Aktuální počasí

Počasí dnes:

16. 4. 2021

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť, od 600m srážky sněhové. Denní teploty 4 až 8°C. Noční teploty 3 až -1°C.

Obsah

    Plán učiva: 29.3. - 9.4. 2021

Rozklikněte zde:

3_distan_vyuka_29_03_21.pdf (153.26 kB)

Ve čtvrtek 1.4. není výuka.

Nabídka výukového videa na téma Velikonoce:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/8155-velikonocni-tradice-napric-svetadily?vsrc=vyhledavani&vsrcid=velikono%C4%8Dn%C3%AD+tradice

Velikonoční tradice:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/2797-velikonocni-zvyky-a-tradice?vsrc=vyhledavani&vsrcid=velikono%C4%8Dn%C3%AD+tradice

Přeji bohatou velikonoční nadílku.

Štěpánka Opltová

 

22.3. 2021 - 26.3. 2021

Ahoj třeťáci,

tento týden máte za úkol vypracovat pouze OPAKOVÁNÍ.

Uvědomuji si, že všichni nemáme doma tiskárnu, proto bude OPAKOVÁNÍ v tištěné podobě připravené ve vestibulu školy v krabici s označením 3.B.

Odevzdávat vypracované PRACOVNÍ LISTY A OPAKOVÁNÍ můžete ve vestibulu školy, poslat na WhatsApp, do emailu nebo poštou.

Všechny informace byly odeslány na email rodičů.

Zde najdete OPAKOVÁNÍ:

3_OPAKOVANI_BREZEN.pdf (106.44 kB)

Zde najdete PŘIŘAZOVÁNÍ ÚDAJŮ: 

3_prirazuj_casoveudaje.PDF (114.37 kB)

Přeji týden plný zajímavých událostí.

Štěpánka Opltová

Odkaz na ZOOM:

https://us05web.zoom.us/j/82705558209?pwd=cDk0eXlpTzlvQXhwYUUzeW8zZmpmUT09

 

 

15.3. 2021 - 19.3. 2021

Zde si rozklikněte úkoly s tématem ČAS:

3_distan_vyuka_15_03_21_CAS.pdf (164.88 kB)

PL - určování hodin: 3_hodiny_čas.docx (98.49 kB)

Přeji všem, ať se daří.

Štěpánka Opltová

Odkaz na ZOOM:

https://us05web.zoom.us/j/82705558209?pwd=cDk0eXlpTzlvQXhwYUUzeW8zZmpmUT09

 

Meeting ID: 827 0555 8209
Passcode: RcR6J2

 

1.3. - 5.3. 2021

Zde si rozklikněte zajímavé úkoly pro tento týden: 

3_distan_vyuka_01_03_21.pdf (167.24 kB)

Přeji vám hodně radosti při objevování.

Hezký týden.

Štěpánka Opltová

 

22.-26.2. 2021

Drazí žáci 3.B,

Objem (161.07 kB)

již víme, jak a čím měříme délku, odhadovali jsme vzdálenosti a délku věcí. Zhotovili jsme si miskové váhy.

Tento týden nás čeká vážení, odhadování a zjišťování hmotnosti. Nově se pustíme do měření objemu.

K tématu ZJIŠŤOVÁNÍ OBJEMU požádejte babičky, dědečky, rodiče, starší sourozence, ať vám pomohou lépe pochopit pojem OBJEM.

Samostatné úkoly:

1. Přemýšlejte a zapište si do svého PL, s názvem HMOTNOST, co všechno může vážit 1 kg (co všechno může být 1 kg)?

Co všechno vážíme v dkg? Co váží asi 1 tunu?

Společně si překontrolujeme ve čtvrtek na video-setkání.

2. Pro doplnění tématu o hmotnosti posílám odkaz na video: https://youtu.be/-wMbjNUsL-o

3. TÉMA: OBJEM

- Nejprve si představte, co to podle vás OBJEM je? Přemýšlejte nad tím, co vám slovo OBJEM říká?

