Obsah

vyučující: Blanka Eisenhammerová

email: eisebl@seznam.cz

pokud budete potřebovat něco řešit po telefonu, pošlete své telefonní číslo emailem, ozvu se co nejdříve

XV. období 22. – 26. 6. (opakovací)

Učivo: opakování dějin 19. století

  • doplňte si učivo, které jste v posledních týdnech nestihli
  • dobrovolná práce pro zájemce: můžete si přečíst kapitoly o emancipaci žen (UČ s. 120, 121) a o sportu (UČ s. 128, 129)
  • sešity ani hotové pracovní listy nevyhazujte, budou se hodit v září na opakování; kdo má v sešitě dost místa, může v něm pokračovat příští školní rok
  • děkuji všem, kteří aktivně pracovali, užijte si prázdniny a v září se těším na shledanou!

XIV. období 15. – 19. 6.

Učivo: 1) využití elektřiny

2) technika a doprava na přelomu 19. a 20. století

1) podle učebnice s. 124 a 125 si zapište nejdůležitější informace o těchto vynálezcích: T. A. Edison, N. Tesla, (A. G. Bell), F. Křižík

2) Vyberte si dvě témata, která vás zajímají, a podívejte se na videa:

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-vynalezena-zarovka-21-rijen-150697

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-lide-zacali-jezdit-auty-1-rijen-150672

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-clovek-poprve-letel-letadlem-17-prosinec-150782

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byl-patentovan-telefon-7-brezen-151127

XIII. období 8. – 12. 6.

Učivo: 1) Habsburská monarchie na začátku 20. století

2) věda na přelomu 19. a 20. století

  1. podle učebnice s. 118, 119 si zapište do sešitu, kdo měl podle reformy z roku 1907 volební právo a jaké politické strany měly nejvíce voličů
  2. podle učebnice s. 122 a 123 si zapište jména nejvýznamnějších vědců z období přelomu století a jejich vynálezy nebo obory, kterými se zabývali; stručný přehled najdete i v prezentaci:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/90918

  1. koho téma zajímá, může se podívat na dvě videa:

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-se-narodila-marie-curie-skodowska-7-listopad-1867-153167

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-svet-poznal-puvodce-tuberkulozy-24-brezen-1882-152907

XII. období 1. – 5. 6. (opakovací)

Učivo: Národní divadlo a české umění 2. poloviny 19. století

  • malý úkol na tento týden – podle krátkého videa nebo podle prezentací nebo podle učebnice s. 110 – 111 si zapište základní údaje o výstavbě Národního divadla a kteří významní umělci se podíleli na jeho výzdobě

https://edu.ceskatelevize.cz/narodni-divadlo-5e441a90f2ae77328d0a6db8

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/61692

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/116947

XI. období 25. – 29. 5.

Učivo:  1) Vztahy mezi Čechy a Němci v Rakousko-Uhersku

2) Postavení Židů v Rakousko-Uhersku

 podle učebnice s. 106 – 109 vytvořte myšlenkové mapy (návrh je v přiloženém PL); komu myšlenkové mapy nevyhovují, napíše si stručný zápis do sešitu; hotové můžete vyfotit a poslat (dobrovolně)

myšlenkové mapy 8.dot (93.5 kB)

X. období 18. – 22. 5.

Učivo:  1) Úspěchy a prohry české politiky

2) Česká společnost se učí podnikat

- podle zadání v PL si přečtěte texty v učebnici a napište si zápis do sešitu; hotovou práci můžete (nemusíte) poslat ke kontrole

- podívejte se na krátký film:

https://edu.ceskatelevize.cz/starocesi-a-mladocesi-5e441a90f2ae77328d0a6dc2

úspěchy a prohry české politiky, česká společnost se učí podnikat.dot (73.5 kB)

IX. období 11. – 15. 5. (opakovací)

Učivo: vznik Rakousko-Uherska

  1. Dokončete práci z minulých období. Kdo mi dosud neposlal hotové práce, může je zaslat dodatečně (sjednocení Itálie a Německa, občanská válka v USA a kolonialismus).
  2. Dobrovolně si pusťte dvě krátká videa z cyklu Dějiny českého udatného národa:

https://edu.ceskatelevize.cz/bachuv-absolutismus-5e441a8ff2ae77328d0a6db1

https://edu.ceskatelevize.cz/vznik-rakouska-uherska-5e441a90f2ae77328d0a6db6

VIII. období 4. – 7. 5.

Učivo: vznik Rakousko-Uherska

  1. Dobrovolně – vyplňte si PL Opakování 2. poloviny 19. století, list neposílejte, ale použijte k testu.
  2. Vyplňte test na www.fred.fraus. Při testu můžete používat opakovací list nebo sešit. Test vypracujte do 10. 5.
  3. Prostudute si prezentaci Rakousko-Uhersko, dva státy v jednom, zapište si zápis (z prezentace nebo z uč. s. 100, 101); práci můžete dokončit příští týden.

