Obsah

Pokud budete mít jakýkoli dotaz k učivu, k průběhu výuky a pod., kontaktujte mě na e-mailu: LPalkoska@seznam.cz

Zadání učiva na období 22. 6. - 26. 6.

Děkuji vše, kteří mi pravidelně posíláte práci z češtiny. Jsme na konci, čeká nás závěrečný týden. Pracovní listy z minulého týdne byly většinou v pořádku, pokud nám zbyde čas, probereme vše na konzultaci ve středu. 

1. Mluvnice

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu 

řešení.docx (23.01 kB)

V pracovní sešitu vypracujte všechna cvičení na straně 47. 

2. Sloh

Napiště úvahu na téma: Učení z domova v 2. pololetí. Rozsah min. 20 vět, hotovou práci mi zašlete do konce týdne na mail.

 

Zadání učiva na období 15. 6. - 19. 6.

1. Mluvnice

kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu 

Řešení PS Čj .docx (16.71 kB)

 

Vypracujte v pracovním sešitu strany (celé): 39, 45, 46

 

Problematice souvětí, grafů a větných členům se budeme věnovat na konzultaci z ČJ  18. 6. 

 

2. sloh - úvaha

Vypracujte pracovní list a zašlete mi ho ke kontrole do konce týdne. 

Úvaha pracovní list.docx (7.56 MB)

 

Zadání učiva na období 8. 6. - 12. 6.

Tento týden se po dlouhé době otevírá také 2. stupeň ZŠ, máme možnost se společně vidět v pátek 12. 6. Informace dostali vaši rodiče před víkendem.

1. Mluvnice

kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu 

Řešení PS.docx (22.65 kB)

Vypracujte:

Rozbor souvětí - pracovní sešit str. 37 cv. 3 (posledních 6 souvětí)

Opakování mluvnice - pracovní sešit str. 43 a 44 (celé)

 

Problematiku rozboru souvětí budeme řešit při konzultacích v pátek.

 

2. sloh - úvaha

Vypracujte pracovní list a zašlete mi ho ke kontrole do konce týdne. 

Úvaha+-+práce+s+textem.docx (2.14 MB)

 

 

Zadání učiva na období 1. 6. - 5. 6. 2020

1. Mluvnice 

kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu 

Kontrola PS.docx (16.02 kB)

 

Rozbor souvětí

podle videa si zopakujte postup: 

https://www.youtube.com/watch?v=n-e4EFkNCDA

https://www.youtube.com/watch?v=zcLApEvZXI0&t=2s

a vypracujte cvičení v pracovním sešitu:str. 37 cv. 3 - prvních 6 vět

Mluvnici se budeme věnovat v on-line hodině ve středu od 11 hodin.

 

 

Opakování mluvnice:

pracovní sešit str. 42 cv. 4, 5, 6, 7

 

2. sloh - úvaha

Podívejte se na video

https://www.youtube.com/watch?v=yhp2vrdaClc&t=35s

a poté vypracujte pracovní list. Ten do konce týdne pošlete na mail.

Úvaha.docx (15.97 kB)

 

Zadání učiva na období 25.5. - 29.5.

1. Mluvnice 

kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu str. 35 cv. 2 a, b

Kontrola PS.docx (13.87 kB)

 

Souřadně spojené vedlejší věty - nová látka

Podle přílohy si vypracujte výpisky do školního sešitu:

Souřadně spojené vedlejší věty výpisky.docx (14.33 kB)

a vypracujte v pracovním sešitu: str. 36 cv. 1, str 37 cv. 2

Mluvnici se budeme věnovat v on-line hodině ve středu od 11 hodin. 

https://meet.vpsfree.cz/Čeština8.C

 

2. pravopis

do školního sešitu si napište diktát, postupujte podle pokynů v odkazu:

https://www.pravopisne.cz/2011/09/zvukovy-diktat-uvodni-diktat/ 

 

3. sloh - líčení

Instrukce, jak postupovat, naleznete v přiloženém dokumentu, hotové líčení buď napsané v počítači, nebo psané ručně (naskenované nebo čitelně vyfocené) zašlete do konce týdne na mail. 