- Vyhledejte doma různě velké nádoby (hrnečky, skleničky, boxíky, láhve, půllitry, hrnce, misky, mističky, kbelíky, lavůrky apod.) a zkuste je seřadit podle toho, co má větší OBJEM – ZATÍM ODHADUJ, NEMĚŘ. Svoje odhady si zapiš na PL s názvem MĚŘENÍ OBJEMU.

- Nyní naplňte vodou např. sklenici. Potom ji opatrně přelijte do misky. Vešla se do misky všechna voda ze sklenice? Zapište si. Podle výsledků určete, která nádoba je větší. Podobným způsobem pokračujte v porovnávání dalších nádob.

Nyní si přečti tento článek:

OBJEM

RŮZNÉ VĚCI A LÁTKY ZAUJÍMAJÍ V PROSTORU NĚJAKÉ MÍSTO (např. skříň v místnosti, voda v lahvi, vzduch v míči…).

MAJÍ TOTIŽ URČITÝ OBJEM.

JEDNOTKY OBJEMU JSOU:

  • MILILITR (ml)
  • DECILITR (dl)
  • 1 LITR (1 l) – ZÁKLADNÍ JEDNOTKA OBJEMU

MĚŘENÍ OBJEMU:

PRO MĚŘENÍ OBJEMU POUŽÍVÁME ODMĚRNÝ VÁLEC NEBO JINOU ODMĚRNOU NÁDOBU – MAJÍ STUPNICI.

JSOU TO PRŮHLEDNÉ SKLENĚNÉ NÁDOBY, NA KTERÝCH JE VYZNAČENA STUPNICE.

ŘADA DRUHŮ ZBOŽÍ SE PRODÁVÁ V BALENÍ, KTERÉ MÁ URČITÝ OBJEM. (Objem je uváděn na obalu.) VĚTŠINOU SE JEDNÁ O KAPALINY (TEKUTINY).

 

4. Prohlédněte si nádoby na fotografiích. Přečtěte, jaký je jejich objem. Seřaďte je od nejmenšího objemu po ten největší.

Obrázky posílám v příloze do emailu rodičů. Nelze vložit. Děkuji.

Samozřejmě, že je možné použít svoje vlastní nádoby v domácnosti např. šampon, džus, minerálka, jar apod. a seřadit je podle objemu.

 

5. Vypracujte v PS str. 33/21,22,23.

 

Přeji, ať se vám všem daří a veškeré praktické činnosti, ať jsou pro vás zábavou.

Štěpánka Opltová

 

 

 

15.2.-19.2.2021

Příloha: 3_distan_15_2_2021_Hmotnost.docx (125.99 kB)

Milí třeťáci,

čeká nás další týden domácího vzdělávání v týdnu 15.2.-19.2.2021.

Na vyučování si připravte PS str. 31 – společně si ji doplníme, volný list papíru, pravítko 30 cm dlouhé, ořezanou tužku, 3 pastelky, gumu, ořezávátko, 10 ks fazolí, izolepu, nůžky, 2 kelímky od jogurtu.

Čeká vás zkoušení z planet a poznávání jednotek délky.

Společně budeme převádět jednotky délky – budeme si zapisovat na volný pracovní list (odevzdáte po návratu do školy.), pokusíme se narýsovat úsečky o různých délkách a vyrobíme si jednoduché váhy.

Samostatná práce:

1. Přečtěte si článek a na volný papír (tedy tvůj PL) napište nadpis HMOTNOST.

Téma: HMOTNOST

KAŽDÁ VĚC A KAŽDÉ ZVÍŘE NEBO ČLOVĚK MAJÍ SVOJI HMOTNOST.

NĚKDY JE MOŽNÉ NA PRVNÍ POHLED ODHADNOUT, ŽE NĚKTERÝ PŘEDMĚT NEBO ŽIVOČICH JE TĚŽŠÍ NEŽ JINÝ.

