečtou nějakou knihu ze seznamu knih na těchto stránkách, zaregistrují se a splní test, který se k dané knížce váže, získají splněním testu na svůj účet kredit, což je 50 Kč v realitě a ty pak mohou přidělit na charitu dle svého výběru.

Kdybyste měli jakýkoliv dotaz, neváhejte se na mne obrátit.

Přeji všem hodně zdraví, pevných nervů a optimistického myšlení.

Krásný den a víkend.

S pozdravem

Hana Troppová

____________________________________________________________________________

1

Vážení rodiče a milé děti,

připomínám vám touto formou úkoly, které jsme si společně zadali před uzavřením školy. Pracujte prosím průběžně. 

ÚKOLY DO 20. 3. 2020

ČJ

  • Pětiminutovky - průběžně doplňovat chybějící sloupečky od str. 31 do
    str. 50, správné řešení pro kontrolu naleznete v zadní části sešitu
  • PS - modrý - drak - postupně dokončit sešit a opět ověřit správnost dle řešení na konci sešitu
  • vyplnit rozdaný pracovní list
  • PS - Hravá čítanka str. 28 - 31 přečíst text a doplnit navazující cvičení
  • PS - Slohová výchova str. 4 - 7

M

  • PS str. 44 - 47 (pracovat dle zadání)
  • vyplnit rozdané pracovní listy (slovní úlohy a matematické rébusy) 

  • opakovat učivo uč. str. 40 - 43
  • nová kapitolka str. 44 - 45 - přečíst v učebnici a vytvořit zápisek do sešitu

VL

  • opakovat učivo uč. str. 57 - 59
  • nová kapitolka str. 60 - 61 přečíst
  • PS str. 30 vyplnit podle informací z přečtené kapitoly

 

Přeji hodně zdaru při plnění a nezapomínejte si mýt ruce.. :D 

https://www.youtube.com/watch?v=_Qam9gmjQMA