Líčení, závěrečná práce.docx (131.93 kB)

 

 

Zadání učiva na období 18. 5. - 22. 5. 2020

1. Mluvnice 

kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu: str. 34, cv. 3, str. 35, cv. 1

Kontrola PS 2.docx (14.46 kB)

 

procvičování

Vypracujte v pracovním sešitu:

str. 35 cv. 2 a, b

str. 36 cv. 3

Pro zájemce nabízím on-line výuku ve středu od 11 hodin, při které se budeme společně věnovat těmto cvičením (cv. 2 a již máme hotové, budeme pokračovat dále)

 

2. Jazykový rozbor

Klikni na odkaz a vyplň jazykový rozbor:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfFkEAjJAebbNc-WIJSujcHog7XUHMfcErJRdkNWHYYlNFPJg/viewform?usp=sf_link

 

3. Sloh

Vyplněný pracovaní list mi pošlete do konce týdne na mail:

Líčení III.doc (886.5 kB)

 

 

Zadání učiva na období 11. 5. - 15. 5. 2020

1. Mluvnice - kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu str. 33 cvičení 1:

Pracovní sešit s řešením

 

2. Graf souvětí

Podívejte se na video, je v něm vysvětleno na praktickém příkladu, jak se tvoří graf souvětí:

https://www.youtube.com/watch?v=n-e4EFkNCDA

V pracovním sešitu vypracujte cvičení: str: 34 cvičení 3 a str. 35 cvičení 1

 

Kdo se nepřipojí, vypracuje cvičení samostatně. 

 

3. Sloh - líčení

Četl jsem některé práce z minulého týdne, posílal jsem vám na mail reakci (ostatním pošlu během týdne). Celkově platí, že se v líčení nemusíte bát rozepsat. Vyjadřujete své osobní pocity, dojmy z určité situace. Snažte se co nejpřesněji vystihnout danou situaci. 

Vyplněný pracovaní list mi pošlete do konce týdne na mail:

Líčení pracovní list II.docx (455.3 kB)

 

 

Zadání učiva na období 4. 5. - 7. 5. 2020

Chálím všechny, kteří mi poslali zadanou práci z minulého týdne, literatura u všech byla v pořádku, ve škole si vše zhodnotíme a to nejdůležitější zopakujeme. Věřím, že jste si něco o Shakespearovi zapamatovali. 

Hodnocení mluvnice vám budu posílat průběžně v týdnu. 

Ostatním, kteří jakékoli úkoly nevypravovali, doporučuji vše dodělat, nenechte si práci nahromadit a pracujte. Je to stejné, jak kdybyste chodili do školy. Pokud práci nestíháte, dejte mi vědět a domluvíme se společně na jiném postupu. 

 

1. Mluvnice  

Přikládám novou teorii k prostudování - vytvořte si zápis do sešitu (můžete si text vytisknout a nalepit)

Psaní čárky

a vypracujte cvičení v pracovním sešitu: 

strana  33 cvičení 1, 2a, b.

K této problematice nabízím pro zájemce on-line vyučování ve středu 6. května od 11 hodin.

 

V této hodině budeme řešit výše uvedené cvičení v pracovním sešitu. Kdo se nepřipojí, vypracuje cvičení samostatně. 

 

2. Sloh - líčení

Vypracujte do konce týdne pracovní list a pošlete mi ho ke kontrole na mail. Pracovní list obsahuje také teorii k novému slohovému útvaru - líčení.   

Líčení.docx (443.77 kB)

 

Zadání učiva na období 27.4. - 30.4. 2020

Ahoj všichni z 8. C! Chtěl bych pochválit všechny, kteří doma pilně pracují, některým už jsem posílal výsledky rozboru, ostatním napíšu během týdne. 

Bohužel velká část třídy mi nevypracovala ani rozbor, ani literaturu. Pokud nastal jakýkoli problém s vypracováváním učiva, kontaktujte mě a domluvíme se. Chtěl bych upozornit, že pokud teď nebudete pracovat, jen velmi obtížně budete potom ve škole vše dohánět!!! 