OBČAS TO NENÍ POZNAT, PROTOŽE VĚCI MOHOU BÝT STEJNĚ VELKÉ, ALE RŮZNĚ TĚŽKÉ.

ZKUSTE ODHADNOUT, KDO MÁ VĚTŠÍ VÁHU. Odpověď si připrav na hodinu prvouky.  Obrázky k tomuto úkolu najdeš v příloze na těchto stránkách a v příloze emailu.

HMOTNOST PŘEDMĚTŮ ZJIŠŤUJEME VÁŽENÍM. MĚŘIDLO HMOTNOSTI JSOU VÁHY.

JEDNOTKY HMOTNOSTI:

  • gram (g)
  • 1 kilogram (kg) – základní jednotka hmotnosti
  • tuna (t)

 

Váhy:   KUCHYŇSKÁ VÁHA, OSOBNÍ VÁHA , OBCHODNÍ VÁHA, DVOUMISKOVÁ VÁHA                   

2. Do PL nakreslete váhy, které máte doma a zapište si základní jednotku hmotnosti.

3. Spolu s rodiči projděte některé výrobky ve vaší domácnosti. Odhadněte jejich hmotnost, pak svůj odhad a skutečnou hmotnost zapište do PL. Např. čokoláda Figaro – 100 g.

4. Spolu s rodiči si vyzkoušejte odhadovat váhu jednotlivých členů rodiny, pak se zvažte pomocí váhy. Jakou váhu použijete? Své výsledky zapište do PL.

Měření délek: https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/delka1.htm

Opakování surovin a skupenství látek:

https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/prir_sur_vyr1.htm

https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/skupenstvi1.htm

Půda: https://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/puda.htm

Přeji všem mnoho zajímavých chvilek poznávání v domácím prostředí.              Štěpánka Opltová

 

 

8.2. - 12.2. 2021

ZOOM přihlášení: 

Join Zoom Meeting
https://us05web.zoom.us/j/83156718829?pwd=b0crd1cyTVpIalhkUlZmeURVREJIdz09

Meeting ID: 831 5671 8829
Passcode: 9DVwTw

 

Ahoj třeťáci,

v dalším týdnu 8.2.- 12.2. 2021, kdy probíhá vyučování v domácím prostředí.

Těší mě, že statečně plníte samostatné úkoly.

Než jsem onemocněla, slibovala jsem, že si budeme povídat o SLUNCI. Skutečně se k němu vrátíme hned, jak to bude možné.

Pro tento týden začnete samostatně téma: MĚŘENÍ DÉLKY –               PŘEČTI SI ČLÁNEK:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

UŽ VÍME, ŽE LÁTKY (NAPŘ. VODA, VZDUCH, PÍSEK) MAJÍ ROZDÍLNÉ VLASTNOSTI.

NĚKTERÉ VLASTNOSTI LÁTEK MŮŽEME MĚŘIT.

VLASTNOSTI, KTERÉ MŮŽEME MĚŘIT, NAZÝVÁME VELIČINY.

ZÁKLADNÍMI VELIČINAMI JSOU:

  • DÉLKA
  • HMOTNOST
  • OBJEM
  • TEPLOTA
  • ČAS

K MĚŘENÍ VELIČIN JE POTŘEBA POUŽÍVAT SPRÁVNÁ A PŘESNÁ MĚŘIDLA (NAPŘ. METR, VÁHA, TEPLOMĚR, HODINY).

DÉLKA

DÉLKA UDÁVÁ VZDÁLENOST DVOU BODŮ. Základní jednotnou délky je 1 metr (1 m).

Abychom mohli měřit přesněji, používáme další jednotky délky.

