Obsah
V českém jazyce by měly děti každý den číst, psát a opakovat probíranou látku. Pokud byste viděli, že se jim pletou psací písmena, nechejte je napsat řádku s problémovým písmenem - největší potíže zatím: napojování o a v na další písmena, pletou se písmena b a p, L, Z a S, z a r.
Český jazyk můžeme procvičovat a opakovat online např. zde:
Ahoj děti,
tento týden se budeme učit online již jen jednou, a to v pondělí 16. 11. Snad to bude opravdu naposledy!
V pondělí se tedy uvidíme online, v úterý si užijte volno a ve středu se moc těším na viděnou! :-)
Pondělí 16. 11.
- Online: UČ str. 38
- samostatně: PS 24/1 (+ červený čtvereček),
- Písanka 2/4
9. 11. - 13. 11.
Ahoj děti, zde je pro Vás připravena slíbená únikovka, kde si procvičíte znalosti ze všech předmětů :-)
Učivo: synonyma, antonyma, nově slova vícevýznamová
Pondělí
- online: opakování, UČ str. 35/8 a 9, sloh
- PS s. 22/7
- písanka str. 29
- čtení: Kouzelná třída (Zpátky ve škole)
Úterý
- online: Čtenářský deník, práce s textem, diktát, UČ 35/10 ústně
- uč. 35/10 písemně min. 3 věty do sešitu
- písanka str. 30
- Hravá čítanka str. 16 a 17
Středa
- online: Hravá čítanka str. 20, 21
- písanka 2 str. 1
- diktát str. 37/15 (první řádek)
- procvičování
Čtvrtek
- online: jazykolamy, UČ str. 36, PS str. 22/8
- písanka 2/2
- Hravá čítanka str. 18,19
Pátek
- online: UČ str. 37/13, 14; PS str. 23/9
- PS 23/10
- písanka 2/3
- diktát 35/15 - (druhý řádek)
- četba oblíbené knihy
Zeleně označené úkoly poprosím rodiče v průběhu či na konci týdne vyfotiť a poslat mi na whatapp, messenger či email. Moc děkuji!!!
2. 11. - 6. 11.
Zdravím! Tento týden nás čekají slova opačného významu (antonyma) a slova stejného významu (synonyma). Stále je však třeba opakovat, a proto si zopakujeme všichni: řadit slova dle abecedy, druhy vět a také slova nadřazená a podřazená.
Pondělí 2. 11.
- online (opakování probraného učiva, UČ str. 32/text + otázky, procvičování antonym)
- písanka s. 24
- Kouzelná třída: Kouzlo dobroty
- opakování abecedy
Úterý 3. 11.
- online (opakování učiva, UČ str. 33/2, 3, PS str. 20/1,2, procvičování)
- písanka s. 25
- Hravá čítanka str. 14 - 15
- opakování druhů vět
Středa 4. 11.
- online čtení: Čítanka Fraus str. 24 (F. Hrubín, Červená Karkulka)
- písanka s. 26
- UČ str. 33/4 do sešitu školního (nezapoměň vynechat řádku a napsat datum) + ústně červený čtvereček
Čtvrtek 5. 11.
- online kontrola úkolu ze středy, UČ str. 33/5 , UČ str. 34/práce s obrázkem, PS str. 20/3, 21/4
- písanka s. 27
- Kouzelná třída: Namydlené labutě
- opakování nadřazených a podřazených slov
Pátek: 6. 11.
- online kontrola práce v písankách, UČ. str. 34/6, 7, PS str. 21/5,6, opakování probraného učiva
- písanka s. 28
19. - 23.10
V tomto týdnu se zde potkáme s novým učivem o významu slov (podřazená a nadřazená slova, slova souřadná), tato problematika dětem většinou jde dobře. Zároveň stále opakujeme abecedu a řazení stále většího počtu slov dle abecedy, dále pak druhy vět a správná znaménka na konci věty. Diktát na straně 31 určitě rozdělíme na dvakrát, jeden den prosím napište slova, jiný den věty. Doporučuji každý den opsat z učebnice několik vět. Nedělejte učivo moc dopředu, rozložte je prosím na menší celky. Děkuji!