Všechny úkoly byste měli vypracovat nejpozději do neděle 3. května!

Vydržte zdraví a pilně pracujte na úkolech :) 

1. Poměry mezi hlavními větami

V odkazu najdete procvičování zaměřené na poměry: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSePY73APUXQAROs8P2jdT44OdekevsqarlPUC6zz6SZ_AArGw/viewform?usp=sf_link

 

2. Procvičování v pracovním sešitu:

V pracovním sešitu vypracuj cvičení:

strana 32 cvičení 3 a 4

strana 33 cvičení 5

 

3. Literatura

Vypracujte pracovní list a odešlete mi ho mailem ke kontrole.

Shakespeare - opakování.docx (552.24 kB)

 

Zadání učiva na období 20.4. - 24.4. 2020

Nové učivo na další týden:

1. Kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu:

str. 30 cvičení 1 (a, b, c)

Pracovní sešit s řešením

 

2. Jazykový rozbor

V odkazu najdete jazykový rozbor, vypracujte v elektronické podobě, s aplikací jste již pracovali. Pokud by nastal nějký technický problém, napište, pomůžu.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScH7-TfSLmzUfGCYbpQ0hbhy27QsN1WG_E2XOVJYPewxOVYJQ/viewform?usp=sf_link

 

3. Literatura

Vypracujte pracovní list Romeo a Julie a pošlete mi ho na mail. Pokud můžete, vypracujte list v elektronické podobě, lépe se kontroluje. 

Romeo a Julie PL

 

4. Pravopis

Dobrovolný úkol - procvičování pravopisu. Kdo nechce vyjít ze cviku v pravopisnu, může si vypracovávat cvičení na tomto odkazu. Kdyby nebylo jasné řešení, napište. 

https://www.umimecesky.cz/diktaty-8-trida

 

Zadání učiva na období 14.4. - 17.4. 2020

Zdravím všechny z 8. C. Doufám, že jste si užili Velikonoce a můžete se zase pustit do další práce do školy :) 

1. Přehrajte si video: 

https://studium.vpohode.cz/kurz/86/lekce/169

Obsahuje opakování pojmů, které byste měli už znát. Také ale uslyšíte o poměrech mezi hlavními větami.

2. Nová látka - poměry mezi hlavními větami

Poměry, které znáte už z učiva o několikanásobných větných členech, jsou zde stejné. Navíc přibyde poměr příčinný. 

Podle učebnice ČJ str. 118  - 124 si vypracujte do sešitů na mluvnici výpisky ze žlutých rámečků - uveďte si název poměru (v učebnici naleznete poměr příčinný (důvodový) a vysvětlovací  - my ho budeme označovat jen jako příčinný),  spojovací výrazy, které jsou uvedené v učebnici a jednu nebo dvě věty jako příklad. Všechny žluté rámečky si pečlivě pročtěte, naučte se vyjmenovat poměry a pro ně typické spojovací výrazy. 

S pomocí učebnice vypracujte cvičení v pracovním sešitu  - str. 30 cvičení 1 (a, b, c) a str. 31 cvičení 2 (jen věty ze strany 31) 

Pokud budete mít s novou látkou problém, obraťte se na mě. 

3. Literatura

Četba - Romeo a Julie - dočtěte si zbytek dramatu, v příštím týdnu s ním budeme dál pracovat. 

 

Zadání učiva na období 6.4. - 8.4. 2020

Milí žáci, děkuji za vyplněný dotazník, odpovědi byly zajímavé a různorodé. Někteří z Vás odpověděli, že máte problém v pochopení nové látky, se zadáním úkolu a podobně. V takovém případě se nebojte a kontaktujte vyučujícího. Každý vyučující by měl mít na stránkách email a telefon. Pokud tomu tak není, kontaktujte mě. Všichni vyučující jsou připraveni na vaše dotazy každý den, kdy bychom byli běžně ve škola.