Jednotky délky jsou:

😊milimetr (mm)

😊centimetr (cm)

😊decimetr (dm)

😊metr (m) – základní jednotek délky

😊kilometr (km)

MĚŘIDLA DÉLKY: PRAVÍTKO, KREJČOVSKÝ METR, PÁSMO, SKLÁDACÍ METR, VYSUNOVACÍ METR

1 cm = 10 mm                                             1 m = 10 dm = 100 cm = 1000 mm

1 dm = 10 cm

1 m = 100 cm

1 km = 1000 m

Samostatné úkoly: 

  1. Naučte se pojmenovat všechny jednotky délky a jejich značky.
  2. Na volný papír A4 napište nadpis MĚŘENÍ DÉLKY a zapište si pod něj jednotky délky.
  3. Potom poproste rodiče, dědu, babičku, zda by vám pomohli vyhledat všechna měřidla, se kterými lze měřit délku. Pokuste se je na volný papír A4 nakreslit a pojmenovat je. Připište k nim, kdo je používá a co se s nimi měří.
  4. Prohlédněte si pravítko a pokuste se rozlišit vzdálenosti 1 decimetr, 1 centimetr, 1 milimetr.
  5. Obkreslete si každý z vaší rodiny chodidlo, vystřihněte je a poskládejte podle velikosti. Změř délky chodidel a zapiš si je na ně. (přines do školy) Kdo má z vaší rodiny nejmenší nohu a kdo nejdelší?
  6. Pokuste se změřit výšku svoji a všech členů rodiny. Nakreslete svoji rodinu na volný papír A4 a dopiš k nim výšku v cm a v m.
  7. Vypracujte v PS str. 32/19,20.

 

Nabízím videa pro zvídavé školáky:

https://youtu.be/z1wMZYuC6nc

https://edu.ceskatelevize.cz/video/5698-ucitelka-3-tr-merime-na-centimetry-a-milimetry

https://edu.ceskatelevize.cz/video/5915-ucitelka-1-tr-merime-a-odhadujeme-metr

https://youtu.be/pcDGjNDxZnM

 

Opatrujte se 😊.

Veselé dny přeje Štěpánka Opltová.

 

 

1.2. - 5.2. 2021

Milí třeťáci, vítejte v další části školního roku.

Věřím, že jste si jednodenní pololetní prázdniny užili a měli jste radost nejen z vysvědčení, ale také ze sněhové nadílky. 😊

V tomto týdnu 1.2.2021 – 5.2. 2021 nás čekají tyto úkoly:

1. Vypracujte v PS str. 30/12,13.

2. Pusťte se do pokusů na str. 30/14 a 31/16. Těším se ve čtvrtek na vaše zjištění.

3. Na str. 30 si přečtěte otázky v modrém rámečku a připravte si odpovědi na ně.

4. Nabízím některá výuková videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/1511-puda-jak-vznika-a-proc-je-dulezita

https://youtu.be/vrREu4C6Ux4

https://edu.ceskatelevize.cz/video/4413-brdo-a-pisek

 

Těším se na čtvrteční setkání, kdy si budeme ještě povídat o půdě a možná stihneme nahlédnout pod pokličku SLUNCE.

 

Přeji všem ještě trošku sněhové nadílky pro zimní radovánky, hodně sil v učení a dobrou náladu.

Štěpánka Opltová

 

 

 

Milí třeťáci,

1. pololetí škol. roku 2020/2021 máme úspěšně za sebou.

Těším se na další setkávání na hodinách prvouky.

V týdnu od 25.1. – 28.1. 2021 

se sejdeme ve čtvrtek na video-setkání v obvyklém čase.

Úkoly:

1. PS str. 28/1, 28/9.

2. Přečtěte si v PS na str. 29/ Indiánská znamení a přemýšlejte nad 1. a 2. úkolem k textu.

3. Na čtvrteční setkání si připrav 4 lžíce půdy, skleněnou misku, lžíci a sklenici vody.  Samozřejmě měj po ruce také PS a penál.

4. Výuková videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/video/1511-puda-jak-vznika-a-proc-je-dulezita

https://edu.ceskatelevize.cz/video/4464-brdo-a-kameny

 

Přeji úspěšný týden všem.