V rámci online výuky budeme pracovat zejména s učebnicí, (pracujte tedy doma zejména s PS), ale také bude procvičovat jiným způsobem - nějaké hry atd. děti v rámci výuky budou psát na tabulku - je to dobře čitelné a viditelné. Pokud by psaly více vět, napíší je do sešitu. Děkuji!
- PS - do str. 19
- Učebnice - samostatně uč. s. 30/9 - napsat do sešitu čj (bílá písanka) - nezapomeňte prosím na podúkoly (čtverečky), zbylé strany se pokusím se co nejvíc probrat s dětmi online vzhledem k typu cvičení: výklad, rozhovory, povídání...). Jinak bychom měli probrat uč do str. 31.
- Písanka: do str. 23
- Čtení: Po - St - Pá: Kniha Kouzelná třáda: kapitoly Létající třída, V pavilonu u opic, Přejedená opice. (děti mohou zkusit převyprávět, či je zastavte uprostřed textu a zkoušejí domyslet pokračování - mohou vymyslet jiný konec, mohou Vám dávat otázky, jak jste poslouchali (ukazuje na porozumění textu). Můžeme se dětmi střídat po větách... Dále můžeme propopojit s jazykem (přečti větu oznamovací, najdeš tázací apod.) Také zkoušíme orientaci v textu (přečti 1. větu ve druhém odstavci...).
Úterý: přečíst, vyplnit a odeslat online formulář (zde), Pátek: četba vlastní oblíbené knihy
Druhy vět si mohou děti procvičit samostatně online zde: https://learningapps.org/watch?v=p1cjwdy1j20.
...................................................................................................................................
středa 14.10.
- Učebnice (UČ) str. 25/18 (diktát vět do sešitu - bílá písanka). Prosím vynechat řádku a napsat datum. Prosím upozorněte děti na velká písmena na začátku věty a ukončení věty příslušným znaménkem. Zeptáme se jich, o který druh věty se jedná a které další druhy vět znají - mohou dát nějaké příklady. Ať si děti vždy po sobě toto zkontrolují. Dále dbáme na rozdělování jednotlivých slov.
- Některé děti píší slova dohromady do mezer, v tomto případě doporučuji, abyste dětem napsali nějakou větu dohromady, děti najdou jednotlivá slova a čarou je od sebe oddělí. Následně přepíší správně.
- trénink - seřaď dle abecedy - napsat na lístečky alespoň 5 slov, děti seřadí (lehčí varianta), těžší variantou je, že děti číslují slova, která jsou za sebou již napsaná (děti se v tom hůře orintují - viz bílý sešit "písanka". Děti mohou řadit dle abecedy i své hračky atd.
- UČ 26/1 - přečíst si text a odpovědět na otázky.
- UČ 26/2 - ústně vytvořit 3 věty (. ? !)
- Písanka: s. 17 - opět kontrolujeme velká písmena na začátku věty a ukončení věty znaménkem.
- Čtení: přečíst si další v knize Kouzelná třída v zoo - po přečtení děti odpoví na otázky: např. Jaký druh papuška na děti promluvil? Proč byla Jasmína Bílá opravdu bílá? Kdo si hrál na indiány a s čím? (Děti odpovádají celou větou :-)) Děti mohou zkoušet vymýšlet, co pak udělala paní učitelka, co by dělaly v její situaci...
14. - 15.10.
- Písanka do str. 17
- Učebnice: do str. 27
- Pracovní sešit: do str. 16.
Ve čtvrtek bych se s dětmi spojila online, procvičili bychom různou formou učivo druhů vět, abecedu, podíváme se do uč. str. 26, uděláme přepis do sešitu.
....................................................................................................................................