Mě samozřejmě můžete kontaktovat také, někteří už to využili, budu rád, když se nám společně povede některý z problémů vyřešit! 

Velká část z Vás si přála komunikovat přes Messenger - se mnou můžete komunikovat přes něj, pošlete mi zprávu, co nejrychleji Vám odpovím. (můj účet najdete velmi snadno).

Děkuji za průběžné zasílání Vaší práce, vydžte a pracujte dál, po návratu do školy vše, co doma uděláte, bude hodit. 

Můžete si také vypracovat prezentace na hudební výchovu. 

 

Celkově rozsah učiva na tenhle týden bude opět zkrácený, protože od čtvrtka Vás čekají prázdniny. Zkuste si práci rozvrhnout tak, abyste měli o prázdninách volno. 

1. Opakování - graf věty. 

Do školního sešitu vytvořte graf věty, popište jednotlivé větné členy. Poté si své řešení zkontrolujte podle videa (odkaz pod zadanou větou):

 

První velká zkušenost s masovou koncentrací tisíců zajatců nastala během první světové války.

https://www.youtube.com/watch?v=j9h7CorajcU&t=7s

 

Na velké lesní mýtině se odehrává divadlo.

https://www.youtube.com/watch?v=bpOEo9z9oOk

 

2. Věta a souvětí

Vypracujte první dvě cvičení a zkotrolujte. Pokud Vám není některé řešení jasné, napište mi, rád vysvětlím. 

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=8&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=02.+Skladba+v%C4%9Bt&topic=04.+Souv%C4%9Bt%C3%AD+sou%C5%99adn%C3%A9%2C+pod%C5%99adn%C3%A9%2C+v%C4%9Bta+jednoduch%C3%A1#selid

 

3. Literatura

Četba - Romeo a Julie

Na odkazu naleznete slavné drama Romeo a Julie. Přečtete si jej. Práci si rozložte na dvě poloviny - další týden bude také prostor pro čtení. Na první pohled je text dlouhý, ale není hustý. Kdyby se napsal běžnou formou, vešel by se na několik stránek. Všímejte si rozdílů u zápisu dramatu a prózy, kterou jste četli. 

https://web2.mlp.cz/koweb/00/03/54/27/71/romeo_a_julie.pdf

 

Zadání učiva na období 30. 3. - 3.4. 2020

Následující týden bude trošku jiný - práce nebude tolik! Naopak je během něj čas na doplnění a odeslání toho, co jste zatím nestihli. Chtěl bych pochválit všechny ty, kteří doma pracují a zaslali mi zadanou práci, také test na fredovi dopadl výborně! 

 

Rád bych zkusil i jiný způsob výuky, a proto bych vás chtěl poprosit o vyplnění krátkého dotazníku:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe__NBk89kjWw8sYEbHgBZfmng3Ce8e8TcyK0DT4FmO-BVIOw/viewform?usp=sf_link

 

Jste v kontaktu například přes nejrůznější sociální sitě se spolužáky? Pokud ano, zeptejte se jich, jestli doma pracují a posílají práci zpět vyučujícím. Stále jsem neviděl práci od několika spolužáků.

 

1. Kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu:

str. 29 cv. 6, 7 a str. 30 cv. 8 a 1

PS - 29, 30.docx (25.94 kB)

 

2. Pracovní list

Pracujte podle instrukcí v dokumentu, nejlépe vyplňujte přímo na počítači. 

 

 

3. Opakování

Samostatně si zopakujte teorii o větných členech a poměry mezi několikanásobnými větnými členy. 

 

Pokud jste během uplynulých dvou týdnů něco nestihli, je teď čas pro nápravu.

 

4. Dobrovolný úkol

Slohové cvičení na téma: Nejpovedenější apríl. Napište v počítači a pošlte na mail krátké vypravování. Nejlepší práce ocením malou jedničkou. 

 

 

Zadání učiva na období 23. 3. - 27.3. 2020

 

Děkuji za zasílání pracovních listů! Během týdne opravím a oznámkuji. Většina z vás mi úkoly zaslala. Pokud někdo nemůže pracovní listy posílat elektronicky, kontaktujte mě na telefonu 721 946 208 - domluvíme se na jiném způsobu odevzdávání. Potřebuji mít kontrolu, že zadanou práci plníte. 

