Aktuální počasí

Počasí dnes:

29. 11. 2020

oblacnosesnez

Bude polojasno až oblačno, ojediněle sněhové přeháňky. Denní teploty 0 až 4°C. Noční teploty 0 až -4°C.

Obsah

vyučující: Mgr. Jaroslav Šedivý, tel. 602 658 066, e-mail: jpfs@email.cz

Pozor - změna ve způsobu zadávání učiva a předávání úkolů od pondělí 23. 11. 2020.

Od uvedeného data bude učivo zadáváno (vždy na jeden týden) jen v MS Teams v týmu Občanská výchova 6.AZadání. Učivo je řazeno dle dat jednotlivých pondělí.

Žáci odevzdávají úkoly jen v MS Teams v týmu Občanská výchova 6.A rovněž v Zadání. Zpětnou vazbu (hodnocení) na zpracovaný úkol dostanou odpovědí na tento úkol.

Na webu školy budou již nadále uváděna jen témata na daný týden distanční výuky. Výše uvedené kontakty na vyučujícího využívejte jen v odůvodněných případech. Děkuji.

 

Týdenní témata výuky:

30.11. - 4. 12. 2020: Člověk v rytmu času

23. - 27. 11. 2020: Řízení obce

16. - 20. 11. 2020: Obec

9. - 13. 11. 2020: Umění učit se II.

 

2. - 6. 11. 2020

Umění učit se I. (učebnice str. 98 – 99)

Zpracuj si do sešitu výpisky z textu níže (povinně) a vše si pročti.

Dobrovolný domácí úkol si zpracuj dozadu do sešitu a pošli mi snímek do pátku 6. 11. 2020.

komentáře jsou psány modře – není třeba je psát do poznámek

Umění učit se

Jak je možné, že někoho učení baví a jde mu a jiného nudí, stresuje a nedaří se mu? Jednoduše proto, že učení = práce a ne vždy každý pracuje rád a dobře; abychom si pro práci = učení vytvořili dobré podmínky, musíme pamatovat na:

1. Plánování

je důležité, abychom se včas na učení připravili, zpracovali úkoly a na nic zapomněli; na 2. stupni ZŠ je dobré zavést si diář – notes s kalendářem, kam si zapisujeme úkoly do dnů, kdy mají být splněny

2. Organizace práce

když jsme na učení nezapomněli, je dobré si ho také dobře zorganizovat

pravidla:

  • vypiš si z učebnice na str. 99 pod nadpisem Organizace práce aspoň tři dobrá pravidla, zejména ta, která obvykle nedodržuješ

3. Soustředění

cílem je udržet při učení pozornost

dětem ve vašem věku se to daří průměrně na 15 minut, pak si potřebujete odpočinout; ze soustředění nás mohou vytrhovat různé rušivé faktory, je třeba je co nejvíce omezit

co odvádí naši pozornost:

  • rušivé vlivy při vyučování, např. upovídaný spolužák, horko ve třídě ...
  • vnější rušivé vlivy při učení doma, např. televize, mladší sourozenec, hluk od sousedů ...
  • poruchy motivace – tzn. myslím na něco jiného, např. fotbalový zápas, zamilovanost ...
  • přechodné zátěžové situace, např. nevolnost, únava, ospalost ...

Dobrovolný domácí úkol (dozadu do sešitu):

Soustředění – co Tebe konkrétně odvádí od učení (uveď aspoň pět příkladů a správně je zařaď – viz poznámky).

Další úkol: Přines na první běžnou hodinu Ov diář, v němž už budeš mít nějaké konkrétní zápisy úkolů.

 

19. - 23. 10. 2020

Školní pravidla

Zpracuj si do sešitu výpisky z textu níže (povinně) a vše si pročti, pročti si také řády, které máš v zadní části žákovské knížky. Dobrovolné domácí úkoly si zpracuj dozadu do sešitu, vyberu si sešity ke kontrole po návratu do školy.

 

Školní pravidla

žijeme-li mezi lidmi, musíme dodržovat určitá pravidla, např. zákony, dopravní předpisy, pravidla společenského chování, sportovní pravidla ...

při nedodržení pravidel může nastat škoda na majetku, zdraví či životě

nedodržení pravidel může být trestáno – odnětí svobody, pokuta, kázeňský trest ...

 

pravidla života ve škole upravuje několik dokumentů:

1. školní řád – týká se všech žáků; stanovuje práva a povinnosti žáků, vymezuje jejich chování; školní řád schvaluje pedagogický sbor školy a školská rada

2. další řády – týkají se jen některých žáků, např.:

  • řád školní jídelny
  • řád školní družiny
  • řád zájmových činností
  • řády odborných učeben – tělocvičny, učebny fyziky-chemie, učebny informatiky, školní dílny, cvičné kuchyně ...
  • řád speciálních tříd při Psychiatrické nemocnici v Dobřanech

3. školní kodex – není povinný, jen doporučuje chování žákům a učitelům; vznikl společnou prací školního parlamentu a učitelského sboru

 

Dobrovolné domácí úkoly (dozadu do sešitu):

1. Jakých témat se týká školní řád? Vypiš aspoň názvy kapitol.

2. Jakých témat se týká školní kodex? Vypiš aspoň názvy kapitol.

3. Zkus vymyslet nové pravidlo do školního řádu nebo školního kodexu. Může být myšleno vážně, nebo humorně.