Aktuální počasí

Počasí dnes:

26. 10. 2020

zata

Bude převážně zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo, na horách a místy i v nižších polohách až skoro jasno. Denní teploty 10 až 14°C. Noční teploty 8 až 4°C.

Obsah

V českém jazyce by měly děti každý den číst, psát a opakovat probíranou látku. Pokud byste viděli, že se jim pletou psací písmena, nechejte je napsat řádku s problémovým písmenem - největší potíže zatím: napojování o a v na další písmena, pletou se písmena b a p, L, Z a S, z a r.

19. - 23.10

V tomto týdnu se zde potkáme s novým učivem o významu slov (podřazená a nadřazená slova, slova souřadná), tato problematika dětem většinou jde dobře. Zároveň stále opakujeme abecedu a řazení stále většího počtu slov dle abecedy, dále pak druhy vět a správná znaménka na konci věty. Diktát na straně 31 určitě rozdělíme na dvakrát, jeden den prosím napište slova, jiný den věty. Doporučuji každý den opsat z učebnice několik vět. Nedělejte učivo moc dopředu, rozložte je prosím na menší celky. Děkuji! 

V rámci online výuky budeme pracovat zejména s učebnicí, (pracujte tedy doma zejména s PS), ale také bude procvičovat jiným způsobem - nějaké hry atd. děti v rámci výuky budou psát na tabulku - je to dobře čitelné a viditelné. Pokud by psaly více vět, napíší je do sešitu. Děkuji!

  • PS - do str. 19
  • Učebnice - samostatně uč. s. 30/9 - napsat do sešitu čj (bílá písanka) - nezapomeňte prosím na podúkoly (čtverečky), zbylé strany se pokusím se co nejvíc probrat s dětmi online vzhledem k typu cvičení: výklad, rozhovory, povídání...). Jinak bychom měli probrat uč do str. 31.
  • Písanka: do str. 23
  • Čtení: Po - St - Pá: Kniha Kouzelná třáda: kapitoly Létající třída, V pavilonu u opic, Přejedená opice. (děti mohou zkusit převyprávět, či je zastavte uprostřed textu a zkoušejí domyslet pokračování - mohou vymyslet jiný konec, mohou Vám dávat otázky, jak jste poslouchali (ukazuje na porozumění textu). Můžeme se dětmi střídat po větách... Dále můžeme propopojit s jazykem (přečti větu oznamovací, najdeš tázací apod.) Také zkoušíme orientaci v textu (přečti 1. větu ve druhém odstavci...). 

        Úterý: přečíst, vyplnit a odeslat online formulář (zde), Pátek: četba vlastní oblíbené knihy

Druhy vět si mohou děti procvičit samostatně online zde: https://learningapps.org/watch?v=p1cjwdy1j20.

         

...................................................................................................................................

středa 14.10.

  • Učebnice (UČ) str. 25/18 (diktát vět do sešitu - bílá písanka). Prosím vynechat řádku a napsat datum. Prosím upozorněte děti na velká písmena na začátku věty a ukončení věty příslušným znaménkem. Zeptáme se jich, o který druh věty se jedná a které další druhy vět znají - mohou dát nějaké příklady. Ať si děti vždy po sobě toto zkontrolují. Dále dbáme na rozdělování jednotlivých slov.

 

  • Některé děti píší slova dohromady do mezer, v tomto případě doporučuji, abyste dětem napsali nějakou větu dohromady, děti najdou jednotlivá slova a čarou je od sebe oddělí. Následně přepíší správně. 

 

  • trénink - seřaď dle abecedy - napsat na lístečky alespoň 5 slov, děti seřadí (lehčí varianta), těžší variantou je, že děti číslují slova, která jsou za sebou již napsaná (děti se v tom hůře orintují - viz bílý sešit "písanka". Děti mohou řadit dle abecedy i své hračky atd. 

 

  • UČ 26/1 - přečíst si text a odpovědět na otázky.
  • UČ 26/2 - ústně vytvořit 3 věty (. ? !)

 

  • Písanka: s. 17 - opět kontrolujeme velká písmena na začátku věty a ukončení věty znaménkem. 

 

  • Čtení: přečíst si další v knize Kouzelná třída v zoo - po přečtení děti odpoví na otázky: např. Jaký druh papuška na děti promluvil? Proč byla Jasmína Bílá opravdu bílá?  Kdo si hrál na indiány a s čím? (Děti odpovádají celou větou :-)) Děti mohou zkoušet vymýšlet, co pak udělala paní učitelka, co by dělaly v její situaci... 

 

14. - 15.10.

  • Písanka do str. 17
  • Učebnice: do str. 27
  • Pracovní sešit: do str. 16.

Ve čtvrtek bych se s dětmi spojila online, procvičili bychom různou formou učivo druhů vět, abecedu, podíváme se do uč. str. 26, uděláme přepis do sešitu. 

....................................................................................................................................