Štěpánka Opltová

 

 

 

Týden 18.1. - 22.1. 2021

Odkaz na video:

https://www.youtube.com/watch?v=PCt8xlPjwyo

Příloha: spirala_snek.pdf (169.49 kB)

Milí třeťáci,

těší mě, že již někteří z vás odevzdali domácí úkol v podobě básniček O VODĚ.

Musím uznat, že jsou vskutku povedené. Věřím, že jich bude brzy ještě víc. Ve čtvrtek si některé z nich přečteme.

V tomto týdnu 18.1.-22.1.2 021 se budeme zabývat tématem VZDUCH.

Čeká nás několik společných pokusů a nejedno pozorování vzduchu.

Nejprve se zamyslete nad tím, co je podle vás VZDUCH?

Zkus si odpovědět na otázky:

Můžeš si na vzduch sáhnout?

Vidíš vzduch?

Kde všude se podle tebe nachází vzduch?

Svoje myšlenky sdělte někomu z rodiny, popovídejte si o představách a zapište si svoje myšlenky na papír velikosti A4 s nadpisem: VZDUCH.

Nyní si společně přečtěte tento text:

VZDUCH

Ačkoliv ho nemůžeme vidět, vzduch neznamená prázdný prostor.

Můžeme ho zvážit, zahřát nebo naopak ochladit nebo stlačit. Vzduch je plynná látka. Je součástí neživé přírody. Je bezbarvý, takže ho není možné vidět. Přestože ho nevidíme, je všude kolem nás. Vzduch je v neustálém pohybu. V přírodě může vzduch dosáhnout určité rychlosti a my ho vnímáme jako vítr. Vítr nám může pomáhat.

Víte jak? Nakreslete na volný papír (A4), jak lidé využívají vítr ve svůj prospěch.

Pokud má však vítr hodně vysokou rychlost, může člověku i škodit.  Napadá vás, co se děje, když dosahuje vítr vysoké rychlosti? Co je to tedy podle vás vítr?

Vzduch je směsí celé řady plynů – plynných látek. Nejdůležitější je z nich kyslík, který potřebují živočichové i rostliny k dýchání. Jediným zdrojem kyslíku jsou zelené rostliny.

Důkaz o přítomnosti kyslíku ve vzduchu si společně ukážeme po návratu do školy.

1. Po přečtení textu vypracujte v PS str. 28/7.

2. Vystřihněte si z přílohy spirálu hada. Budeme ji potřebovat na založení pokusu.

3. Na čtvrtek 21.1. si připravte – 2 ks balónků, 1 ks prázdné láhve (např. od mléka), 1 ks brčka na pití, PS z Prvouky, penál, volný papír A4 se svými zápisy, vystřihni si spirálového hada (podle šablony), ořezanou tužku a kousek modelíny.

Mějte hezký týden. Štěpánka Opltová

 

 

 Týden: 11.1.-15.1. 2021

Odkaz: Film O Vodičce

https://youtu.be/4O7fQjK36G0

 

Join Zoom Meeting
https://us05web.zoom.us/j/83156718829?pwd=b0crd1cyTVpIalhkUlZmeURVREJIdz09

Meeting ID: 831 5671 8829
Passcode: 9DVwTw
 

Milí třeťáci,

začíná nám již 2. týden (11.1.-15.1. 2021) distanční výuky v tomto roce 2021. 😊

V současné době se věnujeme vlastnostem látek a budeme v tom nějaký čas pokračovat.

Do čtvrtečního setkání si připravte tyto úkoly:

1.

Přečti si a vypracuj úkoly:

Většina surovin se získává z živé a neživé přírody. Např. kov, dřevo, vlna.

Lidé však dokážou vyrábět také látky umělé, např. plasty.

Všechno, co člověk pro svou potřebu vyrobí, jednou doslouží a stane se odpadem.

Aby se naše krajina nestala jedním velkým smetištěm, je nutné odpad třídit.