 

Dále bych chtěl poprosit všechny, kteří mi posílají domácí práce, aby svoje soubory ukládali pod příjmením (Př: Novák - rozbor.doc). Děkuji.

 

1. Kontrola práce v pracovním sešitu

Podle přílohy si zkontrolujte vypracovaná cvičení v pracovním sešitu: 

str. 55 cvičení 3. a), b). Pokud není cokoli jasné, mohu dovysvětlit po mailu.

 

 

2. Pravopisné cvičení

Vypracujte do školního sešitu zvukový diktát (odkaz níže). Poté zobrazte řešení a zkontrolujte. Vypracujte opravu s odůvodněním. 

https://www.pravopisne.cz/2019/02/zvukovy-pravopisny-diktat-pro-stredni-skoly/

 

3. Souvětí souřadné a podřadné

Nejprve si otevřete přiložený soubor, projděte si teorii a udělejte zápis do školního sešitu: 

 

Poté vypracujte cvičení v pracovním sešitu - str. 29 cv. 6, 7 a str. 30 cv. 8 a 1.

 

4. Rozbor

Přes portál Fred (https://fred.fraus.cz/) bude zadán jazykový rozbor. Čas na vypracování bude do pátku 27. 3. 

 

5. Literatura 

Vypracujte pracovní listi - Drama. Obsahuje také novou teorii. Vyplněný pracovní list zašlete do konce týdne na mail: LPalkoska@seznam.cz

Zároveň si pracovní list uschovejte, po návratu do školy ho nalepíme do sešitů na literaturu, které mám u sebe. 

 

 

Pokračujte v domácí četbě a ve vyplňování pracovních listů. 

 

 

Zadání učiva na období 11. 3. - 20.3. 2020

1. Vypracujte následující cvičení: 

Pracovní sešit ČJ: str. 55 cvičení 3. a), b)

 

2. Do sešitu na pravopis z druhé strany přepište a doplňte cvičení:

Učebnice ČJ - str. 28 cvičení 6

 

3. Opakování - graf věty. 

Do školního sešitu vytvořte graf věty, popište jednotlivé větné členy. Poté si své řešení zkontrolujte podle videa (odkaz pod zadanou větou):

 

Naše maminka každý den kupuje čerstvé mléko. 

https://www.youtube.com/watch?v=ZUP4b0EhPzo

 

Rozšíření obchodu a dopravy vedlo v 18. století k rozvoji diplomatického práva.

https://www.youtube.com/watch?v=WzcJz8moWNI&t=39s

 

Malá okna propouštěla poslední zbytky zapadajícího slunce.

https://www.youtube.com/watch?v=4TmQeUMtKPw

 

4. Kontrola práce v pracovním sešitu

Během mé nepřítomnosti ve škole jste vypracovávali cvičení v pracovním sešitu. Podle přílohy si zkontrolujte své řešení, opravte chyby, pokud něco není jasné, napište mi mail. Cvičení jsou na stranách 63 - 65.

 

 

5. Jazykový rozbor

Vypracujte přiložený jazykový rozbor. Rozbor můžete vyplňovat elektronicky v počítači, nebo si ho vytiskněte a vyplňte ručně. Hotový rozbor mi pošlete na mail LPalkoska@seznam.cz do konce týdne. Můžete využít svůj mail, nebo mail rodičů. Pokud se rozhodnete pro ruční vyplnění, můžete mi rozbor naskenovat nebo vyfotit a poslat. Pokud to není možné, odevzdáte rozbor hned po nástupu do školy. 

 

 

6. Literatura - Gulliverovy cesty

Vypracujte pracovní list podle pokynů v něm a hotový opět pošlete na můj mail do konce týdne. Pro odevzdávání platí stejná pravidla jako u jazykového rozboru. 

 

 

Pokračujte v domácí četbě a ve vyplňování pracovních listů.