Opakování- 2. pol. 19.st..dot (25.5 kB)

RAKOUSKO - UHERSKO dva státy v jednom.pdf (1.3 MB)

VII. období 27. – 30. 4.

Učivo: Kolonialismus

  1. přečtěte si text v PL a prostudujte učebnici s. 92 – 97
  2. udělejte si zápis do sešitu (pokyny v PL)
  3. vyplňte úkoly v PL a pošlete mailem                                        IMPERIALISMUS A KOLONIALISMUS.docx (75.98 kB)

VI. období 20. – 24. 4. (opakovací)

Učivo: situace Indiánů v USA (dobrovolné)

  1. dokončete práci z minulých období
  2. dobrovolně zjistěte (podle dokumentu a podle internetu), jaká byla situace Indiánů v USA, stručně zapište do sešitu

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-bitvy-u-little-bighornu-25-cerven-152642

3. Prosím o dobrovolné vyplnění dotazníku k distančnímu vzdělávání. Svými názory můžete ovlivnit, jak budou vypadat zadávané práce v dalších týdnech.  Vyplněný dotazník nebo jen odpovědi ve tvaru 1a), 2b) apod. mi pošlete na mail. Děkuji všem, kteří se zapojí.

DOTAZNÍK NA DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ.docx (16.46 kB)

V. období 14. – 17. 4.

Učivo: Občanská válka v USA

  1. Přečtěte si v učebnici s. 88, 89 a vyplňte PL (prosím poslat), zapište nebo nalepte si zápis do sešitu.

OBČANSKÁ VÁLKA V USA PL.dot (107.5 kB)

  1. Podívejte se na dokument Den, který ukončil americkou občanskou válku; připište si do sešitu další podstatné nebo zajímavé informace.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-ktery-ukoncil-americkou-obcanskou-valku-9-duben-152582

  1. Zájemci se mohou podívat na prezentaci:

http://sablony.zsstitina.cz/sablony/PD_2/VY_12_INOVACE_B_PD_2.SADA_27.pdf

IV. období 6. – 8. 4.

Učivo: sjednocení Itálie a sjednocení Německa

- práce s mapou – příloha (vyřešené prosím pošlete mailem)

SJEDNOCENÍ IT A NĚM mapa.dot (26.5 kB)

- podle prezentace a podle učebnice s. 86, 87 si udělejte zápis do sešitu

Sjednocení Německa a Itálie.pdf (2.82 MB)

- podívejte se na dokument Den bitvy u Hradce Králové a zapište si o bitvě alespoň dvě informace do sešitu (dobrovolně)

https://www.slavne-dny.cz/episode/10011169/3-cervenec-den-bitvy-u-hradce-kralove

III. období 30. 3. – 3. 4.

Učivo: Opakování

dokončete práci z minulých období

II. období 23. – 27. 3. 2020

Učivo: Viktoriánská Anglie

Přečtěte si v učebnici s. 84 a 85, udělejte si zápis do sešitu, kdo chce vědět víc, podívá se na následující odkaz:

https://www.dejepis.com/ucebnice/britanie-za-vlady-kralovny-viktorie/

v sešitu bude: doba její vlády, proč byla Anglie v té době nejvyspělejší zemí světa (doložte konkrétními úspěchy), které kolonie Británii patřily (internet, příp. uč. s. 93),  problém Irska, konzervativci a liberálové, socialismus, případně postavení žen

dobrovolně – vyplňte PL a zašlete mailem

Viktoriánská Anglie PL.dot (23 kB)

 

I. období  11. – 20. 3. 2020

Domácí práce bude založena na studiu textových materiálů, prezentací, případně krátkých videí. Z každého tématu vytvoříte zápis do sešitu, ty budu vyžadovat po návratu do školy.

Učivo:1)  Modernizace Evropy ve 2. polovině 19. století

2) Impresionismus a realismus

Ad 1) přečtěte si text v příloze, pokud máte možnost, vytiskněte, vyplňte a nalepte do sešitu tabulku. Pokud nemůžete tisknout, napište si do sešitu výpisky z textu tak, aby výpisky obsahovaly odpovědi na otázky z tabulky.

Modernizace v Evropě samostudium.docx (20.21 kB)

Ad 2) podle učebnice s. 83 a podle přiložených prezentací si zapište do sešitu znaky impresionismu a realismu v malířství, u impresionismu i dva nejznámější představitele

Impresionismus: https://slideplayer.cz/slide/3310296/

https://slideplayer.cz/slide/3662516/

realismus: https://dum.rvp.cz/materialy/romantismus-realismus.html  (pouze sl. 20 – 25)