Obsah
V matematice stále procvičujeme + - s přechodem do 35. Pro počítání do 100 využijte stovkovou tabulku.
Webové stránky, kde lze matematiku procvičit:
Pondělí 16. 11.
online: PS 39/6, 7, 8 (pokud stihneme, tak část cv. 5)
9. 11. - 13. 11.
Pondělí
- online výuka: zápis slovní úlohy do sešitu M - školní, PS str. 35/cv. 5, 6, 8
- samostatná práce: 35/9
Úterý
- online: opakování, PS str. 36/1, 4, 5
- procvičování
Středa
- samostatná práce PS str. 36/2, 3; PS 37/7, 9
- Počítáme zpaměti sl. 23
Čtvrtek
- online: PS opakování, str. 37/6, 10, 11
- samostatná práce: Počítáme zpaměti: sl. 24
Pátek
- online: opakování, PS str. 38/3 a další cvičení vždy část
- samostatná práce: dodělat zbývající části cvičení
2.11. - 6. 11.
Pondělí
- online PS s. 31, procvičování
- 10 příkladů do sešitu M - školní do 30, (např. 23 - 4, 15 + 8, 26 - ... = 19 - dopočítáváme do desítek, odčítáme také postupně)
- zhlédnout video
Úterý
- online PS s. 32, procvičování
- Počítáme zpaměti (dodělat do str. 5)
- zhlédnout video (pro děti, kteří si nejsou stále jistí s počítáním do 20, doporučuji pouštět tato videa častěji)
Středa
- procvičování
- 10 příkladů (+- 30)
Čtvrtek
- online PS s. 33, Počítáme zpaměti 22
- zhlédnout video
Pátek
- online PS s. 34, procvičování
- 10 příkladů do M - školní (+- do 30 s přechodem)
Příklady si co nejvíc zjednodušujeme (při sčítání můžeme sčítance obrátit, dopočítáváme, odčítáme postupně). Ukázat si opět, že ze 3 čísel mohu udělat 4 příklady: (25 - 4 = 21, 21 + 4 = 25, 4 + 21 = 25, 25 - 21 = 4).
Pokud děti mají stále potíže s +- do 20, doporučuji trénovat jeden den např. stále se stejným sčítancem (8 + 4, 8 + 5, 8 + 6) a to samé s odčítáním (12 - 3, 12 - 4). Lze použít manipulativ (knoflíky, kamínky, ...).
...................................................................................................................................
19.10. - 23.10
červená M do str. 30 (zatím vynechejte autobus, pavučiny, cyklotrasy, zvířátka: zkusíme stihnout online, také uděláme společně soupec 21 v Počítejme zpaměti.
Na parkety doporučuji použít papírové parkety s plánkem, u 29 cv. 8: děti doplní barvy a do tabulky doplní, kolikrát se daná barva v řádku objevuje, pté sečtou jednotlivá čísla v řádcích (C vpravo nahoře) a ve sloupcích (C vlevo dole).
....................................................................................................................................
St 14.10.
M červená - str. 22/ děda lesoň (cv. 3):
tahák pro rodiče na straně 68 - zvířátka mají různou sílu, rozdělíme je na stejně silná družsta. Doporučuji si pomoci s vylamovacími zvířátky z učebnice, případně si zvířátka (symboly) nakreslíme na papírky a měníme je (děti znají ze školy) - správně: žlutá barva: kočka + kočka = pes, zelená: myš + husa = myš + myš + kočka, růžová: pes + myš = husa + kočka, modrá: kočka + myš + myš = pes
str. 23 celá (u 4) pokud nemáte kostky, losujte např. lístečky s papíry od 1 do 6 - děto napíší první číslo do modré pole a druhé číslo je počet šipek, o kolik se posunou - červené políčko je výsledek - cv. je např. na str. 17.
výstaviště: děti znají a většinou umějí: musí políčka očíslovat od 1 do 10 tak, aby se nevracely...
U hry doporučuji rozdělit peníze od nějvětšího každému (5 kč), aby se pak zbyly nejmenší mince - děti mohou zkoušet a přijít na to samy.
Počítáme zpaměti: další jeden sloupec
15. - 16.10.
- červená M do str. 25 včetně
- některé příklady na str. 24 budou pro většinu dětí ještě složité - doporučuji si příklad rozdělit (14 + 14 = 10 + 10 + 4 + 4), (15 + ? = 30) - umím do 20 - nejdříve 15 a kolik je 20 a potom 20 a poté kolik ještě potřebuji do 30? - (může pomoci 100 tabulka)
(str. 24 bych ráda uděla s dětmi v čtvrtek - ovšem nevím, jak stihneme)
Počítejme zpaměti: dodělat do 20. sloupce
19.10. - 23.10
červená M do str. 30 (zatím vynechejte autobus, pavučiny, cyklotrasy, zvířátka: zkusíme stihnout online, také uděláme společně soupec 21 v Počítejme zpaměti.
Na parkety doporučuji použít papírové parkety s plánkem, u 21 cv. 8: děti doplní barvy a do tabulky doplní, kolikrát se daná barva v řádku objevuje, pté sečtou jednotlivá čísla v řádcích (C vpravo nahoře) a ve sloupcích (C vlevo dole).