 

  • Na volný papír napiš nadpis LIDSKÉ VÝROBKY A JEJICH TŘÍDĚNÍ, pak na list namaluj nebo napiš alespoň 15 lidských výrobků.
  • Dále nakresli nádoby na třídění plastů, papíru, skla a komunálního odpadu. Nezapomeň na správné barvy kontejnerů. Do těchto nádob vytřiď 15 lidských výrobků podle druhu suroviny, ze které vznikly.

 

2.

Z druhé strany pracovního listu napiš svoje zjištění při pokusu s cukrem a solí.

Co se dělo se solí a cukrem ve vodě? Co se stalo, když jsme mističky se směsí nechali na topení? Nakresli a popiš.

Spolu s rodiči zjisti, co se stane, když smícháš vodu s moukou? Rozpustila se nebo se shromažďuje na dně misky? Svoje zjištění si také zapiš.

3.

Připrav si odpovědi na tyto hádanky:

  • Je všude kolem nás, venku i v místnosti, nemůžeme bez něho být.
  • Někdy běží, někdy stojí, někdy padá a všichni ji potřebujeme, je naší součástí, někteří v ní žijí.
  • Co mají společného: sněhulák, mrak, vločka, mlha, ranní rosa a studánka?

4. Vypracuj úkoly v PS na str. 27/ cv. 1,6

(Pokus ve cvičení 4 založíme po návratu do školy.)

 

5. Přečti si.

Některé neživé přírodniny (voda, písek, sůl) a některé suroviny (mléko, dřevo, cukr, sklo, mouka) označujeme jako látky.

Látky rozpoznáváme a využíváme podle jejich vlastností.

Každá látka má určitou barvu, vůni, tvrdost a další vlastnosti. Vlastnosti látek je možné pozorovat a zkoumat pomocí pokusů.

Skupenství látek je důležitou vlastností látek. Rozlišujeme tři skupenství látek.

- PEVNÉ (např. dřevo)

- KAPALNÉ (např. voda)

- PLYNNÉ (např. vzduch)

Vyzkoušej si látky roztřídit podle skupenství pomocí následujícího odkazu:

https://learningapps.org/14369527

 

6. Do středy 13.1.2021 obdržíš emailem Pracovní list – VODA. Ten si, prosím, připrav na čtvrteční hodinu PRV.

 

Přeji, ať se daří.

Štěpánka Opltová

 

 

Týden: 4.1.– 8.1. 2021

Vítejte všichni v novém roce 2021.

Přeji vám, ať jste veselí a zdraví.

Začínáme s distanční výukou.

V neděli budou zadávány úkoly k samostatné práci a videokonference se budou konat každý čtvrtek

v 11.00 hod. Odkaz na videokonferenci ZOOM pošlu na email nejpozději do středy 6.1. 2021.

1. Přečti si text na téma:

Neživá příroda

Neživá příroda existovala na Zemi mnoho milionů let před tím, než tady vznikl život.

Neživá příroda vytvořila podmínky pro vznik živé přírody – živočichů, rostlin a hub.

Součásti neživé přírody také dnes vytvářejí podmínky pro život na Zemi.

Neživou přírodu tvoří:

😊 VODA

😊 VZDUCH

😊 PŮDA

😊 SVĚTLO A TEPLO ze Slunce

😊 HORNINY a NEROSTY

2. Na volný papír A4 napiš a nakresli (nalep obrázky), co tvoří neživou přírodu.

3. Slova z nabídky roztřiď na neživé přírodniny a suroviny. Vše zapiš na druhou stranu papíru A4.

Nabídka: voda, mléko, dřevo, sklo, písek, cukr, sůl, mouka

Dále si zkus s rodiči přičichnout k vodě a ochutnat ji. Jakou má voda barvu? Pokus se nad umyvadlem chytit vodu při přelívání do ruky. Nalij vodu do sklenice, vázy, na talíř. Jaký tvar voda získala?

Všechna svoje zjištění si také připrav na čtvrteční setkání – kresli, piš, foť a zapisuj.

Svoje odpovědi si připrav na čtvrteční videokonferenci.

4. Na čtvrteční setkání si připrav 2 sklenice vody, 2 mističky, lžičku, sůl, cukr, pero, tužku, papír A4 (budeme zapisovat).

5. https://edu.ceskatelevize.cz/video/4749-s-moudronosem-za-pitnou-vodou

Mějte se po celý týden fajn a nezapomeňte také vyběhnout ven na čerstvý vzduch a možná i do sněhu.                             

Štěpánka Opltová

 

 

 

Plán učiva z PRV na týden 23.11.- 27.11. 2020

Odkaz na ZOOM setkání:

https://us05web.zoom.us/j/2615610517?pwd=eDgyOVJTa1YrZjZjL0cwR3pkdEVQQT09

Milé děti,

připomeňte si s rodiči všechny svoje povinnosti a povídejte si s nimi o povinnostech svých rodičů nyní a dříve. Zaměřte se také na zvyky, které máte jako rodina (např. setkání na Vánoce, či jiné zajímavé akce). 

Stále pracujte na rodokmenu - ten si přinesete až do školy.

 

Na volný list papíru nakresli sám/sama sebe (nebo nalepte fotografii) a pod ilustraci napiš, co nejvíce informací o sobě (měl/-a by ses představit).

 

Obsah: jméno, odkud jsi, s kým žiješ v domácnosti, jaké jsou tvoje povinnosti doma, co nejraději děláš, co tě nebaví, co jíš rád/-a, jaký /-á jsi...?

 

Můžeš použít tato slova:

pracovitý/-á, moudrý/-á, pyšný/-á, chytrý/-á, pomalý/-á, líný/-á, usměvavý/-á, ohleduplný/-á, veselý/-á, vtipný/-á apod.

 

 

 

Plán učiva z PRV na týden 16.11.- 20.11.2020

Milí třeťáci,

ve čtvrtek 19.11.2020 v 11.00 hod. se sejdeme na ZOOM videokonferenci.

Naším tématem bude RODINA.

Rozmyslete si a vyptejte se svých rodičů:

Co pro vás znamená slovo RODINA?

Kdo jsou členy rodiny?

Zjisti si jména členů vaší rodiny. Např. maminka Běta, sestra Fanynka

(maminka, tatínek, sestra, bratr, dědeček, babička, teta, strýc, bratranec, sestřenice, neteř, synovec)

Vyptej se rodičů a prarodičů, s čím si tví rodiče (prarodiče) hráli, jaké měli hračky a také povinnosti.

Všechna zjištění si napiš na volný list a připrav na čtvrteční setkání.

Nabízím ti ještě k pokoukání výuková videa, která by ti mohla pomoci při zamýšlení.

 

https://edu.ceskatelevize.cz/video/2714-vyvoj-rodiny-v-historii

https://edu.ceskatelevize.cz/video/2713-struktura-rodiny

https://edu.ceskatelevize.cz/video/398-rodina-struktura-rodiny-mezilidske-vztahy

 

Těším se brzy. Mějte radostné dny.

Štěpánka Opltová

 

 

Plán učiva z PRV na týden 9.11.-13.11. 2020

 

Ahoj holky a kluci,

je před námi další týden distanční výuky.

Oceňuji váš zájem při online výuce. Těším se opět na setkání ve čtvrtek 12.11.2020 v 11.00 hod.

Na online vysílání si připravte:

Název jednoho až dvou míst v ČR, které jste navštívili se svými rodiči.

Nezapomeň také uvést, čím je místo zajímavé a kde se nachází.

Pokud by se na někoho při setkání nedostalo, představí nám svůj návrh na výlet další týden.

Připrav si také PS a měj vypracovanou str. 15. Společně si překontrolujeme a vyznačíme získané body.

Téma týdne:

ČR – státní symboly, historická území ČR, hymna,

Práce v PS str. 14 – společně doplníme na online výuce.

Úkol pro tento týden:

Naučit se slova naší HYMNY – KDE DOMOV MŮJ.

Odvážlivci nám ji mohou zazpívat.

 

Ať se vám daří po celý týden.

Štěpánka Opltová

 

Plán učiva z PRV na týden 2.11. - 6.11. 2020.

Přílohy:

3_Ceska_1republika02112020.pdf (618.14 kB)

3_Ceska_2republika02112020.pdf (617.93 kB)

Moji milí třeťáci

zdravím vás všechny do svých domovů.

Věřím, že jste si ve dnech volna odpočinuli.

V tomto týdnu 2.11.2020 - 6.11.2020 budete mít za úkol zjistit několik informací o České republice. Vše, co vypracuješ na volné listy shromažďuj, po návratu do školy si vše založíme do knížky 😊.

V příloze je naskenovaný text, který vám pomůže najít odpovědi na úkoly v pracovním sešitě. Je možné používat také MAPU ČR, pokud ji doma máte, nebo vyhledávat informace na internetu za pomoci rodičů.

Nabízím výuková videa k tématu Česká republika:

Naše země: https://edu.ceskatelevize.cz/video/452-nase-zeme-ceska-republika

Hymna: https://edu.ceskatelevize.cz/video/2851-ceska-statni-hymna

stát. znak: https://edu.ceskatelevize.cz/video/2850-statni-znak-ceske-republiky

stát. vlajka: https://edu.ceskatelevize.cz/video/2849-statni-vlajka-ceske-republiky

stát: https://edu.ceskatelevize.cz/video/2172-staty-evropy-ceska-republika

 

 

1. Nejprve si zkus rozmyslet a svými slovy odpovědět na následující otázky:

Jak se jmenuje město / vesnice, ve které žiješ?

Ve kterém státě se tvoje vesnice / město nachází?

Co je podle tebe domov?

Co je to vlast?

Co je světadíl? Znáš nějaké?

Jak se nazývá náš mateřský jazyk?

 

2. Přečti si text z přílohy, pusť si výuková videa a na některé z předchozích otázek najdeš odpověď.

Začni pracovat s přiloženými mapkami a najdi naši vlast-Českou republiku (ČR, Česko). Prstem cestuj po hranici ČR.

 

3. Vezmi si list papíru A4 (velikost velkého sešitu) a pokus se načrtnout tvar naší České republiky (můžeš i několikrát). Obtáhni hranice červenou barvou u nejpovedenějšího náčrtku.

Podle druhé přiložené mapky vyznač u náčrtku naše sousední státy a pojmenuj je.

Na stejný list napiš odpovědi na tyto otázky:

  • Který stát leží na sever od ČR?
  • Který stát leží na jih od ČR?
  • Který stát leží na východ od ČR?
  • Který stát leží na západ od ČR?

4. Popros rodiče, sourozence, zda by ti pomohli zjistit, jakým jazykem se mluví v našich sousedních státech. Svá zjištění si napiš k jednotlivým státům.

Dokresli také naši vlajku.

5. Doplň v PS na str. 13/16, 17, 18

6. Připrav si referát o České republice. Piš, kresli, nalepuj, vystřihuj…

(Budeme ho potřebovat v příštím týdnu od 9.11.-13.11.)

 

 

Těším se na videokonferenci ve čtvrtek 5.11.2020 v 11.00 hod.

Další informace rozešlu emailem.

Štěpánka Opltová

 

 

 

 

 

 

Plán učiva z PRV na období 19. - 23.10.2020

Ahoj školáci,

zdravím vás a těším se, že se brzy uvidíme ve školních lavicích.

Než se však zase shledáme, posílám úkoly k samostudiu.

Budete potřebovat PS z prvouky a volné papíry velikosti A4 na které budete tvořit, psát a kreslit.

Otevři si tento soubor:

3_Prvouka_samostudium.docx (146.84 kB)